Som holmen skriver forutsetter dette bruk av St1 Mastercard og 5000 Superduper poeng. Det tilsvarer 50.000 i omsetning (omsetning hos Shell teller dobbelt).
Da er regnestykket følgende for min del: Med 2 biler og bilvask i snitt hver 3 uke (litt oftere på vinter) går det 7-8 vaskehefter per år. Vaskeheftene gir 5 bilvask for prisen av 3 så allerede her får man 40% i rabatt. Denne omsetningen sammen med bensin på fossilbilen og litt Espa boller av og til gir rundt 17-18000 i omsetning og 3500 Superduper poeng. Da er det igjen 15.000 i omsetning på andre ting for å komme over grensen. Jeg har lagt kortet inn i ApplePay og bruker det til småkjøp.
Snittpris på vaskeheftene er rundt kr 900 da jeg på vinteren kjøper noen børsteløse vask bare for å spyle vekk salt fra bilene. Kr 7000 i bilvask gir da 47250 EB poeng. Taper noen poeng på de 15.000 men det er det verdt.
Er man litt kreativ kan man jo tilby venner og familie å kjøpe vaskehefter for de. Fyller man opp 25.000 i omsetning på bilvask hos Shell så gir det 168.750 poeng. Mere effektivt enn å bytte strømavtale og mobilabonnement i hytt og pine...
Last edited: 13. mars 2021