Jeg kan ikke huske sist jeg var i en LH business lounge, det må være 30 år siden minst. Mangler det ikke brennevin?
Jeg kunne ikke umiddelbart se noen forskjell sist jeg var på LHR. Da var det stappet i Senator-delen så vi satte oss i business loungen.
Forskjellen på Luftwaffe business- og senator-loungene er vel omtrent som på SAS sine businesslounger og gullstuer, selv om Luftwaffe jevnt over ligger på et langt, langt høyere nivå enn SAS. Senator har litt bedre mat og litt bedre drikkeutvalg enn biz (for eksempel flere varmretter, champagne hvis man spør, mv.). Et konkret eksempel: På EWR blir varmrettene som er lunsj i senator-loungen satt frem som middag i businessloungen.
Jeg har vært innom LH loungene i DTW, EWR og FRA. Spesielt på de to første sliter jeg med å forstå hva som er den store forskjellen på Business loungen og Senator-delen. Bortsett fra to, tre bord med hvit duk reservert for 1. klasse, er mitt inntrykk at interiør, størrelse og ikke minst matutvalg stort sett identisk.