Du kan alternativt prøve LH chatbot mens dere venter på takeoff, den ombooket oss til HND da lh kansellerte til tokyo i sommer. Var dog ikke fornøyd med alternativ og måtte ringe inn til slutt.
17. januar hadde vi ikke kort connection, men OSL var stengt store deler av dagen og vi brukte ca 14 timer BGO-OSL-LHR, planen var 6 timer
Opplevde forsinkelser med LH bonus flight fra London på vei hjem fra Tokyo i november. Ble booket om automatisk til British Airways i J klasse Tyskerne er flinke på det der ser jeg
Gå inn på lh.com/bots så kan du se hvilke alternativer chatboten dems klarer å booke deg om på hvis du ikke er fornøyd med det som kommer opp automatisk. Får ikke boten deg på en flyavgang du er fornøyd med kan du be om å bli satt videre til menneske. Chat mennesket ordnet i juleferien seter på et fly som ifølge flyplasspersonalet på FRA var fullt til meg. Så bruk chatten!
Chatten kunne ikke hjelpe siden det var en «miles & more»-booking. Ei heller de i loungen siden de kunne kun søke på Lufthansa. Så nå står vi i kø til serviceskranken for å se hva de kan gjøre.
Hvorfor står du i kø? Du har jo plass på LH772 i kveld! Sjekk også appen om bagasjen, den er sikkert ombooket til samme fly.
For å sjekke muligheten til et mulig tidligere fly. Og det var umulig å få boarding pass i appen eller på automatene, så jeg ble sendt hit.
Ikke heller hvis du ble satt videre til kundebehandler? Når reisen er påbegynt skal der sa være der samme hvordan den er bestilt
Pratet med de i loungen først. De mente de kun kunne fikse Lufthansa og ikke f.eks thai airways, så de sendte meg til servicesenteret. Og det var bra jeg dro dit for de nye billettene var ikke ferdigstilte og han i skranken fikk litt panikk og ringte rundt og fikk til slutt fikset det. Først mente han at det var fullbooket.
De sa det skyldtes at deres fly ikke var sertifiserte for å fly i underkjølt regn. De hadde fått kommentarer fra flere passsjerer hvorfor andre selskap tok av. Piloten mente det var forskjellige krav for forskjellige flytyper.
Neppe store tekniske forskjeller på A320-ene til SAS og Lufthansa. Holder en knapp på at det er selskapsspesifikke sikkerhetsmarginer som slår inn. Lufthansa har rykte på seg for å være på den konservative siden når det kommer til værforhold.