Offisielt: SAS lanserer Point Sharing og Lifetime Gold

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Upsaker, 10. des 2018.

1. maarstad

maarstad Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Fra SAS sin FAQ: Nivåfordeler i EuroBonus er også personlige, som vil si at nivåfordeler som ingen poengutløp kun gjelder for poeng som opptjenes av denne personen, ikke poeng som opptjenes av andre medlemmer i gruppen.

Upsaker liker dette
  2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,449
    Bonuspoeng:
    113
    akkurat med sas mc fly premium er interessant å vite svaret på. Er jo lov å håpe at det følger opptjeningen til den enkelte kortholder, ikke at det bare forsvinner.

Skarven liker dette
  3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,449
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nå jeg blir redd.. "ny versjon".. er det en "oppgradering" av lifetime da, i forhold til hva som allerede er? :-O

4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,527
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel bare versjonen som ble lansert tidligere i år som nå er "offisielt lansert".

5. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde vært supert om jeg kunne slått meg sammen med min far sin konto, og booket tur med Fly premium for hans poeng til han.. noen som vet om det fungerer slik?

C

6. haakonks

Likes mottatt:
    10,527
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det er bare å kjøre på! Når du legger til din far har du mulighet til booke med hans poeng.

milehigh, Bernd and Chrisbgg like this.
  7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Supert, endelig mulig å få kloa i madammens EB-saldo :)

milehigh, Kristian, kaaai and 9 others like this.
  8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner ikke helt alt, har ikke enda registrert meg heller.
    Det er ikke mulig og velge hvilken poeng som skal brukes?
    Virker nesten for godt til å være sant at alle som blir med kan bruke så mye de vill av konto"eier" sin FP nivå 4?

9. Storbaba

Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Foreslår at alle intreresserte leser FAQ på SAS sin side, der står mange svar, bl.a svar på disse to spm.

Når poeng brukes på et kjøp, vil poengene som ble opptjent først på kontoen, brukes. Hvis du vil se hvilke poeng som brukes, finner du en liste i Point Sharingsprofilen din.

Eieren av Point Sharing-gruppen kan alltid bruke alle poengene på kontoen. Når et medlem blir med i Point Sharing-gruppen, er det standard at de kan bruke poeng, men eieren kan imidlertid fjerne denne retten når som helst.

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Fant svar på spørsmål 1 rett etter at jeg skrev det ;)
    Men syns ikke spørsmålet om Flying premium blir besvart bra. Antar noen vill teste det snart

11. haakonks

Likes mottatt:
    10,527
    Bonuspoeng:
    183
    Det er helt rett frem...
    Gitt at din bruker har tilgang på FlyPremium på et eller annet nivå, og du kan bruke poengene i gruppen akkurat hvordan du måtte ønske.

Edit:
    Er akuratt samme med CT også har din bruker en CT kan hele poengsummen brukes når man booker, det samme gjelder hvis en familiemedlem eller venn (med tilgang) har en CT.

Last edited: 10. des 2018
  12. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,441
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel årets beste nyhet fra SAS. :)

Chrisbgg and Sonictravel like this.
  13. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, Vet dere om kona ser mine bestilte reiser i gruppen? Har bestilt en guttetur til våren som det ikke passer at hun får vite om helt riktig ennå:eek:

Robert H, veeegard, Misterix and 24 others like this.
  14. Storbaba

Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe - jeg vet ikke enda, men det som står i FAQ tyder ikke på at reservasjoner vises i gruppa: Alle medlemmene i gruppen vil ha tilgang til ditt EuroBonus-nummer, navn, individuelle poengsaldo og informasjon om når du ble med. Alle poengtransaksjoner vil vises og oppføres på Point Sharingsprofilen og på kontoutskriften til alle medlemmene i gruppen.

EDIT: Etter at madammen bekreftet innmeldingen i gruppa, så kan jeg berolige med at jeg ikke ser noen reservasjoner på henne.... Men poengene hennes har jeg nå fått tilgjengelig :)

Skarven, Palg82 and Chrisbgg like this.
  15. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,487
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må det bare komme tilbud på avis o.l. for ekstra poeng, slik at alle i familien kan kjøpe avisen og jeg kan bruke poengene :D Bra å ha en mor med flyskrekk, men som støtter sønnens galskap :D

EndreD liker dette
  16. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Puhh, det var godt å høre. Ikke alt de trenger å få greie på midt i julestria:)

Modegard liker dette
  17. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    552
    Bonuspoeng:
    93
    Litt merkelig når det står "Alle poengtransaksjoner vil vises og oppføres på Point Sharingsprofilen og på kontoutskriften til alle medlemmene i gruppen."

Kan du se type -165 000 poeng og datoer eller lignende i historikken til de du lager gruppe med eller hvor mange reisende? En sample screen grab av hvordan man ser historikken til hverandre hadde blitt satt pris på :)

18. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Lifetime Gold, er det noe som har vært før og har kommet tilbake igjen nå? Mener inderlig min far er Lifetime Gold, og det er flere år siden han ble dette?

19. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Det ville i så fall vært en bug, ikke utenkelig med andre ord

20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,251
    Bonuspoeng:
    293
    Før, "i gamle dager, for to år siden", måtte man være over 60 for å få EBG Lifetime .... nå kan man få det i alle aldre.

jonss liker dette

Del denne siden