Årets kupp?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av awt, 20. jan 2019.

1. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Vel nå var nå tonen her inne noe annet enn en seriøs politisk diskusjon så jeg satt det på spissen. Har ikke satt meg nok inn i MDG sin politikk til å ha noen formening om det, og dro derfor en spuriøs korrelasjon til noe jeg opplevde på trikken med referanse til at alle som bor innen ring 3 er MDG-folk i et forsøk på satire.

Så til TØI. Jeg synes den uttalelsen er latterlig, men den er sikkert tatt ut av kontekst. TØI har jeg forresten et horn i siden til, men ikke vits å ta den diskusjonen her. Jeg mener at de har en lei tendens til å hoste opp makkverk av rapporter som får alt for mye gjennomslagskraft.

Og hvis du ser på det som en latterliggjøring så misforstår du helt, og tar ikke innover deg den useriøse tonen i tråden.

Peace out
    O

drsyk, democomputer, Eddie47 and 2 others like this.
  2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingen ting å beklaga! Godt å få satt ting på plass, og eg sett også pris på alle nyttige og unyttige diskusjonar me har her!

drsyk, democomputer and Eddie47 like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Siden tråden er inne på dette temaet uansett:
    Det mest påfallende i diskusjonen/klagingen rundt biltrafikk i Oslo, er at de fleste (i alle fall som jeg har sett) som klager på dette, de bor ikke i Oslo. Som en som bor i Oslo, så er jeg for å redusere bilkjøring. Det er alt for mange fra kommunene rundt som kjører bil inn til Oslo, parallelt med kollektivtilbud som skal samme vei.

Skal ikke komme inn på om virkemidlene er riktige eller ikke, men resultatet er uansett positivt for oss som bor i byen. Jeg bor utenfor Ring 3, stemte ikke MDG ved forrige kommunevalg, men det kan godt hende jeg gjør det i år. Rett og slett fordi alternativene er så dårlige. Oslo redder ikke verden alene, men hvis alle tenker som FRP, så går alt til helvete ganske fort. (Så er det sagt.)

Men, nå har jeg akkurat fløyet til Tokyo i F for gøy, så jeg har kanskje ikke så mye jeg skulle ha sagt? :cool:

Eddie47, paron, OttoL and 6 others like this.
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trekker mitt innlegg og beklager for at vi er ulike mennesker med ulike verdier/holdninger, som opprinnelig Asker gutt holder jeg meg til Sandvika storsenter der madammen finner alt hun trenger, og jeg gratis parkering uten bompenger.

Oslo er en nødvendighet da samtlige "fine dinning"+endel bekjente er bosatt der, +Odeon kino, med M4`n 1,5 liter mila på piggdekk betaler jeg gledelig både parkering, bompenger og pigg dekk avgift på blyfri 98 (JA ER ET MILJØSVIN)

NSB kan få en egen tråd(madammen er pendler holder med info ifra henne, buss for tog, forsinket, innstilt, signal feil, kan du hente barn?, finner ikke pendler parkering, mye spennende klientell på Oslo S+++, ......)

Tråden er mest som en spøk og hvordan utviklingen ble er totalt uønsket så neste innlegg blir følgende:

Kumbaya my Lord, kumbaya
    Kumbaya my Lord, kumbaya
    Kumbaya my Lord, kumbaya
    Oh Lord, kumbaya
    Someone's singing Lord, kumbaya
    Oh Lord, kumbayah
    Someone's crying Lord, kumbaya
    Oh Lord, kumbaya
    Someone's praying Lord, kumbaya
    Oh Lord, kumbaya
    Oh Lord, kumbaya
    Oh Lord, kumbaya
    Oh Lord, kumbaya
    Oh Lord, kumbaya

Og lenge leve Bonus poeng, SAS/NCC og Payr. Fred i verden er også viktig og bekjempe fattigdom:D, og vil aldri nevne ordet politikk eller miljø igjen:rolleyes::p:cool:

OttoL, holmen and jgroneng like this.
  5. ElinPelin

ElinPelin Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Bor i Oslo selv, og er enig med deg. Det mangler billige og nok pendlerparkeringer, som ville gjort at flere valgte bort bilen inn til byen daglig.

For øvrig påstås det at en flytur én vei OSL-TRD gir samme avtrykk på miljøet som 150 kjøttmiddager. Så da kan du jo regne utvselv hvor lenge du må leve som veggis etter turen din :cool:

OttoL, holmen, drsyk and 2 others like this.
  6. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir mange kjøttmiddager! :D

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    En festlig tråd med en mangeslungen utvikling ....

Dette startet med en luring på FINN som ville selge en gull Bag-tag til 1800 kr og nå snakker vi om hvor mange vegetarmiddager unge og lovende @holmen må spise etter sin egotripp for å kompensere for flyreisende ..... Lykke til @holmen !!

Dette er jo det vidunderlige med dette forumet, avsporinger uansett tema ...og dermed også svært lærerikt å følge med på ...

Travellingalf, paron, Earl and 7 others like this.
  8. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,130
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje man skal selge klimakvoter på FINN... 150 kjøttmiddager for 1800,-!

holmen and Eddie47 like this.
  9. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Der har me ein ide!

Eg kjøper klimakvoter! Har vegetarmat på menyen, så ved å utvide med eit par retter til, så kan eg selge klimakvoter. Kva kan ein ta for ei slik kvote? 10 kr pr måltid?

Trur @holmen treng ganske mange tusen....

Earl, holmen, sutenai and 2 others like this.
  10. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Så jeg får vegetarmat for 10 kr hos deg?

Eller har jeg misforstått nå? :p:rolleyes:

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Sitere Klinisk ernæringsfysiolog Anette Skarpaas Ramm sitter i Vektklubbs fagpanel:

Vegetarianer? Se opp for vitaminmangel
    Animalske produkter er gode kilder til en rekke vitaminer og mineraler. Vegetarianere bør være ekstra påpasselig med å spise fornuftig og variert for å få i seg nok av det kroppen trenger

Bør nok lese denne artikkelen Herr @holmen om du gjør avkall på kjøttvarer og forblir veggis over lang tid :confused::eek:

https://www.vektklubb.no/artikkel/trening/vegetarianer-se-opp-for-vitaminmangel-23543917

holmen liker dette
  12. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du kan få kjøpe ei vegetarmatkvote for kr 10, også la andre ete vegetarmaten slik at du får fly meir: Vurderer om eg skal lage eit firma ut av dette, det må jo vera ein kjempeide i eit litt grått marked!
    "Nå kan du spise kjøttmåltidet med ren samvittighet! Kjøp en CO2 kvote for ett kjøttmåltid, og andre kan spise vegetarmaten for deg!
    Du kan også kjøpe kvoter som tilsvarer en flytur!"

ElinPelin, Earl, drsyk and 1 other person like this.
  13. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen fare..

drsyk liker dette
  14. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo en fantastisk ide! Man kan ha god samvittighet, men fortsatt spise kjøtt!
    Også kan noen andre spise kaninforet..

drsyk and Eddie47 like this.
  15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe galt med kaninfor..
    Er greit å ha litt broccoli å dandere rundt biffen og til å suge til seg litt av rødvinssausen :)

Kristian, paron, drsyk and 2 others like this.
  16. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Er enig i det. Jeg bare la på litt for å høres kul ut.

Are liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet her blir vel å rekruttere kjøttspisere til å spise all vegetarmaten, for jeg har en følelse at det blir et problem å få med vegeterianere på den planen der :D

paron and drsyk like this.
  18. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det vegisene ikkje veit, har dei ikkje godt av!
    Slå seg saman med festivaler, som får 5 kr pr måltid solgt etc.
    Eventuelt sponse ein heil haug med indere, som frå før ikkje er vegiterianar by choice...

drsyk liker dette
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    5 kr måltiden er jo et KUPP, kan jo rekrutter NAV`ere fra lokal puben, de er vel så "edrue" at de hverken merker kjøttbiter eller tofu biter seg i mellom :D:D:D samt få med et asyl mottak som sitter i transitt til deportering, eventuelt få en avtale med fengselsvesenet?

Mulighetene for å skape profitt er grenseløse. Hva med å tilby Trumf og AmEx betaling i tillegg pr måltid konsumert? Blir brak suksess dette her:D:D:D

Del denne siden