Alexander er meget flink og behjelpelig. Han har funnet mange ledige seter som andre agenter, av en eller annen mystisk grunn, ikke har klart å finne. Min erfaring er at de engelskspråklige ofte er mer kompetente.
Hvordan ser det ut med åpningstidene på telefon hos SAS for tiden? Ble gull for noen dager siden, men når jeg prøver å ringe på kveldstid, så får jeg beskjed om at kontoret er stengt. Nylige erfaringer fra noen?
Jeg merker at jeg begynner å nærme meg et punkt hvor jeg bare gir f. i hele Eurobonus og jobben med å finne reiser hit og dit for å bruke hardt oppsparte poeng. Jeg begynner faktisk å bli usikker på om det er verdt frustrasjonen det innebærer å måtte forholde seg til SAS kundeservice. I dag har jeg ringt inn fem ganger for å endre et par enkle bookinger til Thailand. Ingen (!) av de fem jeg pratet med var klar over at det er mulig å booke om reiser til Asia for utgått CT med avreise t.o.m. 31.3. Den første var så påståelig at jeg bare ga opp, og ringte på nytt. Den neste viderekoblet meg til en ny 30-min kø før jeg rakk å fortelle hva det dreide seg om, og vedkommende som så tok telefonen la på når jeg fortalte hva som står i FAQ om ombooking av CT til Asia. Merk: Jeg er ALLTID hyggelig og på ingen måte ufin, så det var ikke det det gikk på. De gadd bare ikke å forholde seg til ny informasjon. Den neste la inn bestillingen for den første reisen. Fant de samme setene jeg hadde funnet på to sek. Virket å ha peiling, og sendte den til ticketing. Jubelen ville ingen ende ta! Men det skar seg selvfølgelig, og reservasjonen er nå borte igjen. Prøver på nytt i morgen. Han klarte for øvrig også å fikse en inaktiv voucher som jeg sendte mail om til diamond.no@sas.no 26.12, men som jeg fortsatt ikke har fått noe som helst svar på. Den siste (engelsk) var kanskje den mest forblåste agenten jeg har vært borti. Jeg ringte da for de to siste reisende. Hun påstod hardnakket at eksisterende reise var kansellert og ikke kunne bookes om, selv om det bare var snakk om bytte av flightnummer forrige måned, og jeg beviselig har en aktiv reise på samme tidspunkt. Ga seg etterhvert på det. Så hadde vi den samme runden rundt utgått CT, og hun ble borte i 15 min før hun kom tilbake og innrømmet at jeg hadde rett. Så - lo and behold - lurte hun på om jeg visste flyplasskoden til Phuket, så hun kunne søke om det var noe ledig! Hva mener du, spurte jeg? Er det HKT du tenker på? Yes! Thank you! Jeg holdt på å be om at hun ikke rørte eksisterende booking, men hun måtte selvsagt sende den videre til Eurobonus, så da håper jeg at de finner ut av galskapen. Hvem ER disse folkene som svarer på telefon og (ikke) på mail om dagen?
Fikk du noe på mail i det hele tatt på denne? Jeg har en endring i dag som jeg fikk en mail på minutter etter at den var booket om, der står det følgende: RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS ON BOARD: MEAL AIRCRAFT OWNER: TG THAI AIRWAYS INTERNATIONAL Men under mine bestillinger står dette: "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Kontakt SAS Customer Service for hjelp." Flyvingen ligger fortsatt der, så nå er jeg en smule usikker her, må vel ringe inn i morgen og sjekke hva som skjer.
Jeg fikk ikke mail, men fikk samme melding under "Mine bestillinger". Det er jo helt vanlig når de regner ut nye skatter og avgifter. "Reservation confirmed" har jeg tidligere kun fått nøyaktig på det tidspunkt billettene blir utstedt, så jeg gjetter på at det er i orden og at det bare er nettsiden som ikke er oppdatert.
Får da virkelig håpe at det er i orden, bookingen ble gjort 09:17 og mailen kom 09:35 så jeg regnet jo med at alt var i boks, men jeg har ikke fått den vanlige mailen som ser sånn ut: Electronic Ticket Itinerary and Receipt from SAS - Booking reference XXXXXX For passenger SANDEM / JON VEGARD Så heeeelt sikker er jeg langt ifra gitt.
Det er rød dag i Sverige i dag, noe som muligens har påvirket kompetansenivået på telefonen. Normalen pleier ikke være *så* håpløs som det du nevner her. Ingenting er sikkert før du har fått ny e-ticket, ref. diverse andre poster om reservasjoner som forsvinner mens man venter på at back-office gjør jobben sin.
Ah - det forklarer hvorfor jeg heller ikke kom gjennom til Amex Platinum hotellbooking. Følte virkelig at noen hadde skrudd av lyset på alle mulige måter i dag.
Min erfaring er at både dk svarer ganske hurtig, se svarer på en dag ekstra og no kan ta flere uker. Og jaggu blir det ikke som regel også svart på svensk.....
Jackpot på agent nummer åtte! Super kar som fikset alt, fant til og med kredittkortet mitt i profilen, spurte om det var greit å sette "no limit" på økte skatter så de slapp å ringe opp igjen. Og vipps så hadde jeg nye billetter på mail 10 min etterpå. Er det mulig at det skal være så stor forskjell på kunnskap og evner? Men det beviser i hvert fall at agentrulett må til noen ganger.
Har en liten utfordring som noen her kanskje kan svare på. Jeg har nå fått lagt til OSL-LHR-FRA og FRA-CPH-OSL på en bonusreise til Asia bestilt for noen måneder siden. På sas.no finnes det 6 Plus/Business-billetter ledig (Star Alliance), men agenten sier hun kun finner GO-billetter og ikke kan booke noe annet enn dette (resten av reise er business). Jeg har testet det faktisk går an å booke disse, men hun kunne ikke bistå noe mer. Hvordan er dette mulig? Traff jeg feil person eller er systemet faktisk slik at jeg på sas.no kan booke Star Alliance og SAS bonusbilletter som kundeservice ikke finner? Hennes eneste forslag var at jeg kunne booke OSL-FRA på egenhånd og ha to bestillinger, men ettersom de ikke kan slås sammen er det ikke det et alternativ. Ikke det største problemet med GO på en kort del av reisen, men trenger ekstra bagasje som da må betales for.
Ikke helt samme som deg, siden jeg kun har dette problemet siste 2 leg hjem fra Asia. MUC - LHR - OSL. Prøvde 3 konsulenter, 2 fra CT, en engelsktalende på SAS telefonen. Siste person sa at han så billettene, men siden de var WAITLIST, kunne de ikke booke, så det var kun eco de kunne booke for meg…
Ok. Får prøve igjen etter påske. Pt kunne de uansett ikke gjøre noe med bookingen da den var sendt videre for å beregne nye avgifter.
Det er bagasjereglene på det lengste strekket som avgjør, så det har ikke noe å si at du har GO på de korte strekkene.
Det er noe med systemene som ser ut til å blokkere Plus i Norge hvis man reiser biz eller First ut fra FRA. Alle ganger jeg har prøvd så har jeg ikke fått det og jeg har endt opp med avslutte bonusturen i Oslo og så reise videre med TravelPass innenlands. Det begynte for ca 3-4 år siden. Uansett hvor mye som er ledig i Norge så fikk jeg ikke lagt til Plus innenlands av en eller annen merkelig grunn. Vet andre også har hatt det problemet.