Endring i overføring av Trumf til Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kepiblanc, 14. mars 2018.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,118
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men det du beskriver er jo en fast overføring. Jeg tenker på overføringer utenom dette som kun gir 10 poeng

2. Imtiaz

Imtiaz Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33

Nå er jeg ikke helt sikker, mulig andre har en bedre info ang dette, men som jeg har tolket så har trumf kun utløp på tre år hvis kontoen totalt har vært uten aktivitet.Dumper det inn trumf kroner så kan man egentlig bruke det som sparing i lang tid, selv om man ikke tar ut de i EB.

For min del så kommer jeg snart til å overføre til alt sammen for å komme meg på premium nivå 4 og deretter spare opp endel kroner til man igjen trenger å overføre for å holde å nivået eller ved behov, selv om man må takke til med 10 kr pr trumf.

Ellers i hverdagen så vil amex bli prioritert til CT er i boks og deretter skifte over til den originale amex platinum da man har mulighet for overføre når man har behov til EB kontoen til 20 poeng pr hundre.

Shell mastercard til Payr bruk og bulke opp trumf kroner

3. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,162
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke du skjønner hva jeg mener;-)

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Er det best å overføre alt minus 199,99 og deretter vente til fast overføring blir klar og sette opp 200,- ?
    (Kanskje greit å legge inn litt buffer..)

5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,359
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du får inn noen trumf kr i mellomtiden så fylles det jo opp.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Derav «buffer» :)

7. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    12,010
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen grunn til å sette den faste overføringen til 200kr, når du kan sette den til 50kr og få akkurat like mange poeng, bare raskere.

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg skal sette den til 50,- betyr det at saldo må under 50,-. Dermed må jeg overføre mer til 13,88 nå og mindre til 15,- når det er mulig å sette opp fast overføring. Så jeg tenker det er best å iallfall starte med 200,- og eventuelt senke til 50,- når de første Trumf’ene er overført automatisk.

9. lokke

lokke Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Du står i fare for å gå glipp av 150*(15-13.88)=168 poeng.. Jeg tror kanskje ikke det er verdt bryderiet å overtenke dette..:)

Last edited: 16. mars 2018
    dkvt, TommyL, indahla and 3 others like this.
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Tømte min egen konto og fikk fra min far også. Og vipps var vi over 190K...må bare finne noe å bruke 70 lapper på så jeg får CT...hvor mange brød på joker blir det egentlig....? :D

11. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    3500 :p

Får se hva den nye kampanjen er.

Skal du på noen andre ferier i år? Helgeturer? Har nådd 100k bare ved å booke fly og hotell for reisene mine i år omtrent

Insomnia4u liker dette
  12. Derby4

Derby4 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Førte over alle trumf kronene mine dagen nyheten kom. Men fly premium nivåe mitt på sas mc har ikke rørt seg! Jeg ser på den totale summen at den er godt opp men thats it. Noen som sliter med det samme?

Thomas123 and Lars J like this.
  13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,812
    Bonuspoeng:
    183
    Det oppdateres ved månedsslutt

14. BigThuna

BigThuna Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    På spørsmål om hva som skjer hvis grensen er satt til 200kr og jeg får inn 600kr fra viatrumf.

«Hei

Om du får inn et høyere beløp fra viatrumf f.eks, vil det bli overført 200 kr tre ganger ja.

Ønsker deg en fin dag.

Vennlig hilsen
    Isak

Trumf kundeservice»

15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    @BigThuna

Fra FAQ hos Trumf:
    https://www.trumf.no/hvordan-bruke-bonus/eurobonus/

Hva skjer dersom jeg starter en fast overføring og får et kjøp inn på mitt Trumf-medlemskap, slik at saldoen overstiger beløpsgrensen?
    Da vil all Trumf-saldo som går opp i beløpsgrensen du har valgt bli overført til SAS EuroBonus til overføringskurs på 15 EuroBonus-poeng per krone i Trumf-bonus. La oss si at du har 0 kr i Trumf-saldo og har startet en fast overføring til SAS EB med en beløpsgrense på 50 kr. Du gjør en handel med ViaTrumf og får en Trumf-bonus på 210 kr inn på ditt medlemskap. Da vil du få 200 kr av din Trumf-saldo (4x50=200) overført til SAS EuroBonus innen en time. I tillegg vil du ha 10 kr igjen i Trumf-saldo. Da mangler du 40 kr i Trumf-bonus før en ny overføring til SAS EB blir gjennomført.

Petter B-C and animals like this.
  16. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Men hvorfor 3 grenser? Det er jo å skape arbeid. I farta kan jeg ikke se en eneste fordel for kundene ved å velge høyere grense enn 50 trumfpoeng.

Insomnia4u liker dette
  17. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Eneste fordelen jeg kan se er at man kan ha en høyere sum enn 50 trumf liggende i tilfelle akutt behov for eb hos en bekjent f. eks. 200 er jo heller ikke stort å ha liggende, men det kan være tunga på vektskåla for en biz upgrade.

18. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg aldri fløyet med LN-RKP, så det er litt vanskelig å svare på. Hadde jeg forventet ny kabin og fått LN-RKP hadde jeg nok vært skuffet og anmeldelsen ville nok vært deretter. Jeg prøver imidlertid å ikke skrive på en måte som virker "sutrete".

Denne saken fikk en positiv vinkling fordi min vurdering var at fordelen med høyere opptjening overgikk ulempen med at man mistet fleksibilitet. Det er selvfølgelig ikke sånn at vi konsekvent omtaler negative opplevelser som noe positivt :)

NoLimit liker dette
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig jeg har gått glipp av noe men hva har dette innlegget med overføring fra Trumf å gjøre..? Feilpost?

NoLimit liker dette
  20. Derby4

Derby4 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Har et spørsmål ang overføring av trumf kroner til eurobonus.

Jeg har en rekke ganger overført trumf til eurobonus. Og siden jeg har sas mc kunne jeg ha sverget på at overføringene fra trumf til eurobonus gjorde at fly premium nivået også ble hevet i tillegg til den totale eurobonus summen.
    Dagen da nyheten om omlegging av trumf ble gjort kjent førte jeg over hele beløpet fra trumf til eurobonus. Fly premium nivået gikk ikke opp slik det har gjort tidligere, dåg transaksjoner jeg gjorde med kortet samme dag og dager etter ble automatisk oppdatert.
    Er det flere som har samme erfaring eller er jeg som har missforstått noe.
    Takk.

Del denne siden