Spørsmålet er heller - hva flyr man ikke? For eksempel: WOW air, wizzair, ryanair, croatian airlines, turkish....og så videre. Det kan være prinsippielt eller safety. Det ene trenger ikke å bety det andre, qatar er et eksempel på et selskap jeg ikke flyr pga prinsipper - uten at jeg av den grunn tror de ramler ned fra lufta i morgen. DOT derimot, de flyr jeg ikke med både pga prinsippier, og fordi de er an accident waiting to happen
Men det er bare meg; andre velger flyselskap etter hvem som serverer krug - og jeg velger flyselskap etter en haug med bakenforliggende parametre. Fellesnevnern for oss er vel at vi er above-average-interested travellers som har våre behov. Jeg har behov for å vite disse tingene, som for andre er uforståelig. Slik det for meg er uforståelig hvordan alkohol kan ha noe å si for valg av flyselskap, all den tid jeg ikke drikker en dråpe alkohol ombord i fly. Det er alltid like delightful når folk kommer fra biz eller first-turer og shower off; "wooooow sjekk hva jeg fikk med meg av flyet, 2 flasker sprudlevann fra cabin crew!", og jeg responderer: "åja, så... spennende...." (not)
Men har de vært interessert hvis jeg har fortalt om noe jeg verdsatte, så spiller jeg med for å være hyggelig. Respekt for hverandre.
Hvis Hellas går konkurs, vil det kunne ha en effekt på luftfarten tro? Ikke bare flyselskapene, men jeg tenker air traffic controllers, flyplassdrift.. Blir spennende å se i Juli...
Vis alt...