Aegean ombord og sikkerhet

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SASlovah4evah, 21. juni 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Santorini er å foretrekke for min del, siden de gir muligheten til å gå utendørs og sitte i "frisk luft". I forhold til Chania hvor alt bare er innestengt og trangt....
     
  2. Stig-Roger

    Stig-Roger Frokost-frik

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte jeg skulle fortsett litt, der jeg slapp i går, men ser at de fleste svarene her inne er topp :rolleyes::)o_O Men hva annet kunne skjedd, her inne da:):):):)
     
  3. SKDAAP

    SKDAAP Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13

    Ehm nei, spørsmålet var FAKTISK hvem du velger å fly med, ikke hvem du fravelger.... At man velger bort Ryan og Wizz kan jeg godt se logikken i, men ettersom du ikke forteller hva dine "parametre" og "prinsipper" er, så er det litt vanskelig og vite hvem du gjerne VIL fly med... Nå vet vi jo at Aegean er gode nok, og de gleder seg nok allerede til at ha deg som gjest ombord :)
     
  4. Ehmmmmm, hvordan forventer du at man skal liste opp alt man ville valgt å fly med? :p Det kan jo bli et voldsomt prosjekt, og jeg skjønner ikke helt hva du vil ha ut av det? :)

    Her er en oversikt fra min flightdiary over det jeg har valgt å fly så langt. Får du noe relevant av det? :) De 8 Norwegianturene er 4 stk fordelt på ikke-kaos-Norwegian anno 2005-2008 og 4 stk i 2010. Skamplett osv.... men de driftet jo på et litt annet sett baki hinna håra daga ;) Jeg begynte å fly av eget initiativ etter 2009, så det er ikke så mange år man har å vise til. Braathensflightene er stort sett alt jeg hadde + 4 Norwegianflights før jeg ble 20 år.
     
    Last edited by a moderator: 22. juni 2015
  5. Backpacker

    Backpacker Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg tror dette er en av de merkeligste diskusjonene jeg har sett... For det første er det jo ikke sånn at man alltid kan velge flyselskap. Det avhenger jo av destinasjonen. Man vil jo være lite smart dersom man for eksempel flyr Oslo-Lisboa-Frankfurt for å komme til Frankfurt når Lufthansa flyr direkte, men man helst vil fly med TAP (av uvisse årsaker).

    Alle flyselskap som får ta av og lande i Euroa (EU/EØS-land) er jo generelt trygge. Jeg kan heller ikke se at Aegan noen sinne har vært på en no-fly-liste eller er regnet som et mer eller mindre trygt flyselskap sammenlignet med feks Lufthansa... Ja, eller Turkish, for den saks skyld. Og dessuten har vel feks Ryanair eller Norwegian aldri hatt noen alvorlige ulykker....
     
    Fnate liker dette
  6. Selvsagt har man valget om et flyselskap. Å dra på ferie er ikke noe menneskerett, om valget står mellom å fly med Turkish/Qatar/Ryanair/etc til et sted, eller bli hjemme - så blir jeg hjemme. Så enkelt er det. (Med mindre jeg befinner meg i et krigsherjet land, et land truet av naturkatastrofer eller epidemier og må komme meg bort ASAP). Hvorfor er det så rart? Andre er vegetarianere, noen er veganere, noen kjøper ikke klær på H&M og noen rører ikke elektronikk fra x eller y. Jeg har sagt klart i fra på jobb at det er uaktuelt for meg å fly enkelte flyselskap. Dette kulminerte når jeg hadde booket Estonian Air, men de valgte å sette inn Danu Oro Transportas (DOT) på ruten. Det hele løste seg enkelt ved at jeg ringte til jobbens reiseselskap og sa at det ikke var forsvarlig å reise med det wetleasede selskapet. Det var ingen problemer å bli ombooket på en vanlig economy-billett, til Finnair. Dermed fløy jeg Tallinn-Helsinki-Stockholm i stedet for Tallinn-Stockholm. Couldn't care less at det ble en mellomlanding i Helsinki - det viktigste er å komme seg fram trygt, sikkert og med et bra mindset.

    At du velger å tro at alle flyselskap som tar av og lander i Europa er trygge er helt greit for meg, det er det ingen som kan nekte deg og du er jo ikke alene om å tro det :) Dette minner meg litt om en slags religiøs debatt hvor folk absolutt nekter for at det går an å ha andre "trosretninger" enn den de har blitt predikert av kreti eller pleti. Som jeg alltid har sagt; alle har lov til å tro akkurat det de vil! Det er det flotte med verden. Og jeg respekterer det, jeg forsøker ikke å prakke på andre noen tro, derfor håper jeg at jeg får det i retur. At Ryanair og Norwegian ikke har hatt noen alvorlige ulykker sier absolutt ingen ting om flysikkerheten, såpass håper jeg du forstår :) At ansatte i Norwegian ikke lar barna sine fly hvis det er enkelte piloter som flyr sier meg ca 1 million ganger mer enn en "dødsfri" statistikk.

    Og igjen, det er mange grader av dette. Det er da ikke unormalt å ville vite mer om det man bryr seg om ombord? Noen spør om råd før de flyr over dammen i economy fordi de lurer på hvordan setet er, eller hvordan serveringa er. Jeg vil vite om hvilket inntrykk flyselskapets ansatte gir, og hvordan det ligger an i leia ifht ansettelsesprosesser eller operative forhold. Det er mange grader av det, alt fra at man kanskje velger det bort for et annet selskap, til en fullstendig no-fly-list. Fifty shades of boycot. I dette tilfellet var det slik at både SAS, Thomas Cook, Novair, Aegean, TUIfly og gud vet hva flyr på samme ruta, men det var akkurat datoene til Aegean som var ideell ifht ferie.
     
    Enhanced liker dette
  7. Stig-Roger

    Stig-Roger Frokost-frik

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    :p:p:p Ja ja, denne tråden skal jeg ha med meg på julebordet i år... :);):(
     

    Attached Files:

    SKDAAP liker dette
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    [mod]

    Sånn - da tror jeg alle synspunkter har kommet frem, og jeg stenger tråden.

    [/mod]
     
    Thomas, SKDAAP, tommy777 and 5 others like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden