Ja, på innenriks har SAS lite lounge plass (OSL). Norge er jo et enormt innenriks-marked for dem (og en evig cash cow) med masse salg av de dyreste billettene som gir lounge access. I tillegg til EBG+ selvsagt, selv om det nok er et stort overlapp mellom dem som flyr på dyre billetter og de som ville hatt access uansett pga status. På utenriks er bildet et annet, og plassen er mer tilpasset antallet avganger og sammenlignbart med ARN og CPH loungene.
Braathens! Men forsåvidt helt det samme hva de kaller produktet. Det vil bli langt bedre plass (ledig midtsete), bedre mat (på tallerken og kanskje glass av glass, ikke plast) og gardin som skiller avdelingen foran (og dermed toalettet) for de uvaskede massene på billigste billett. Kall det gjerne best og back. Eller biz og eco. Eller premium og standard. Innholdet er det samme, og vil bli et fremskritt for SAS. Plus produktet har vært overraskende dårlig på short haul i lang tid nå. De nye eierne av SAS så dette fra dag 1, og fastslo at forandring må til.
På innland burde de få til noe enkelt å spise i Plus iallefall. Trenger ikke være på porselen, men noe annet enn bare snacks og sjokolade. Sandwich f. eks.
Har litt for ofte vært noe hipster-vegetar med fermentert kål i samme "sandwich" (som egentlig er en brettet polarrull) Ser ut som du fikk noe kylling oppi der, så det er hakket bedre.
Brettet polarrull er det heldigvis ikke, for det liker ikke jeg. Dette er en såkalt "bao-bun" eller "steam-buns". Er ikke så fan av de heller, men de er mye bedre enn polarbrød. Gjerne mye mer saftig og luftig
Det er vel denne det er snakk om i de siste innleggene her. Er det noen som har opplevd at det har vært tilgengelig på ruter i Sør-Norge?
Haha, ja jeg satt det litt på spissen, med referanse for alle som har fløyet SAS den gangen de hadde kun én rett innenlands: polarbrød Men en asiatisk restaurant som kaller den nye for en bao-bun ville høre mange klager - de skal være fluffy, denne er kompakt.
Har fått den på OSL-BGO, på slutten av 2024. Og på flere OSL-CPH. Med hipster-kål på (null kjøtt) alle ganger. Så jeg har sikkert hatt uflaks.
Alle disse er vegansk, men av god type som faktisk smaker bedre enn billig kjøtt synes jeg. Har fått de på alle innenriksruter jeg har flydd siste 6mnd utenom frokostfly, men noen ganger må man spørre etter de mens andre ganger blir de tilbudt aktivt.
Smak og behag. Foretrekker kjøtt selv. Ser enda mer grunn til å unngå SAS (som jeg gjør der jeg kan) hvis alt blir veganer-mat uten valg om noe annet.
Skal fly til granca på tirsdag, antar dette ikke er innført og at man får en dårlig pizza eller lignende ombord? Ser også at maten man kan forhåndsbestille er av dårlig kvalitet. Sjekket hos Norwegian som faktisk har et overraskende godt utvalg som er mulig å forhåndsbestille, så er mat litt viktig så er det et bedre alternativ da? siden man ikke kan se hva som serveres foran hos sas på nettsidene?
Det er nevnt tidligere i tråden at det ikke endres før 1.okt. SAS Plus får vanligvis en pappboks med mat (ikke pizza) som ikke vises i menyen, og gratis snacks/drikke (begrenset til 3 enheter på syden-fly). Menyen du ser på og det som kan forhåndsbestilles er vel bare for SAS Go.
Ser bare at flere har begynt å få så virker som at de tester en del hvertfall. Men da blir det norwegian da Takk!
De tester litt på enkelte flygninger, men ikke fullt ut før oktober. Norwegian er ganske mye bedre på forhåndsbestilling av mat. Varmmat er digg på en så lang flight. Der har SAS noe å lære.
Ja, skuffende ræva det utvalget til SAS. er jo kun få time unna en flytur til feks NY hvor man har et helt annet servicetilbud. Forventet ikke at de skulle bli slått av Norwegian på det.