Etter noen timer på markedet rakk vi en times massasje før vi måtte dra ut til flyplassen. Flyselskap nr 3 på denne turen er Thai airways til Arlanda. Booket i økonomi siden det ikke var noen ledige billetter i business hjem denne søndagen og vi prioriterte å være to dager ekstra på ferie fremfor å reise standsmessig hjem.
Alt det andre med star alliance-gullstatus fungerte utmerket. Vi fikk ikke bagasjelappen eller siste boardingkort på automaten og da vi spurte ble vi geleidet rett forbi den lange køa til innsjekk og ekspedert med en gang. Det var 21 minutters ventetid i sikkerhetskontrollen (utrolig mange folk på flyplassen) men i den bortgjemte prio ble vi geleidet til der de ansatte i flyselskapene går og der var det ingen i kø.
Vi ankom tett før Singapore-loungen stengte så vi rakk bare besøke den største til Thai. Den har trolig alle på forumet besøkt så gadd ikke ta noen bilder. Jeg spiste meg mett der og tok tidlig boarding på flyet siden det var stappfullt, faktisk overbooket, og vi satt helt bak på rad 59 og da er det greit å sikre hattehylleplass til håndbagasjen. Det var de to eneste setene jeg fant ved siden av hverandre etter SAS måtte fikse nye billetter til oss. Lurer på om noen andre ble kastet av dette flyet siden SAS ordnet opp så seint og det var overbooket.
Å fly økonomi på et stappfullt fly på langdistanse er like kjipt som jeg husker selv om Thai er ett av de bedre her. Det ble lite søvn og en delvis støl kropp etter altfor lange timer sittende nesten rett opp og ned. Og så er det så mange folk og mye lyd!
Last edited: 25. febr 2024