ADVARSEL mot Avis Ensjø

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Scandipendler, 04. okt 2019.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,344
    Bonuspoeng:
    183
    Har hatt så mange dårlige erfaringer med Avis igjennom jobben, så vi leier aldri av dem lengre, da velger vi heller nasjonale utleieselskaper som tar Amex.
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Når man leier bil 40+ ganger i året som meg så er det snakk om ganske mye penger iløpet av et år dersom du skal ha forsikring med full dekning. Mesteparten av det jeg leier er i jobbsammenheng, og da er det ikke de helt store summene, men på en del av mine private leier henter jeg ut biler som MB S500L, MB AMG S63 cab, AMG E53 cab og 560 cab, og da kommer det fort på 2-3.000 kroner ekstra for null egenandel. Så da bruker jeg heller reiseforsikringen. Codan har ikke noen begrensning på verdi på bilen.
     
  3. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    Da er jeg hjemme igjen - hadde en relativt problemfri opplevelse må jeg si, fikk ikke Jeep Compass som jeg hadde bestilt, men en Citroen C4-variant (Cross-over tror jeg de kalte det) med mer enn nok plass - og under 10000 km på samvittigheten. Gavekort på €20 ved innlevering for å fylle ut kundeundersøkelse var også greit.

    Alt i alt proffe folk med noe trege IT-systemer på Avis MXP. Leier nok der neste gang også.
     
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel feil . Det har utstedt advarsel mot å kjøpe forsikringen i skranken- og pekt på at det hos Avis er vanskelig tilgjengelighet på prisen online.
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Ang. dekning av egenandel. Greit å huske at den vanlige private reiseforsikringen gjelder feriereiser og har visse begrensninger. Sjekk dine vilkår.

    Eksempel fra Europeiske Helårs reiseforsikring Super. link

    • Hendelsen må skje i løpet av en feriereise med minst én overnatting, i leieperioden.

    • Forsikringen omfatter ikke leid kjøretøy som skal disponeres av andre enn de som er omfattet av denne forsikringen eller kjøretøy du har leid av privatperson, eller som du leier/låner i forbindelse med at et kjøretøy er til service eller reparasjon.

    Se også:
    https://insideflyer.no/forums/spørsmål-angående-reiseforsikringer-samletråd
     

Del denne siden