Til det første, så er det avhengig av hva man forventer tror jeg, du finner ingen lange hvite strender her, men er man komfortabel med å ta på badesko og gå ut over litt koraller og stein for å komme ut i vannet er det fantastiske snorkelmuligheter over alt. Fred og ro er det plenty av, da de fleste turistene trekker mot de instagramvennlige strendene på Aruba og Curaçao i stedet.
Merk at fred og ro aspektet påvirkes litt av cruisebåter. Nå i lavsesong kommer de kanskje en gang i uken mens rundt jul - høysesong - kan det være daglig tror jeg. Når dy pælmer 5000 turister i land på en ly med litt over 20.000 innbyggere gjør det noe med stil og tempo, og det blir plutselig kø og trengsel overalt.
Når det gjelder vin er prisbildet ikke så annerledes enn i Norge, men utvalget vesentlig mindre. Man må unngå supern, der har de mest spraglete flasker, og heller besøke en vin butikk. Vi pleier å besøke
Best Cellars Bonaire. For å sjekke prisleiet scannet jeg nå en flaske chablis vi kjøpte for 25 USD med vinmonopolets app, de selger samme flaske for 279,90 så ikke store forskjellen.
Vis alt...