50 % Trumf på brus fra Coca Cola fredag/lørdag til 16.12.17

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Scrooge, 13. nov 2017.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Når man snakker om å bestille en bonustur for f eks. 190 000 poeng og 3500 kr i avgifter, er vel egentlig de reelle "avgiftene" en del høyere i og med at man betaler litt ekstra underveis for å samle poengene:D F eks. litt ekstra for strøm fra Fjordkraft, litt ekstra for bensin hos Shell, osv...
     
  2. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Nettbutikken til Joker viser at de selger 4x1,5L Cola for 99 og 1x1,5L Cola for 33,90. Så er dyrere ja. Jeg mener å huske at Old El Paso også er dyrere hos Joker enn hos konkurrenter. Men det er fortsatt billige Eurobonus-poeng.
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det. Er enkelt å se på kvitteringen.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel litt av poenget i trådene om Joker tilbudet. I og med at en god del her inne ikke generere store mengder bonuspoeng gjennom flybilletter må de skaffes på annet hvis. Selv har jeg begrenset behov for både Taco og Cola. Men kan godt leve med å betale 2kr ekstra per glass for et par glass salsa hvis det til slutt genererer de 60.000 poengene jeg trenger for en langhelg i Tokyo. Og når prisen med Jokerkjøpte poeng + skatter og avgifter blir rundt 5000kr for SAS C( i og med at jeg har SAS MC rabatt) så er det fremdeles helt innafor, for min del.
     
    Thomas123 liker dette
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    For meg har trumf høyere verdi enn 1kr styke. På Kiwi koster 6pack 1,25liter = 89kr altså 11,86kr per liter på tilbud(eventuelt trumf 1% ville utgjøre ca 12øre per liter ektra besparelse = 11,74kr per liter.
    Hvis joker selger Cola/Urge/Spirte/Fanta til 33,90 med 50% rabatt trukker fra så blir prisen 11,3kr literen.
    Da har jeg ikke tatt med eb poeng fra kredittkort fra "kjøp av poeng".
    Konklusjon er følgende ved å verdsette trumf til 1kr eller høyere, så blir det billigere å kjøpe brus hos Joker. Samt du kan også kjøpe fanta/sprite/Urge som det ikke finnes multipack tilbud på.

    Og når man kan kjøpe seg en reise for to persone i firstclass til 3500kr pluss 95 000poeng er pers, som ville kostet 150-200 000kr, så kunne man nesten tro at 14 poeng per krone er en grei pris å betale.

    10 300kr i F vs 100-200 000kr eller mer alt etter hvor kreativ man er.

    Men klarer man seg like greit i eco, og betaler gladelig 100kr bagettene på flyplassen, så er hele styret med poeng samling helt tullete.
     
    Chrisbgg, Earl, Satyv and 2 others like this.
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt, og jeg gjør jo det samme selv. Ville bare kommentere raskt at skatter og avgifter når man bestiller billetten ikke utgjør hele summen, og at for den vanlige mannen i gata er mange av våre (dvs. oss på forumet her) valg av kjøp (som f eks. dyrere brus) hinsides når man ikke tenker på EB-opptjeningen og nettopp BRUKEN av poengene!
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293
    Vi er helt enige, og dette forklarer jo hvorfor Trumf virker. Fordi folk kjøper dyr brus på Joker og får noen kr mer på konto.
     
    Oslo1989 and Fredrik81 like this.
  8. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Kjapt spørsmål. Spurte kjapt rundt med de nærmeste gutta+familie, og fikk ønske om bestilling av ca 100 flasker brus til 20kr(inkl pant)

    Dette + det jeg kommer til å kjøpe til meg selv(som blir et annet regnestykke)

    Med fly premium priser det "tapet" seg til ca 4500 kr tur retur i biz.

    Hadde dere solgt disse flaskene til halv pris for å "kjøpe trumf kroner for 1 kr=1trumf, eller hadde dere bare tatt til takke med poengene dere får til egne kjøp? Vil høre andres meninger/verdi.

    Jeg kommer til å fylle opp lageret til meg selv ganske godt, men ser på dette som ekstra verdi av poeng(uten at jeg har en spesiell reise jeg må ta innen en viss tid som krever poengene raskt.)
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde jeg hatt bil hadde jeg vurdert samme Deal selv til 15kr + pant eller noe sånt.
     
    Oslo1989 liker dette
  10. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Fungerer helgetilbudet i nettbutikken også?
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du trenger poengen/trumfen så er det vel greit å selge til 20kr inklusiv pant. Hvis du gidder å gjøre jobben med å handle inn all den brusen.
     
  12. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Er jo ikke all verdens jobb. Og når jeg ser at jeg har klart å samle opp 150k poeng på 2 mnd, så frister det veldig å være litt ivrig for å sikre mine reiser de neste par årene ved å overdrive litt i starten :p
     
    Fredrik81 and Xflipper like this.
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fylle opp i heimen først, men skal vurdere å gjøre samme som deg :)
     
    Oslo1989 liker dette
  14. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Si ikke det, han skal jo leve han også...;)
     
    mariusbb, MadsVaHa and Xflipper like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo imponerende, hvilke strategier har du valgt for å få til 150k på / mnd?
     
    Cactus_1549 liker dette
  16. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Skal prøve å få listet opp litt her av det jeg husker i hvert fall.

    Sas amex+sas mc premium+ pointearner anskaffelse 12k+10k+3k =25k poeng
    Jokertrumf =70k poeng
    Vanlig trumf på kiwi+trippeltrumf =ca 10k poeng
    Flybilletter 14k poeng
    Brukt 100k på amex= 20k poeng
    Bytte til fjordkraft= 10k poeng

    I tillegg planlegger jeg videre å kjøpe inn brus på joker for 5k til meg selv og 5k til venner og familie som betaler halvpris for brusen. Det er 70k poeng til..

    Litt av viktigheten med å samle inn masse nå som jeg er fersk, er at jeg ikke vil bruke CT neste år og sitte igjen med følelsen av å starte fra scratch. Sitter jeg med 100-150k etter brukt CT så er motivasjonen på topp tipper jeg :)
     
  17. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Forsåvidt sant det!
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Imponerende :eek:
    Sliter med og finne motivasjon til og handle inn for særlig mer en 1000. Handla faktisk ikke inn noe Taco :eek:
    Når det just er brukt 190K+CT og deg gjenstår 438 tusen poeng på konto. Men de forsvinner jo fort med bruk så burde kanskje hive meg rundt.
    Får aldri nok poeng?
     
    Oslo1989 liker dette
  19. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Haha, jeg har taco for langt ut i 2018 :p Lørdagskosen blir Old el paso chips med salsadressing og guacamole her en liten stund fremover!

    Har du SAS MC Premium da? Kan jo få deg noen finfine langhelg biz turer med de poengene der!
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Har det ja ;). Men syns tilgangen på C seter er helt krise på SAS metall om dagen så kortet er nesten ubrukelig.
    Finner jo svært lite til de byene jeg vill(HKG,TYO,MIA,LAX) :(
    At det finnes 3 reiser i hele 2018 for 2 pax til HKG er jo katastrofe spør du meg.
     
    Fredrik81 liker dette

Del denne siden