Ankomst Jakarta gikk smertefritt. Vi hadde fikset visa på forhånd så vi kunne scanne passene i maskinene og gå rett gjennom. 32 grader da vi landet og jeg hadde booket hotell i byen med håp om å få se litt av byen og chille litt ved bassenget. Så heldige var vi ikke. Like etter vi hadde sjekker inn på hotellet begynte det å regne kraftig.
Vi endte derfor opp med å spise på hotellet. Ingen højdare, indonesisk mat er ikke vår favoritt, men greit nok.
Etterpå stakk jeg på hotellets spa for å få en massasje.
Litt uti massasjen kom de vanlig høflighetsfrasene (må leses med noe dårlig engelskuttale);
«Where are you from, mister?»
«Sweden» (jeg bruker ofte å si det for ikke å stille nordmenn i et dårlig lys i utlandet)
«Swiss?»
«No, Sweden»
«Ah, Sydney. I have a friend who found a man from Australia to marry. She has moved to Australia»
«That’s nice for her»
«Yes, I would like to go to Australia too»
Da følte jeg for å nevne at jeg reiste med madamen og ikke nødvendigvis var i landet for å finne ei ny kone jeg kunne ta med til Australia.
Dette er en samtale jeg kanskje ikke hadde blitt overrasket over å få på et rimelig massasjestudio i Thailand,men hadde ikke forventet det på et 5-stjerners hotell i Indonesia.
Last edited: 27. nov 2024