5 flyselskaper på 10 dager

Tråd i 'Reisebrev' startet av EndreD, 15. febr 2024.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    Her i Bangkok har vi sjekket inn på en gjenganger her på forumet: Carlton hotel. Loungen er åpen. Heldigvis - etter en lang dag med shopping med tenåringen.

IMG_4223.jpeg

Kristian, AirMags, paron and 13 others like this.
  2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    Da de i loungen fant ut at jeg kom fra Norge, spurte de om jeg tilfeldigvis kjente en godt voksen mann som kom fra vest som visstnok var veldig glad i å være i loungen hver kveld. Han pratet mye og var svært fornøyd med drinkene, ifølge loungepersonalet.

Jeg benektet alt.

Last edited: 23. febr 2024
    Kristian, AirMags, anders82 and 26 others like this.
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    At det relativt nylig har blitt Dragens år i Kina blir ikke oversett i Thailand.

IMG_4218.jpeg

Kristian, AirMags, paron and 12 others like this.
  4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    Michelingodkjent mat fra FoodWorld i sjuende etasje av det gigantiske shoppingsenteret CentralWorld.

50 kr for nudelsuppe med Anguskjøtt. Denne fikk michelinanbefaling de siste to årene.

IMG_4221.jpeg

Kristian, AirMags, paron and 14 others like this.
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    Middagen inntok vi på det som mange anser for å ha den beste rustikke og autentiske øst-thailandske maten, en restaurant ved navn Sri Trat. Den er i gåavstand fra hotellet.

Her spiste jeg ei suppe med havabbor og en oksekjøttstuing i sursøt saus. Det var en helt annet sursøt saus enn du får på din lokale kinarestaurant. Mektige smaker og skikkelig godt håndverk. Anbefales.

IMG_4226.jpeg IMG_4227.jpeg IMG_4228.jpeg IMG_4229.jpeg

Kristian, AirMags, paron and 20 others like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    Skal hilse fra dattera og si tusen takk for tipset. Hun holdt på å gå rundt seg selv på dette markedet og vil tilbake til Bangkok nesten alene for å besøke dette igjen. Pappaen var mest nysgjerrig på maten, men kjøpte noen sokker til 10 bath pr par.

Jeg er enig med deg i at spare ribsene var svært møre og gode. Og jeg her vært i Texas en del ganger!

IMG_4255.jpeg IMG_4256.jpeg IMG_4253.jpeg IMG_4251.jpeg IMG_4250.jpeg

Kristian, Teknolai, EgilSk and 20 others like this.
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    Etter noen timer på markedet rakk vi en times massasje før vi måtte dra ut til flyplassen. Flyselskap nr 3 på denne turen er Thai airways til Arlanda. Booket i økonomi siden det ikke var noen ledige billetter i business hjem denne søndagen og vi prioriterte å være to dager ekstra på ferie fremfor å reise standsmessig hjem.

Alt det andre med star alliance-gullstatus fungerte utmerket. Vi fikk ikke bagasjelappen eller siste boardingkort på automaten og da vi spurte ble vi geleidet rett forbi den lange køa til innsjekk og ekspedert med en gang. Det var 21 minutters ventetid i sikkerhetskontrollen (utrolig mange folk på flyplassen) men i den bortgjemte prio ble vi geleidet til der de ansatte i flyselskapene går og der var det ingen i kø.

Vi ankom tett før Singapore-loungen stengte så vi rakk bare besøke den største til Thai. Den har trolig alle på forumet besøkt så gadd ikke ta noen bilder. Jeg spiste meg mett der og tok tidlig boarding på flyet siden det var stappfullt, faktisk overbooket, og vi satt helt bak på rad 59 og da er det greit å sikre hattehylleplass til håndbagasjen. Det var de to eneste setene jeg fant ved siden av hverandre etter SAS måtte fikse nye billetter til oss. Lurer på om noen andre ble kastet av dette flyet siden SAS ordnet opp så seint og det var overbooket.

Å fly økonomi på et stappfullt fly på langdistanse er like kjipt som jeg husker selv om Thai er ett av de bedre her. Det ble lite søvn og en delvis støl kropp etter altfor lange timer sittende nesten rett opp og ned. Og så er det så mange folk og mye lyd!

IMG_4259.jpeg

Last edited: 25. febr 2024
    Kristian, Teknolai, EgilSk and 20 others like this.
  8. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble lange fem timer i sas-loungen på Arlanda (den dårligste loungen av de tre skandinaviske hovedstedene, synes jeg) før vi kunne fly siste strekket hjem i nok et stappfullt fly. Alle seks flyvningene vi hadde på denne turen var helt fulle.

Det ble natta rundt kl 22 i går og sov helt til halv seks i dag så satser på at det er lite jetlag.

Takk for følget!

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen! :)

EndreD liker dette
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!

EndreD liker dette
  11. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,884
    Bonuspoeng:
    113
    Gode minner. Flyplassen på Koh Samui er kanskje den mest særegne flyplassen jeg har vært på, og da i positiv forstand.

EndreD liker dette
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Aitutaki er i samme gate :)

EndreD liker dette
  13. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for turen!
    Utrolig hvor mye dramatikk disse reisebrevene kan gi. Blir jo sittende og lese gjennom alt så fort som mulig for å få med seg all dramatikken.

Det så ut som en kjempefin tur! Bra dere koste dere der.

Ang det å fly økonomi langdistanse så tenker jeg det er greit å få oppleve litt hvordan det er for vanlige folk å fly, slik at den karamellen vi bonusnisser sutter på smaker enda litt søtere når vi flyr biz og first til langt færre kroner.

EndreD liker dette
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fløyet masse økonomi langdistanse. Det var jo slik livet var før. Som oftest gikk det jo helt fint. Da booket jeg korteste turer, helst direkte eller max en mellomlanding hvis mulig. Men det er klart, denne hobbyen har jo ødelagt "opplevelsen" i økonomi. Det er veldig lett å savne senga foran.

AirMags, Teknolai, Finnks and 2 others like this.
  15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,063
    Bonuspoeng:
    183
    Og der tikket det jammen inn bonuspoeng på flyet Bangkok - Stockholm også. La ikke merke til at vi var booket om til revenuebilletter der også. Sier takk til 5.720 poeng der :)

Magnus1001, Eddie47, AirMags and 8 others like this.
  16. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Trass i startproblema ser det ut til at det vart ein ålreit tur. Takk for at du deler reisebrev med oss :)

EndreD liker dette

Del denne siden