Dagen før avreise må det gjøres noen forberedelser. Jeg synes det er morsomt at jeg i godt voksen alder har status som læregutt. Som første års delegat til årsmøtet innser jeg at de tyngste jobbene faller på meg. Har ikke fått noen liste fra seniordelegatene så her må jeg tenke selv. Er forberedt på bæring av tunge champagnekofferter @CrotchRocket Men jeg føler at vi må spise også. Pleier ikke dra utenlands uten en rød bok (tenker ikke her på Mao's lille), men på en fransk dekkprodusent. 242 anbefalte steder å velge mellom. Ja, jeg vet den finnes på nett, men det er noe magisk med disse bøkene på print.
Første stopp united club loungen for et glass champagne - eller det stemmer ikke helt, startet hos Lufthansa for en kjapp pils. Utsikten fra united loungen er som vanlig til byggeplassen.....
Advance teams må reise tidlig. Oppgaver: visit the [årsmøte] destination up to three months in advance to meet with local agencies. There's a lot to do: They have to clear airspace at the airport during the [årsmøte] arrival, request a motorcade route through town, identify nearby trauma hospitals and secure safe locations for the [årsmøte] in the event of an attack.
Vi tar den ned er par steg og går til air canada for litt smooth jazz og en capucino. Kommer sterkere tilbake Og ja - samme utsikt
Da er det avgang til PEK. Super attentive Air China crew så langt. Og en lille velkomsthilsen var der også
Litt smådårlig start på dagen når TrønderTaxi hadde klart å rote bort Flytaxi-bestillingen min. Dermed ble det egen bil til TRD. Har bunkret opp litt hos Heinemann og er installert i kantina hvor jeg venter på @TOS_EBG, @SASDC8 og @Sooninson før ferden går videre til CPH.
ankommet PEK, 20 min fra flyet var parkert til vi nå sitter med en kald Tsingtao i air china first loungen. CA F kort oppsummert: -Fantastisk crew, som virkelig gjorde sitt beste. -Elendig IFE -Maten var helt forferdelig -Pysjamasen var god -Fikk sove godt i 5 timer -det at man skal vekke folk 3 timer før landing for at servere 4 dim sum biter, gir absolutt ingen mening..... Alt i alt ikke alt for mye å skrive hjem om. Nå venter SQ suites om 2 timer, regner med det blir en litt annen opplevelse
4 mann alle på SK455, og om dansken foran finner throttle-spakene, bør vi være på CPH om time. DP er anskaffet for å utbedre aversjonen.