Det er alltid leit å ikke få maks ut av poengene. Jeg syns dette ikke er så dårlig med tanke på at han flyr med to leg fra Europa til AKL. Det er vel kun Thai som flyr til Australia direkte og ble litt usikker på om det er F fra BKK-AKL. Har ikke tilgang på PC nå.
Det er nesten umulig å få fly F hele veien til New Zealand. Da må man via Sydney med Thai, jeg tror eneste andre muligheten er SQ (som kjent er umulig via EB). Det finnes også muligheter med United via SFO, men da må man via Nord-Amerika begge veier. Jeg har sett på muligheten å fly via Sydney, eventuelt bare terminere i Sydney og kjøpe billett til New Zealand selv. Dette har dog ikke vært tilgjengelig i det hele tatt. BKK-AKL flys med B777, og så vidt jeg kan se (utrolig nok), angled flat seats.
Dette stemmer ikke helt. Forskjellen fra C til F Europa-New Zealand er 30k for én person, 60k for to personer. Jeg reiser denne gang aleine.
Da er følgende reise booket: 5. jan 1455-1545 BGO-OSL SAS Plus 5. jan 1655-1850 OSL-DUS SAS Plus 5. jan 2005-1535+1 DUS-NRT ANA Biz 6. jan 1830-0900+1 NRT-AKL NZ Biz 21. jan 0115-0805 AKL-NRT NZ Biz 21. jan 1100-1515 NRT-BRU ANA Biz .... hoppe av i Brussel, og rett på tog til London, men for ordens skyld...: 22. jan 1500-1710 BRU-OSL Brussels Airlines Biz (trengte altså ikke å starte og avslutte i Bergen, så lenge det var i Skandinavia var det greit) Jeg vet det ikke er F, men det skal være vanskelig å finne bedre biz-reise enn dette til NZ, i største peak-sesong og så tett opp til avreise? Jeg er meget fornøyd i alle fall. Da er det bare å fortsette å fundere på å eventuelt oppgradere til F......
Jeg regnet med at du fikk F på to leg, altså oppgradering koster deg 30 000/2=15 000 per F oppgradering(altså 1080trumf kr per F.) Da regner jeg neste med at LH F er mulig om man er litt fleksibel med flyplassene. Men C er hel kurant det også. Med utgangspunkt BGO så tror jeg beste routing for deg hadde blitt noe slikt : BGO-LHR SAS C LHR-BKK Thai F 380 BKK-SYD Thai F 747 SYD- AKL Air New Zealand C Og samme tilbake. Kunne ikke se så mange andre F som flyr inn til Australia/New Zealand i farten. Om det ikke noe ledig nå, så mener jeg at ANA og LH F ikker er en dårlig erstatning til to leg i gammel F og to i ny. Air New Zealand C er ikke så verst det heller Det er jo ikke fryktelig lenge til du reiser, så du kan jo ha litt is i magen og booke ANA F om du samtidig endre til LH F på vei ned.
Jeg ville beholdt disse setene. C på ANA 787 er ingen nedtur. Air New Zealand er heller ikke noe å være lei seg for
Ja, dette (tror jeg) er eneste måte å komme seg til New Zealand i F (utenom SFO-AKL/AKL-SFO). SYD-AKL er dog rensket for awardbilletter hele sommeren der nede.. BKK-SYD/SYD-BKK også meget vanskelig å finne den tiden på året. Som du sier, is i magen blir veien å gå tror jeg, skulle jeg klare å ombooke til F både på veien ut og hjem igjen, gjør jeg nok det. Men setene jeg har booket per nå, synes jeg er for gode til å ofre for F bare en av veiene.
Det er akkurat det. Føler jeg har truffet jackpot når jeg først skal fly så langt i C. Skal også fly høyeste klasse på alle flyene, så slipper å stå med tårer i øynene å se på F-kabinen
Kan bekrefte at det er ødeleggende å sitte i Business og skue inn i det helligste i F. For eksempel hvis Cathay nedgraderer alle legs, for så å sette inn 747 F-kabin igjen 1t før avgang. I-landsproblemer, men umulig å fokusere positivt
Hei! Ny her på forumet, og relativt fersk når det gjelder bonusfeberen. Har lest en del på forumet, og er imponert over dybden det er på mange av trådene her - veldig bra. Har etterhvert innsett at det er reiser med LH i F som er tingen å bruke en CT på, men ser med litt triste øyne at det kan bli vanskelig å oppnå. Vil nok uten tvil kunne oppnå det for én person, men vil uten tvil ha med min bedre halvdel på en sånn reise, men 200k poeng tror jeg at jeg vil slite med uten at poengene forsvinner grunnet utløp. Dette får heller bli en drøm lengre fram i tid. Målet jeg foreløpig har satt meg er en ukestur til NY med SAS på business fra EVE en gang når CT er opparbeidet og poengkontoen stor nok. Her snakker vi 100k poeng for to personer + 470,- i avgifter. Mener det er en relativt god deal det også. Er det noen som har erfaringer med SAS business til NY? Får man hvertfall litt mer aha-følelse av denne turen sammenlignet med ordinære flyreiser på økonomi? Kan også meddele at jeg aldri har fløyet i noen annet en kjedelige 737 i vanlig økonomi (selvsalgt også SAS pluss, men dette utmerker seg ikke veldig) og bråkete Widerøe-maskiner selvsagt. Takk for svar!
En tur til New York i nye SAS business er en veldig bra deal for 100 000 poeng og 470kr. Den nye kabinen er en av de bedre business-kabinene som er å få tak i om dagen.
Fly i august osl-ewr i SAS biz som du skriver over. 100k+CT og noen hundre lapper i avgift. syns det er veldig god valuta for penger og poengenne Sammenlignet med andre biz jeg har flydd syns jeg det kommer høyt oppe på lista. Og ja, fra økonomi er det en wooooow opplevelse ut av en ann verden. problemet er vel bare tilgjengelige biletter
Det er samme AHA-følelse som når du legger vekk dine 2kr nudler og går på michelin-restaurant og gå fra sas eco 737 til sas business 330 Jeg ville dog siktet lenger enn NYC. HKG, NRT eller LAX gir en mye lenger reise til samme pris