Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å spare opp til 190.000 EB poeng og gå for en av klassikerne med maks antall legs i år, men nå lurer jeg på om jeg heller skal utsette det til neste år ettersom det er litt usikkert med feriemuligheter til høsten. Jeg har per dags dato nesten 150.000 poeng og en CT, og hovedmålet er FCT i FRA og F på LH. India er ikke så interessant, jeg har vært i MEX, NYC, MIA og LAX. Vi er begge veldig fleksible i sommer. Tenker kanskje enten SFO, eller eventuelt mellomlanding i US ett eller annet sted for så å bytte over til UA til Costa Rica. Dere som har bedre oversikt over F destinasjoner og normal tilgjengelighet, hva ville dere ha gjort?
Har hørt mye fint om Belize, men har ikke vært der selv. Dere kan jo alltid fly F til Mellom-Amerika, og så etter et par dager dra til storhetene i Sør-Amerika (Machu Pichu er obligatorisk, Påskeøya er vel bra for noen dager). Cancun i Mexico er jo et mer turistvant område om man ønsker noe lazy, og jeg vil tro det er enklere å få F ut fra FRA. Kanskje dere bør dra til Havana før Cuba blir for globalisert igjen? Ser at prisen i F til India er hevet til 160KEB forresten. Selv om jeg sikkert får kjeft, så mener jeg at biz-feelingen er nesten like bra som F-feelingen. Så du kan jo alltids vurdere å fly lengre med nesten samme komfort, og så spare FCT til senere Eva Air eller Singapore Airlines til Japan eller Bali etc
Skal bla opp med en god del mer enn bare poeng for å få FCT på vei til CUN. Lufthansa flyr ikke dit, kun Condor og de et ikke med i Star. Da må man i tilfelle via USA og er begrenset med award med united til CUN.. Oversikten ser du her: https://insideflyer.no/forums/threads/f-ruter-som-kan-bookes-med-eurobonus.6578/ Bare å lese til øyet blir rødt og tørt Men merk, UA kutter F hvert øyeblikk, så for oss vanlige folk er det nå bare Lufthansa igjen som flyr vestover..