I god Insideflyer ånd med andre ord Avsporinger og digresjoner er bare topp. Slutter å bli overrasket over hvor langt utenfor tema vi kommer til slutt
Det er jo totalt avlegs og nærmest "harry" å bruke disse EBD og EBG bagasjetaggene - for ikke å snakke om EBS. Da sverger jeg heller til de "eksklusive skinnprodukter for Diamantmedlemmer i et begrenset opplag", selv om de riktignok har vært i et begrenset opplag i flere år... https://diamond.flysas.com/benefit/...cts-for-diamond-members-in-limited-edition-d/
Har møtt på de. De som har vært på finn.no og fått fatt i en Malm-kommode som de på død og liv skal ha inn på 13-trikken retning løkka i rushtiden. Disse herre her som jobber i TØI burde begynne å se ut vinduet litt. Om noen er interessert i makkverk så er det bare å fiske opp rapporten som mener at busslommer er idiotisk og at busser skal stoppe midt i veien istedenfor.
Huff kommoden var vel for stor til å transporteres på sykkel? Godt vi har vannkraft som selges til Europa til underpris, og deretter importeres kull/gass kraft, som igjen elektrifiserer både tog/trikk og el-biler, til en dyre kronasje for de dødelige i Norges rike Hadde vel vært bedre om de NAVET isteden for å adm. TØI som de tydeligvis er på molte tur med? Skulle nesten spurt hvordan Herr Johansen ferierer i strøk som krever flytur på minst 5-6 timer? Alternativene er: Han går? Han sykler? Han haiker? Han tar interrail? Han tar seilbåten? Han tar el bilen med camping vogna på slepp?(har vel vindmølle i bakgården og solceller på taket)?
Malm-kommoder kan bestilles på nett (betales med SAGA gull) og tilkjøres. Da slipper mann å belaste kollektivtransport. Malm-kommodene sees øverst til venstre ..
Altså - folk betaler for brukte handleposer fra de rette butikkene. Skinnstatus blir tydeligvis viktigere og viktigere, og skal ikke se bort fra at man finner EBG-tags hengende fra den fake Hermesveska som inneholder Prada-pose til å putte handelen på HM i...
Det blir for dumt å avvise TØI bare fordi du ikke liker det eneste logiske svaret på spørsmålet. Spørsmålet er hvordan få folk til å ta mer tog og mindre fly. Da er "- Flyreiser må bli dyrere og tilbudet dårligere." mest sannsynlig det beste svaret selv om vi her inne på forumet ikke ønsker en slik utvikling. Det samme gjelder det meste av politikken fra MDG. Hvis du ønsker en verden med så lite utslipp som de gjør, så har de den mest fornuftige og riktige politikken. Hvis du vil argumentere mot dem så angrip målet deres og si at verden tåler mer utslipp enn de mener. De som prøver å latterliggjøre virkemidlene, eller enda verre går på person, fremstår bare patetisk. K
Huff følte at dessverre @democomputer har et minimalistisk knappenåls størrelse poeng. Men på dette forumet kan det ikke være et eneste MDG stemmende medlem? Eller TØI sympatisør? Vedkommende er vel isåfall PANDION EB på seilfly og NSB. Enig at person/etat angrep løser intet problem, dog selv problemet er i MGD og deres representanter sitt sneverte verdens blikk, der løsning er å fjerne alle parkerings plasser og reduserer bil trafikken,uten å samtidig bygge ut kollektiven. Ergo å ta livet av forretninger i Oslo gater, og færre gidder å ta en mat bit i Oslo da parkeringen koster en formue og ikke nok med å si hva bompengene summerer seg til ifra Drammen <-> Oslo? Ja løsning er vel å gå til anskaffelse av en El bil, men er det riktig? Blir det da igjen dobbel moral? Kjører el bil til daglig og flyr F i LH fra østen til vesten? Hvem vi kan takke er vel en blanding av ulike partier, dog det blir latterlig i verdens skala å forvente at MDG og Oslo tiltak skal hjelpe på at feks. en fabrikken i India eller Kina som spyr forurensning uten restriksjoner? Helt klart vi må starte et sted, men følger de andre etter, USA tok en reversering: https://www.cnbc.com/2018/02/11/unlike-the-kyoto-protocol-the-paris-agreement-can-still-succeed.html Men enig med dem Herr K, f.eks denne artikkel illustrere hvor mye godt Lan står for: https://www.abcnyheter.no/helse-og-...g-mdg-noen-ganger-er-det-nodvendig-a-bli-sint Men AmEx, SAGA og SAS MC jobber hardt for sine kunder at de skal få oppleve gleder i luften og i venteværelse, miljø politikk har jeg ikke hørt noen av dem har nevnt? Kanskje vi får en ny fly sete avgift? Kanskje vi skal bare samle poeng igjen og være venner alle sammen, og la politikken være hos politikerne som tror de vet best, de er jo faktisk folkevalgt, om så de sitter i flertalls regjering eller ei? Beklager @democomputer hvis jeg tråkker på noen tær
Vil på ingen måte si at jeg er noen sympatisør, men vi må jo medgi at de vitenskapelig sett har noen poeng. Om man er 100% enig i alle fremgangsmåter og utregninger er nå så, men i mange tilfeller har det et poeng - selv om det er mindre behagelig enn dagens standard. Og miljø er jo et tema man på et eller annet tidspunkt må diskutere eller i alle fall akseptere. Jeg for min del brenner jo av en rimelig hissig mengde co2 i året siden jeg flyr OSL-KRS istedenfor å ta toget.. Og det bunner i min komfort.. Om jeg vil det eller ikke så liker jeg ikke å ta toget der jeg kan fly. Hadde toget derimot kostet 100kr og flyet 5000kr hadde jeg neppe vært på flyet. Jeg hadde forstatt hatet toget, men hadde nok tatt det..(Eller funnet meg en annen jobb) Poenget er uansett, det er sikkert mye riktig som kommer fra TØI - selv om noe er litt vel drøyt...
Dette har ingenting med MDG eller TØI å gjøre. ( dessuten er det ikke TØI som bestemmer hvor bussholdeplasser skal være) Hvis du har sett forandringene i Oslo de siste 100 årene med trafikk så skal du jaggu være glad det er noen som har tatt grep og endret trafikkmønsteret i indre by. Hvor kult hadde det vært i dag med E-18 over Rådhusplassen, 2-veis trafikk i Karl Johans gate? Det går sikkert tog minst 2 ganger i timen til Oslo, ingen behov for å kjøre bil. Skal du handle så kjør til Buskerud Storsenter ...
Jeg er vitenskapsmann og forsvarer TØI og jobben de gjør. Jeg oppfatter dem som meget profesjonelle forskere som benytter vitenskapelige, etterprøvbare og fagfellevurderte metoder. Det er viktig å ha fakta i bånn slik at politikerne ikke kan synse seg til løsninger. Så kan vi gjerne diskutere politikk, men ville gjerne ha det løftet opp på et saklig nivå hvis jeg skal delta. Og aller helst vil jeg vel gjøre det et annet sted enn her... K
Fanken, no har svadaprat blitt bytta ut med vitenskap og politisk argumentasjon. For min eigen del, så kjører eg elbil og et mindre kjøt, bruker handlenett og har bytta ut eingansemballasjen på jobben med nedbrytbart. Eg stemmer også Venstre og heier litt på MDG, i blant i det stille. Men eg er ein dobbeltmoralist av verste sort, då eg selger meg ut til LH-F kva dag som helst
Beklager det Men jeg må igjen få berømme dette forumet for å være et av de fineste og mest konstruktive stedene på Internett! K