3 småbarn 2 CT 1 måned, mange leste innlegg og lite tid

Tråd i 'Bonushjelp' startet av XIII, 03. nov 2022.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg ikke.
    TK eksempelvis, leverer samme service både østover og vestover, bonus eller betalt billett.

Ser heller ingen grunn til at noen selskap skulle gjøre noen strategiske valg i denne retning foruten å sette inn nye fly på spesielt populære enkeltruter.

2. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    777-300ER IST-PTY eller CUN, sammenlignet med 787-9 eller A321neo som Turkish flyr andre steder.
    Jeg har bare fått inntrykk at TK er noe av det beste hvis man skal fly biz fra Europa, men ble litt i tvil :eek: og så er det Avianca til BOG som heller ikke virker å tilby de beste biz opplevelsene.

det blir vår første biz tur utenfor europa, og etter mange år med forventninger og å følge med reisebrev her, så blir det litt skuffelse av å se litt dårligere biz tilbud (i form av eldre fly eller mindre bra mat tilbud feks)

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje det er like greit at du tror flyene og biz service til sør/sentral Amerika er generelt dårligere enn til Asia så du slipper å ha forventning? Sjansen for at du blir positivt overrasket senere vil da være betydelig større.

Jeg trivdes bedre i Aviancas 787-8 fra BOG til BCN i januar i år enn Thais gamle 777-300ER fra FRA til BKK i sommer.

Last edited: 22. nov 2022
    tobeornot999 and XIII like this.
  4. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,675
    Bonuspoeng:
    93
    Vår første IC-tur gikk med Avianca LHR-BOG i en 787. Inntrykket er sikkert litt farget av at det var førstereis så langt fremme, men for vår del var vi svært fornøyd med plass, service ombord og maten som ble servert. Videre reise BOG-LIM var med A320 og standard "Domestic First" a la USA, heller ikke det var noen nedtur. Alt i alt, len deg tilbake og nyt turen. Det er alltid mulig å pirke på et eller annet, og hvis forventningene er skyhøye (eller høyere), blir man skuffet nesten uansett produkt.

XIII liker dette
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish 777-300ER er ikke noe dårlig produkt. Romslige lie flat-seter, og flere av maskinene er kun noen få år gamle. Servicen ombord er den samme, uavhengig av materiell.

Den åpne kabinløsningen og 2-3-2 kan virke noe umoderne, men erfaringen så langt tilsier at dette er klart å foretrekke på reiser med småbarn. Praktisk med ungen plassert innenfor en armlengdes avstand.

6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293

Jeg ser at flere svarer på spørsmålet. På en måte har du rett i at biz servicen er dårligere på Amerika siden en i Asia.

Ingen av selskapene i *A der er klasseledende. Men jeg flyr gjerne både Avianca long haul. Canadian Copa og United igjen. Er servicen ombord her så god som den jeg opplevde med EVA air i ny kabin? Nei, men den er ikke dårlig. Og flyselskapene tar en til mange attraktive destinasjoner. Og endel av dem har jo mer tilgjengelighet en det vi finner østover for tiden.

Når du søker i feks awardfares skal du vel kunne se flytype. Så kan du jo sjekke seatguru om du ikke finner dette. der får du en indikasjon på flytype. Også google servicenivået.

Utover selve setet bør du jo også vurdere reisetid. Om dere ønsker gode avgangstider, feks Avianca på kvelden fra Madrid, kontra å fly via Canada og dermed få en lenger og mer kronglete reise med tanke på stopp overs, søvn osv.

Så kan du legge på ønsket om lounge opplevelse. United er ikke min favoritt. Men fy søren, jeg flyr gjerne via USA bare for å spise middag og drikke dringer i Polaris.

Til slutt kan du legge på setestørrelse og lengde. For meg er et viktig, et trangt sete gir meg dårlig søvn, og dermed dårligere opplevelse. Men jeg er lang og tung. For det vil det kanskje ha mer å si at skjermen er stor eller at det er dør for privatliv.

Utfordringen er at BRA/DÅRLIG har så mange dimensjoner, at en selv må gjøre halvkvalifiserte valgt. Basert på hvilke faktorer som er viktig for deg. Hvis du har en sur kone som ikke vil fly flere strek en nødvendig så hjelper et lite at du sitter i den fineste kabinene i *A fordi du har planlagt 2 flyvninger til på reisen.

LL_Air, tobeornot999, OyvindN and 4 others like this.

Del denne siden