Ytterligere til info: Residence kan bookes som upgrade fra first ticket, kun på A380 LHR-AUH så klart. Kan bruke Etihad Miles, vet ikke hva det koster, må logge inn først. Her fikk jeg opp residence som en optional upgrade til F. Det er kun hard product (så ikke butler etc), but still. Synd man ikke kan booke med EB
Og i andre gode nyheter: BA CEO Doyle i et intervju med Sunday Times nylig: "According to the interview, British Airways plans to invest hundreds of millions of pounds to refurbish its 12 A380 double-decker superjumbos. These aircraft are highly popular among passengers, often serving as flagship planes for many airlines. Under previous leadership, the A380 became British Airways’ most dated jet. The refurbishment will include a new first class, possibly located on the upper deck for the first time and the addition of the popular new business-class Club Suite on the upper deck. Furthermore, new premium economy and economy cabins will be introduced." Etter timeplanen, i starten av utrullingen av Club Suite for en del år siden, skulle A380 upgrades begynt i 2023. Det ser dog litt tvilsomt ut. Men gode nyheter for BA A380, som nok har en god levealder i selskapet langt inn i 2030 tallet, slik som EK, SQ, QF osv.
Det rykte Det er også løse rykter om at BA ser på noen av de yngre 380 som fases ut fra andre selskaper for å øke flåten. For godt for å være «sant» men er jo lov å håpe. Bare LHR-JNB tar jo opp 4 380 for tiden
Jeg tror A380 kommer til å bli riktig så populær igjen og få en lengre renessansetid. Det begrunner jeg i at jeg tror den viktigste erstatteren B777-X ikke vil komme på markedet som planlagt, og at de heller ikke klarer å levere de volumene som trengs.