Slike livsnødvendigheter hører vel hjemme der, ja Forøvrig ber jeg ydmykt om unnskyldning for dårlig takt og tone! Hvorfor, undrer mon herren. Vi er vel ikke så mange IF-ere i spansktalende Amerika, så slik sett burde jeg ikke ha glemt mine manerer så grundig at jeg ikke ønsket herren med følge varmt velkommen over dammen!
Tequila kommer bare i melkeglass, kl er nå 09.04 og på tide med frokost nr 2 etter å ha vært våken siden kl 4 og ventet på at frokosten skulle bli klar klokke 7 ..
Om de ikkje hadde høgkvalitetsparaply eller sydvest i kofferten så ordnar det seg. Hurra for reiseforsikring! Håpar alt ordnar seg i løpet av ein times tid! Gløym ikkje å ete gode frokostar!
En times tid? De finner den ikke i Cancún .. De finner den ikke i Toronto .. nå er de begynt å lete i København .. sier de! De sa i morges at kofferten var på første fly hit .. Mor er litt sutrete ..
Så går dagene ... to store spørsmål hver dag: - hvor er kofferten til mor? Air Canada har store problemer med å svare på det, og mor har kjøpt tre ulike bikinier og kommet til at det eneste hun kan bruke er en overdel fra ett sett og en bukse fra et annet, matchene farger .. to topper og to t-skjorter .. og en av mine shorts .. - det andre spørsmålet hver dag er, hvor skal vi spise middag?? Vanskelig spørsmål! Vi bor på All inklusive og hotellet har tre middagsrestauranter .. to-tre andre hoteller hvor vi kan spise + tre-fire restauranter utenom hvor vi også kan spise (og drikke) uten at det koster en pesos. Så spørsmålet er Buffe? Mexicansk? Italiensk? Seafood? .. eller hva? I tillegg har vi All inklusive roomservice 24/7..mat og drikke til alle døgnets timer Er det rart vi drikker? Tequila sett ovenfra
Hvordan er temperaturen der nå? Vi var der i midten av juli, og det var drepende varmt og høy luftfuktighet.
Det er deilig .. 25-27 grader, men det blåser litt og derfor føles det svært behagelig. Og som du/dere ser så lider vi ingen nød.
I dag har jeg sendt klage til Air Canada! Fordi vi var 14 timer for sen til CUN Fordi vi mangler kofferten til mor Fordi vi satt bak i bussen hos SAS fra BGO-CPH til tross for at det sto i bekreftelsen at skulle sitte i Plus. (Den siste er ikke viktig, vi fløy med CityJet og damen kom flere ganger og tilbød mer vin og det vi ellers ville ha. De foran fikk polarrull) Jeg har krevd 600€ pr.pers for forsinkelsen og bed om oppgradering til Business på returen fra YYZ-CPH på lørdag .. "Snille barn ber ikke om noe og derfor får de heller ingenting."
Det er mye de ikke vet om Norge her i denne verden, men siden de fleste her er fra USA eller Canada så blir vi hele tiden gratulert med at vi vant olympiaden! Overhørte flere ganger i forrige uke diskusjoner dem i mellom om det var USA eller Canada som var best. Nå vet vi jo fasit Canada 10 og USA 9 ... men vi fikk 14 ... Olympiade opptar amerikanerne! Og antall medaljer synes å være det viktigste. Tenk om de hadde hatt en Marit!
Ser ut som den ble sendt fra CPH i går, AC883/1812 ..men den nye TAGen er skrevet ut av Brüssel Airlines .. Låsen er sprengt opp, men det ser ikke ut som noe mangler ... Kanskje tollerne har åpnet den på sitt brutale vis? Spurte kofferten om hvor den hadde vært, men den nektet å svare.