Skjønner jeg muligens må revurdere en avisleie jeg har om kort tid Leiebil er en lavmarginbransje og dette er dessverre måten de får svarte tall i regnskapet. Jeg leide med Sixt i mange år og var veldig fornøyd helt til jeg var uheldig og hadde en skade. Dette var i Tyskland og jeg lærte meg at der skal man ALLTID ringe politiet, uansett. Selvom denne skaden ikke involverte 3. part eller personskader samt at bilen var kjørbar, skulle jeg altså hatt en politirapport. Lang historie, men enden på visa var at jeg etter mye styr med advokater i Tyskland fikk redusert kravet fra Sixt til 1/3. Bra, men fortsatt sure penger. Og for de som lurer, inkasso over landegrensene i Europa fungerer veldig bra om man tenker at det der trenger jeg ikke å betale.. Men tilbake til Avis, jeg tenker at ledelsen i Avis Norge bør få vite om tingenes tilstand. Dette er jo ikke bra for merkevaren.
Jeg har en søster som jobber i Avis Norge. Jeg får familierabatt, hvis jeg vil. Det vil jeg ikke. Det er nemlig mer lønnsomt å få EB-poeng, og PC gjelder ikke om man får rabatt som familie av ansatt. Jeg brukte ca ett år (eller mer) på å få bort familierabatten fra kontoen min. Så bruker jeg 6 måneder hver gang jeg har leid bil på å få poeng eller andre goder. De gir meg feil bil, de gir meg ikke bil i det hele tatt, osv osv. Avis brukes ikke her i gården, for å si det sånn.
Jøss...! Vi visste jo at du var svartelista hos SAS, men Avis, òg? Er det fleire stader der namnet ditt er lista med varsellamper? Frå spøk til alvor: Fy fader, useriøs framferd, men bra du fekk pengane tilbake, om ikkje anna!
Det kan du fort få bruk for dersom du for eksempel må ha forsikringsleie, hvor leien ikke betales med kredittkort.
Hva sier din søster da, er det noen diskusjoner internt vedrørende disse utfordringene Avis tydeligvis har?
Det er egentlig merkelig at Avis (og flere av de andre store) ikke forsøker å holde tettere kontroll på rutiner og praksis rundt omkring. Har man en såpass godt kjent merkevare har man mye å tape på at lokale representanter kjører sitt eget løp. Eventuelt har de bare gitt f... og tenkt at bransjen har så elendig rykte allerede, så litt snusk fra eller til gjør ikke så mye.
Som en liten motvekt har jeg bare god erfaring med AVIS på OSL. Rask og hyggelig service, anerkjennelse av PC og solide oppgraderinger på de siste leiene. Har heller ikke hatt noen problemer ved levering. Samme erfaring med AVIS på Gran Canaria, Tenerife og flere lokasjoner i USA
Eg har brukt Avis Ensjø 15-20 gonger dei siste to år og har berre positive opplevelser (hyggelege ansatte, gratis oppgraderinger), men man blir jo litt skeptisk når man høyrer slike historier. Må kanskje byrja å ta bilete av bilen for å føle seg trygg. Dei har vel sikkert skrevet noko med lita skrift at sjølv om kundebehandler godkjenner at bilen er levert uten skader so kan man påpeike feil i etterkant av innlevering?
Jeg må slenge meg på og. Har utelukkende gode erfaringer fra Avis på EVE/TRD/SAN/OSL/SVG/LAX/SFO, ja sogar også Ensjø, men det siste er riktignok et par år siden. Likevel, jeg har ingen problemer med å gi full sympati til trådstarter for det han har opplevd, det er rett og slett ikke bra.
Har brukt Avis ca 4-5 ganger i utlandet det siste året (har Presidents Club) og føler meg aldri trygg på dem. De svindler deg så godt de kan, ofte med et hyggelig smil. Var i Italia i sommer og trengte leiebil i to perioder, begge ble hentet og levert på Bologna flyplass. Den første gangen fikk jeg oppgradering og absolutt alt gikk på skinner, men de svindlet meg for bensin (påsto at tanken ikke var fylt opp selv om jeg viste kvittering). Det fant jeg jo ikke ut før ca en måned senere da jeg fikk kvittering fra Avis i posten. Jeg orket ikke ta den kampen. Den andre leien var full kaos, bilen var ikke klar, de rotet til absolutt alt og jeg fikk en annen bil i samme klasse (det var ingen oppgraderinger tilgjengelig heller). Da jeg leverte den igjen forsøkte dama seg på å peke på enhver skramme og mente at det var bulk osv. Heldigvis hadde jeg bilder av alt som viste at absolutt alle skrammene var der da jeg fikk bilen. «Nei jeg er ny skjønner du» var argumentet hennes. Den fødte svindler. Men nå fikk jeg i alle fall kvittering på fylt bensin... Og da har jeg ikke begynt å snakke om Avis i Kroatia som prøvde å svindle oss for 6000 kr i «forsikring» som vi hadde eksplisitt bedt om å ikke få. Det ble en merkelig affære (men det løste seg heldigvis). Jeg ser på Avis omtrent som på thaimat på hjørnet, det er kjapt og enkelt men det kan hende du angrer etterpå.
En liten oppdatering her. Har hatt to leier med Avis de siste 6 mnd. Begge booket med viatrumf. Begge leier ligger nå som avist i oversikten inne på viatrumf
Antageligvis fordi Avis er ikke tilgjengelig på Viatrumf lengre. Hadde samme status på min booking, som nå er avbestilt.
Hva er stress? Avis Frankfurt Airport ville ha et par tusen kroner av meg for felgskade på venstre side foran, som jeg ikke hadde fått med meg. Og jeg vil påstå at man vanligvis får med seg hvis man kjører borti noe med felgen, pluss at VENSTRE side? Det er jo ikke der fortauet er vanligvis.. Kranglet litt med Avis før jeg bare sendte mail til dnb med ekstrafakturaen fra avis samt leiekontrakten. Fikk penger på konto 2 uker etterpå, ingen videre spørsmål. (Har DNB Best inkludert med private banking)