Årets første store utflukt - med Air Canada til Mexico

Tråd i 'Reisebrev' startet av Eddie47, 20. febr 2018.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Eddie the boss gjør det igjen :) Strålende levert!
     
    Eddie47 liker dette
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Artig lesing @Eddie47.
    Fikk litt syden-følelse av dette, men fikk også lyst til å dra ditt selv.... :)

    Hvilket hotell bodde dere på ? Anbefales ?
     
    Eddie47 liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Bodde på The Royal Sands & Spa ....

    Litt typisk amerikansk i stilen, egentlig et Timeshare hotell.
    Amerikanere (og andre) i alle fasonger og aldre, usnobbet og vi følte oss velkommen over alt.
    https://royalreservations.com/resorts/the-royal-sands

    22A4C516-8A9F-4ECA-9EAF-1603F3565D88.jpg AB477A58-C686-4E1A-9C3F-C7C36D421124.jpg 101AFC98-69C7-4F16-BBE9-8A95ECE40794.jpg IMG_0179.JPG
     
  4. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært på akkurat samme turen selv. Fantastisk opplevelse :)
     
    Eddie47 liker dette
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for flott rapport. At du gikk glipp av en av de fineste ukene på lenge får så være (at det svei litt i kinnene grunnet kulde får så være), for en tur til Mexico er uhørt!...
     
    Eddie47 liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Flyreisen hjem var helt OK.
    På forhånd var vi litt skeptisk til "ferieselskapet" Air Canada Rouge, det var det ingen grunn til siden vi satt i Business som det sto på billetten (eller Premium Rouge som de selv kaller det).
    Det var en fornøyelse å reise med dem!
    Gode seter, svært hyggelige jenter og gutter. 2-2-2 konfigurasjon i en B767.

    Med min erfaring med erfaring fra SAS spurte jeg forsiktig da de delte ut drikke første gangen, om jeg skulle ta vin til maten?
    "Vi kommer med vin til maten også, men du kan få vin nå også Sir!"
    "You can have whatever you want Sir, just call!"
    Maten var ikke gourmet, men god.
    Dassen var trang.

    En halv time forsinket til YYZ og fem timer ble til fire og en halv.
    Køer over alt, passkontroll og sikkerhetskontroll reduserte ventetiden til tre og en halv time ...
    Så skal mor være ved gate en time før flyet skal gå, og da redusrers lounge tiden fra det jeg trodde skulle være ca fire timer til to timer.
    I det regnestykket mangler en halv time ... "Hva? Skal vi ikke gå i butikkene på flyplassen??" Så da ble det to timer i loungen og en Whisky til far ..
    IMG_0403.JPG

    AC 882 YYZ-CPH

    Etter å ha sett alle i zone 1 vandre inn i flyet uten at gatepersonellet rope oss opp forsvant håpet om oppgradering som plaster på såret.

    Da zone 2 boardet var vi først, men bakfra kom en danske i fullt firsprang og tok oss på innern, hadde tidligere sett at han kjøpte oppgradering til Premium Economy og viste det stolt til sine medreisende. Han var "kongen på haugen".
    Da vi kom inn og fant vår toseter, satt han litt slukøret i midten av en treseter i midten ...

    Ved siden av ham kom det en canadier i 14G. Først måtte vi vente fordi baggasjen til tre passasjerer måtte losses fordi de satt fast i køer på flyplassen. Så, da de var i ferd med å lukke døren, kom en av gatepersonellet inn og ba om passet og boardingkortet til 14G ....og gikk.
    Så kom han tilbake og sa så alle hørte det "passet ditt går ut om mindre enn tre måneder, så du må ta med deg alle tingene dine og bli med meg."

    Så gikk de og døren ble lukket.
    Før de to var ute av døren satt dansken og tronet i 14G med softblock ... kongen på haugen!

    Setene i Air Canadas B787 Premium Economy er bedre en SAS sine Plus seter i A330/340!
    Og servicen er betydelig bedre!
    Maten var god bortsett fra frokosten ... et stykke krydderkake, kaffe og juice.

    Vi fikk førti minutter på CPH og det var god tid .... ingen køer og vi var ved B7 og flyet til BGO på 15 min. Distansen var omtrent det samme som på YYZ, men der tok det over en time.

    Smilende og blide jenter hos CityJet som hadde full kontroll med EBD (som alltid) og jeg fikk en dansk øl!

    Kort sagt:
    Du gjør ingen feil dersom du velger Air Canada og Air Canada Rouge Premium Economy!

    Poeng:
    BGO-CPH 625
    CPH-YYZ 4000
    YYZ-CUN 1700

    Og det samme hjem igjen - tilsammen: 12 650 poeng
    IMG_0133.JPG IMG_0138.JPG bf3187b2-0fd3-4d8a-92f4-7d8f1b9c1719.jpg IMG_0152.JPG IMG_0385.JPG IMG_0372.JPG 30d3afdc-94f3-494d-b8c8-e71d63f7ce59.jpg
     
    Flyingdutchman, drsyk, DanH and 12 others like this.
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Helt sjef rapport :)
     
    Eddie47 liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Meget bra! :)
     
    Eddie47 liker dette
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Eddie47 liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for knall rapport! Nå kjenner jeg VIRKELIG at jeg lengter etter sol & varme!
     
    Are and Eddie47 like this.
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nok en gang takk for et solid reisebrev. Reiser til Cancun i sept og har fem dager til rådighet. Reiser med frøkna og svigerfar.
    Noen tips til hvor man bør bo (all inklusive er innafor, svigerfar vil ha det enkelt) budsjett rundt 15-20
    Hva bør man gjøre og se?
    Takk for all hjelp.
     
    Eddie47 liker dette
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Vi bodde på The Royal Sands, et svært time-share/hotellkompleks ... vi likte oss der og vi hadde all inklusive. Hotellet har leiligheter med både ett og to soverom. Har du ett soverom er det også senger i stuen (seng i veggen) og ett bad, med to soverom er det ett bad til hvert soverom.
    Fordelen med dette hotellet er at det er flere Royal hoteller hvor man også kan spise og noen restauranter utenfor som man også kan spise på inkludert i all inklusiv pakken. Vi betalte ca 3000 kr/døgn (to personer og all inklusive).

    Vi har ikke erfaring med andre hoteller, men jeg tror det er lurt å bo i hotellsonen. Det finnes hoteller i alle prisklasser og luksusnivåer. Her går det lokalbusser hele tiden i begge retninger også inn til Cancún by. 1$ pr/pers.

    Av utflukter er det utrolig interessant å se en av de gamle mayabyene, Chichén Itzá eller Tulum, det er da vel verdt å betale de ekstra kr det koster å reise med en av luksusbussene. Vår tur varte 14 timer.

    Og ikke minst:
    Bestill transport fra flyplass til hotell før dere lander i Cancún!
    Gå forbi alle de som prøver å shanghaie dere, og tro meg de er mange.
    Vi valgte Canada Transfers og betalte i bilen, et svært godt valg synes vi. Navneskilt og kalde kluter og kaldt vann!
    ... da jeg ringte og sa vi ble 14 timer forsinket sa de bare "OK da venter vi på dere der." Retur bestiller dere på hotellet.

    Spør gjerne dersom jeg kan hjelpe.
     
    Flyingdutchman, RoadKing and OttoL like this.
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig reisebrev, takk for at du deler med oss alle. :)

    P.S. Jeg må tilstå en ting, jeg rappet setet ditt fra OSL til SVG i dag....
     
    Eddie47 liker dette
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Takk så mye for nyttige råd @Eddie47 :)
    Endte opp med Marriott litt nedi gata, vil tro det også blir bra. Ingen all inklusive her men det får være det samme. Artig å få prøvd forskjellige restauranter. Transport er bestilt og utflukt er på tegnearket.
    Takk så mye for hjelpen så langt :)
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv å få en sightseeing i en av de underjordiske sjøene. Om ikke annet var det utrolig deilig å virkelig kjøles ned av vannet (vi var der i juli og vannet i Mexico gulfen var om mulig varmere enn lufta).
    Godt poeng @Eddie47 har om å bo på hotellrekka. Vi bodde litt avsides på Barcelo Maya. Fantastisk opplevelse, men skulle du noen plass så måtte du ha skyss. Det var litt kjipt.
    Ska dere kjøpe noe, så prut, å herregud hvor dere må prute. Utgangsprisen er minst 150% over det de skal ha for å være fornøyde.
    Vi brukte også Canada Transfers, og må si som @Eddie47 , profesjonelle til fingerspissen!
    September blir sikkert kjempebra, da er det noe mye mer levelige temperaturer.
     
    Flyingdutchman, MadsVaHa and Eddie47 like this.
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for gode tips :)
    Blir nok en dag med en eller anna form for utflukt. Erfaringer med leiebil? Eller er det tryggest å reise gjennom en operatør?
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Vi leide ikke bil, men vi var overrasket over hvor skikkelig trafikken var, pen og sivilisert adferd i trafikken der nede.
     
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan dette med reisebrevskriving, @Eddie47.
     
    Eddie47 liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Han
    er helt rå. Du skal oppleve ham live ;)
     
    Kristian, Eddie47 and Sunnfjordingen like this.
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Spørst om det ikkje må arrangerast ein IF-ingeniørtur. Må samle litt meir poeng fyrst.
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden