Rareste formuleringen jeg har sett. Heller ikke den svenske var klargjørende: I syfte att öka antalet flygalternativ har medlemmar som är baserade i Sverige och Norge möjlighet att boka uppehåll med övernattning i Oslo och Stockholm online.
Jeg leser det som at en nå faktisk kan få opp rutealternativ som inkluderer overnattinger (innenfor 24 timer) på OSL. Min erfaring fra tidligere var at det kom ikke opp som noe alternativ i det hele tatt før og at en måtte ringe inn for å få booket det.
Det kan ikke bety noe annet enn at det er lov til å fly inn til ARN og OSL dagen før reisen videre. Jeg forvent med maks 24 timers layover, men siden det er SAS som kommer til å fly første leg bør det ikke være en begrensning ref muligheten til å ha over 24 timers stopover på SAS-only award.
Hei, Ser på booking av første Skyteam bonusreise, og første utenom SAS metall på en stund. Noen vellykkede CT billetter tidligere men ble for mye jobb, så har solgt de siste årene. Awardfares abbo er i boks og den finner mye CDG-MUR. Mesteparten med Kenya, som jeg egentlig ikke har noe i mot da jeg er mest interessert i å komme meg til destinasjon fremfor å bruke evigheter på å finne perfekte routinger, Embraer flyet kan man unngå selvsagt. Spørsmål 1: Er det problemfritt å legge til OSL-CDG, eller må jeg fly dette fra egen lomme og ordne bagasjeinnsjekk på nytt, fordi det er teknisk vanskelig for SAS å tilstrebe å legge til en slik posisjonering? Spørsmål 2: Finner 2x business retur 16 Februar, MRU-JED-AMS og MRU-JED (samme flight) og JED-CDG, er dette mulig eller må begge pax fly samme flight? Godt nyttår!
Spørsmål 1: Ja det skal gå fint. Jeg har fått lagt inn tilslutningsflighter så lenge det er ledig bonusseter og tislutning er innenfor samme sone (som OSL og CDG er). Nylig booket jeg LHR-MCO, og fikk deretter lagt på både OSL-LHR og MCO-MEX slik at reisen ble OSL-LHR-MCO-MEX. Fremgangsmåte er å booke det strekket som starter og stopper i ønskede soner først, og deretter ringe inn for å legge på tilsutningsflighter (mot endringsgebyr) Spørsmål 2: Hvis begge skal fly på samme booking/PNR må reiserute være identisk, men her ville jeg dobbeltsjekket med SAS kundeservice for det kan jo ha endret seg
Noen som har hatt positive erfaringer med at man får booket leg-for-leg på CT telefonen, eller brukt CT på vanlig SAS telefon? Har akkurat nok poeng for 2 personer, men fordrer bruk av CT samtidig…
Har en booking OSL-CDG-ICN (med retur HKG-CDG-OSL) i business, og tenkte å prøve å legge på ICN-KHH med China Airlines i økonomi på utreisen. Det høres ut som om det er mulig å ringe inn å legge til leg nå, selv om det innebærer å mikse klasser. CI har dobbel poengpris. Da går det kanskje ikke uansett? Bookingen kan jo ikke bli dyrere når man legger til et leg. Blir det ny pris på hele reisen helt fra OSL om det kommer på en liten CI på slutten? 82500 (165000) poeng er det jo i business nå, men med et leg økonomi i CI så blir det kanskje 90000 (180000)? Da blir det 7500 poeng for dyrt. Eller er det bare prisen på leg man skal legge til som teller? I såfall er det kanskje 25000, og da skulle det jo være godt innafor 82500. Ringte Sas men der er det trettondagen i dag, og ingen hjelp å få før i morgen. Klønete med forskjellige priser. Håper de blir enige om noe annet snart. Ringer vel igjen i morgen...
Det er ikke mulig å endre til mixed class hvis poengprisen må regnes på nytt (ny sone eller multiplier).
Prisingen er pr. sone så om du reiser et langt eller kort strekke med et selskap som har dobbel poengpris så vil hele strekningen bli priset ut fra det.
Er 'CT-telefonen' død? Jeg forsøker ringe inn (64 81 60 99), etter 15 minutter venting (er gold) får jeg samtale med en konsulent som ikke har evner til å forsøke gjøre CT-bokning engang men skal sette meg over 'til avdelingen som holder på med dette', men når hen skal gjøre denne overføringen av phone call så er alt som oppnås en broken phone call og jeg må starte hele greia på nytt...
Hei, beklager om dette er feil tråd å spørre i. Jeg har booket tur/retur med samboer til new york, business class. Vi ønsker å sitte sammen, så da blir det de to setene i midten..men har dere anbefaling av plassering her? Er helt fremme bra, ser det er ledig på rad 1.
Noen fly har litt bedre beinplass på rad 1, usikker hvordan det er med SAS. Jeg pleier ikke å booke det fordi man risikerer å ha dokøen ved siden av setet, lys fra galley når man skal sove osv. Jeg pleier å booke seter lenger bak, bare ikke så langt bak at man risikerer å høre skrikende babyer fra økonomi-delen...
Hvilket flyselskap? Du får mye info av å sjekke seteconfig på https://www.aerolopa.com/. Ellers er det sikkert mulig å finne reviews på Youtube.
Rad 1 er et godt valg hos SAS med litt ekstra boltreplass. Toalettet foran er forbeholdt crew og mesteparten av aktiviteten rundt forberedelse av måltid foregår i galley bak rad 8.
Tja... har forsøkt å ringe 'CT telefonen' (64 81 60 99) tre ganger: - første gang ventetid 15 minutt, agent sendte videre samtale til 'avdelning som kunne hjelpe', samtale ble da brutt - andre gang ventetid 1 time 20 minutt, ny agent sendte videre, på nytt brutt - tredje gang forsøkte jeg 'callback', fikk aldri noen callback - jeg forsøkte deretter på chat; de sa jeg måtte ringe nummeret over (64 81 60 99), som jeg allerede har forsøkt tre ganger Så noen ganger virker det helt håpløst. Men skal prøve på nytt.
Vanlig kundeservice kan også booke med CT nå, så du kan prøve der. Kan også anbefale å ringe inn flere ganger på rad (gjerne med litt tid mellom) og be om callback alle gangene. Da ligger du plutselig med 4-5 entries i callback listen deres, og vil bli oppringt av forskjellige agenter. Noen av dem gir deg bare ett ring før de legger på, og andre kan/vil ikke hjelpe, så greit å ringe flere ganger. Hjelper også å si til agenten "Nå har samtalen min blitt brutt 3 ganger, hadde du orket å ringe meg opp igjen om denne samtalen brytes?". Hvis du snakker med en brukbar agent vil de ringe deg opp igjen.
Må bare sjekke! Jeg har funnet og bestilt utreise CDG-RUN betalt med poeng og CT. Når jeg finner hjemreise fra RUN eller MRU kan jeg da legge til hjemreise og få det hele rekalkulert inklusive CT?