Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Frokostbuffeten på Quality Hotel Maritim i Haugesund er faktisk overraskende innholdsrik og spennende. Bredt rikholdig utvalg, masse hjemmelaget tilbehør og stor variasjon i både varmmat og koldtbord.

Nå er Haugesund som by nokså kjedelig og lite interessant, så jeg ville ikke reist ene og alene for frokostens skyld, men om du er i byen er den absolutt å anbefale.

Booket du Hotel Kamp med bonuspoeng?

Last edited: 27. febr 2025
    prisjeger liker dette
  2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Juniorsuiter og suiter til 2500,- pr natt i helger på Christiania teater nå. Meget godt tilbud! På datoen vi bestilte kostet en suite 7240,-.

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,634
    Bonuspoeng:
    183
    Begynner å bli slitent der nå. Men god pris og store rom.

Samt super sentralt :)

4. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Har de ikke akkurat pusset opp?

Jeanette liker dette
  5. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, booket med poeng, 40k/natt. Måtte kontakte kundeservice men ikke noe problem. Var verd det, på alle måter et flott opphold - ble også oppgradert til executive floor (er Platinum) med loungetilgang, og loungen her er virkelig super, med fullservice betjent bar med super vertinne og nynyydelig cappuccino, levende musikk den ene kvelden, mat og sjokolade... Har man poeng å svi av anbefales Kamp!

Emma and Reisefeber like this.
  6. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Kult! Takk for svar. Da blir det fort en tur dit i løpet av året.

Aldri vært i Helsinki heller. En grei by å besøke for en tur med partneren?

7. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Definitivt! Vi var på partur i 5 netter og gikk ikke tom for ting å gjøre! Kan godt dra tilbake

Reisefeber liker dette
  8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,191
    Bonuspoeng:
    183
    En grei by å besøke for en tur med partneren, men det er mange andre byer jeg anbefaler over Helsinki. Bare husk på å reise litt tett på sommeren om du ikke liker kaldt vær.

Reisefeber liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,634
    Bonuspoeng:
    183
    Dørgende gørr kjedelig by. Men folk liker jo forskjellig.

Min liste i Norden fra topp til bunn er veldig klar (selv om Oslo er home):
    1) København
    2) Stockholm
    3) Oslo
    4) Helsinki

Byer som Barcelona, London, Madrid og Berlin slår alle de 4 på listen, men det er en annen historie. Selvsagt bare subjektivt uansett.

Reisefeber liker dette
  10. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for innspill! Liker veldig godt København selv, og forsåvidt Stockholm (kun vært der en gang) og Oslo også.

Har en del bonuspoeng som utløper i år som jeg vil bruke, så tar gjerne imot tips til bra hoteller eller steder!

Satser uansett på å ta et par netter i Helsinki for å i det minste ha vært der, men reiser fort en tur til både Sverige og Danmark også.

Hotellanbefalinger i disse byene? I Køben har jeg bodd på Comfort Vesterbro og Villa. Sistnevnte best narurligvis.

11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,634
    Bonuspoeng:
    183
    Admiral i CPH er veldig god uttelling for poengene.

Ikke så sentralt (om man liker CPH-svaret på Oslo S) som Villa eller Comf Vesterbro for del del, men rett ved hyggelige Nyhavn.

Metroen i CPH er jo også super effektiv og man kommer seg lett overalt. Knall bra frokost på Admiral, mye mindre busy enn Villa og med masse goodies.

Spør dem pent, så får du rom som ser ut mot vannet og operaen.

eventyrer liker dette
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, 2024. :rolleyes:

13. Melon

Melon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som har blitt oppgradert på Hotel Riviera i Moss? Jeg har bodd der flere ganger nå, og aldri blitt oppgradert.

Tidligere Platinum, nå Platinum Lifetime.

14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid hatt god erfaring med Strawberry kundeservice, men nå ser det ut til at de har blitt som SAS kundeservice.

Etterlyste kvalifiserende natt og Spenn etter et opphold på Farris bad. Det var jeg ikke kvalifisert for visstnok, da jeg hadde bestilt et pakkeopphold. Informerte om at jeg slett ikke hadde bestilt et pakkeopphold, kun rom med frokost. Fikk igjen beskjed fra en annen agent, at jo, jeg hadde bestilt pakkeopphold fordi jeg hadde SPA-inngang og at de da ikke kunne skille mellom det som var betaling for hotellnatten og det som var betaling for SPA-inngang, og at jeg derfor ikke var kvalifisert for Spenn. Svarte da at ALLE har SPA-inngang, det er det SPAHOTELL!!! Informerte samtidig at det i hht vilkår kun er ved booking bonusnetter, bruk av gavekort og complimentary rom det ikke gis Spenn.

Gikk til slutt gjennom etter 4 ulike agenter... får si som en viss person her inne ... Du verden....

Bolle, tobeornot999, McBuljo and 11 others like this.
  15. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    366
    Bonuspoeng:
    63
    GLO Hotels i Finland er visst historie

GLO Hotel Helsinki Airport har blitt til Comfort Hotel Xpress Helsinki Airport
    GLO Hotel Art har blitt til Home Hotel Jugend
    GLO Hotel Sello har blitt til Comfort Hotel Sello.
    Og GLO hotellet i sentrum (hugsa ikkje kva da heitte før) har blitt til Hobo Helsinki

Jeanette, Earl and Emma like this.
  16. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Er det berre meg, eller er det ikkje lengre mogleg å bestille rom på Home Hotel’s (clarion colection) med bonuspoeng? Verken på nett eller i appen? Kjem inn på ei bookingside med nytt design når ein vel eit Home Hotel, og der er det berre mogleg å betale med cash eller spenn..

17. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    679
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplever det samme. Formodentlig går det fint om man ringer inn, men det er jo vesentlig mer tungvint.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,018
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir vel isåfall tilsvarende som de frittstående hotellene som har egen bookingside. Du må ringe/maile kundeservice for å booke bonusrom. Det er ingen måte å vite om det er ledige rom før du tar kontakt, men hvis du er Platinum så vet du jo at du har romgaranti hvis det er ledige standardrom for penger.

19. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    15,058
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som Strawberry er fjernet fra viatrumf?- ennå en "forbedring"?:mad:

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,196
    Bonuspoeng: