Pga det ustabile været som var meldt skrinla vi planen om å bestige Lion’s head. Etter lunsj vandret vi gjennom byen, fikk med en kirke på veien ellers ikke så mye annet å se, enn vanlig byliv med public security vakter på annet hvert hjørne. Tilbake på balkongen ser vi at det er litt finvær på TM Vi dro på oss slåbrokken og tøfler, tuslet ned til 4. etg for å teste bassenget Huttemegtu det var veldig kaldt vann, driver ikke med selvpining. Ble med å dyppe ankelen. Ved siden av bassenget er det treningsrom Gikk vemodig opp på rommet. Fikk melding om at innsjekk for hjemreisen var åpnet, forsøkte men fikk opp feilmelding Gjorde som de ba om og gikk til nærmeste kontor var bare 15 min å gå. Der sjekket de billetten og alt så fint ut, bare å stikke innom skranken på flyplassen.
Det ustabile været som var meldt, dukket aldri opp. Ble faktisk ganske fint, vinden løyet også. La ut på en vandring mot Green Point. Sånne små tilhengere står det mange av rundt i byen. Hotellet ligger ca 10 min fra Waterfront Somerset sykehus åpnet i 1864, og er fortsatt i drift med noen nyere bygninger bak. DHL stadion bygget til fotball VM i 2010 med plass til 69000 tilskuere, men tilskuer plasser har blitt redusert til 55000 nå. Dette pga ombygning til flere lounger i følge Jr. Den brukes nå til både fotball og rugby. West Polaris som ligger i bukten her er et av skipene til Fredriksen og Seadrill Robben Island som vi ikke fikk besøkt i det fjerne Green Point lighthouse Signal hill og Lion’s head Og solen på vei ned
Uber’et tilbake til hotellet for å få i oss litt middag. Jr bestilte Peking duck Og jeg valgte Dim Sum Duck Potsticker og Beef Short Rib with Chilli, Garlic, Oyster Sauce Bao Vil si dette er en meget bra restaurant med tilknytning til et hotell, maten var skikkelig digg. Dyrt var det heller ikke 508 kr er billig, vi har generelt lagt til 10-15% tips på turen.
Litt kvelds bilder av utsikten fra rommet. Fra balkongen ser vi mot CTICC (Cape Town International Convention Centre) og Media 24 som er Sør Afrikas ledende media byrå. Det er et litt stort kikkehull hvis man stikker hode ut kan enn se mot TM, toppen av heisen er den lille prikken øverst til venstre på bilde her Samtidig ser man uteområdet til hotell baren og bassenget i 4.etg nede til høyre. Jr har også utsikt til CTICC (Cape Town International Convention Centre) Og i det fjerne til venstre ligger Waterfront.
For oppholdet her to netter betaler vi 5340 kr, det synes jeg ikke er en upris. Det kan jo nevnes at vi er her i lavsesongen, og tilsvarende rom vil koste dette i høysesongen søn-tirsdag 19-21.jan.
Bestilte oss en Uber til flyplassen Kjøretiden var 22 min og kostet 127 kr. Fikk ordnet oss BP. Ingen FT for sikkerhetskontrollen på internasjonale flyvninger. Passkontrollen gikk kjapt og vi stod foran loungen 1 time etter avreise fra hotellet. Denne loungen brukes av bla *A og SkyTeam Veldig liten lounge, ikke flust med sitteplasser. Men maten ser god ut Drikke må bestilles i baren
Etter en halvtime klarte vi å få to stoler ved siden av hverandre. Med god oversikt over terminalen. Fant ut at det også er en á la carte meny Toalettet er heller ikke av værste sort
Vi bestilte oss litt mat Når maten ikke hadde dukket opp på 25 min, gikk jeg for å purre. Fikk da beskjed om at online systemet ikke virket, fikk bestilt på nytt og fikk servert dette 50 min etter første bestilling.
Da er det på tide å komme seg hjem. Første flyvning er med 787-9 Her har vi fått opprinnelig sete oppsett 2-2-2 som ved bestilling. Ligger litt etter skjema med boarding, avgang kl 15:20 ryker glatt. Fant frem til 2AC kl 15:22
Pre drink servert 15:45 Greit oppe i luften 15:56 Det ble også take off drink, de hadde litt hastverk med å komme avgårde. Cape Town fra oven
Det er dårlig med oppbevaring i disse setene, en liten plass bak venstre skulder Og bittelitt plass under tv’en Men tilførsel av luft tilbyr de
Flytiden er beregnet til 5:50, så ca samme som OSL-Granca. Fikk servert litt påfyll 40 min etter avgang med litt snacks i bakgrunn Dagens meny Mulig jeg blir svindlet her nå, men fikk beskjed om at gratis/voucher wifi ikke fungerer. Veldig rart de har ett annet nett som fungerer mot betaling Har svidd av noen kroner på turen allerede, så 10 dollars skal jeg kunne avse. Nettet kan pauses underveis.
Forrett kom på bordet rett under 2 timer i luften Både salat og kjøtt falt i smak. Vi gledet oss til å få servert biff og bearnaise for første gang på fly. Når hovedretten kom ble vi skuffet ingen bearnaise, kun sjysaus. Men det smakte utmerket allikevel. Nå begynte solen å forsvinne Var ikke bare solen som ble borte, for nå var de tomme for bobler også. Ble et glass rose til desserten
Litt espresso og sjokolade passet bra etter middagen Jr bestilte seg en Bloody Mary I følge Jr selv var dette første gang han hadde bestilt sprit på fly. Jeg jobber meg gjennom den lyse vinlisten, mangler kun en nå Har ikke smakt alle på denne flighten, prøvde noen på vei nedover også.
Ser ut som dere har hatt noen flotte dager i Cape Town. Bringer tilbake mange gode minner å se dette igjen, utrolig flott der så det frister med en ny tur. Håper flyturen hjemover blir bra, god tur videre
Fikk ett anfall med ca 10-15 nys, det skjer noen ganger når jeg drikker visse typer vin. Så hører jeg 2D på høyre øre. Can you get the guy over on 2C some napkin’s Hyggelig at folk bryr seg, men jeg hadde allerede flere servietter klare. Bestilte oss litt vodka og cola, disse ble servert separate. Så vi måtte mikse selv. 1 time til landing i Addis nå.