Tilbake på TPE for å reise videre. Jeg hadde i grunn sett for meg en mer moderne, men med sine 45 år oppleves den som trang og liten sammenlignet med andre flyplasser i regionen. Når det er sagt funker flyplassen bra og det er generelt lite kø. Det hjelper for eksempel de bruker automatiske passluser når man forlater landet.
View attachment 150374
Ved innsjekk hos Korean er det nok en gang tydelig merket med Sky Priority. De har tre skranker for de med status og det er ingen kø. Hun i skranken trykker og trykker på tastaturet etter å ha scannet passet mitt. I løpet av seansen sier hun med litt entusiasme ‘you are going som many place’. Bookingen er TPE-ICN-YVR-SEA-SFO-GDL men hun får kun sjekket meg til SFO. På boardingkortet står det SKEBX12345** og jeg går derfor tilbake for å dobbeltsjekke at hele nummeret ligger inne. Jeg får selv se på skjermen og det ligger riktig. Interessant nok ligger også FQTR-nummeret synlig på raden over, så de har full kontroll på disse detaljene også.
View attachment 150375
View attachment 150376
Det er CI sin lounge som gjelder her i TPE og jeg har litt forventninger til deres flaggskip-lounge. Spoiler, CI skuffer ikke.
View attachment 150377
View attachment 150378
View attachment 150379
View attachment 150380
Loungen hsr en behagelig utforming og lyssetting. Den er noe mørk, det er godt med skille mellom sittegruppene og det er rikelig med mat. Det serveres 7 ulike nuddelvarianter på bestilling. De har fire typer dumplings, fire forskjellige varmretter. I tillegg har de diverse sideretter og bakevarer. Drikkeutvalget er som man kan forvente, men det er ingen betjent bar.
View attachment 150381
View attachment 150382
View attachment 150383
View attachment 150384
View attachment 150385
View attachment 150386
Jeg bestilte beef noodle og forsynte meg av diverse dumplings. Det smakte meget bra og resten av det jeg ikke prøvde så også meget appetittlig ut.
View attachment 150387
View attachment 150388
Denne lørdagsmorgenen var det ganske lite folk, og jeg kan se for meg at det til tider blir folksomt her inne. Jeg velger meg likevel utpå og nominere denne som en av de beste SkyTeam-loungene.
Jeg møtte på to hyggelige svensker som jeg mistenkte var millionjegere, men de var bare flyinteresserte backpackere. De var godt fornøyd med å møte en jeger og de fulgte godt med på forum på andre som var ute på jakt.
Vi sett og pratet en times tid og det viste seg at han ene hadde mange år i beltet som ansatt hos SAS, blant annet som personalsjef. Vi pratet løst og fast om SAS og SkyTeam og de konkluderte med at CI har bedre lounge i TPE enn BR. Hyggelig å treffe på likesinnede på tur.
Neste flight er med KE på deres nye 78X med prestige suites 2.0 . Spoiler alert! Et fantastisk hardprodukt.
@paramberg , du gjorde rett i å booke om.
Straks boarding til YVR og 789 med apex suites.
Vis alt...