Aftenposten: Slik reiser du på businessklasse til Asia eller USA for noen hundrelapper

Tråd i 'Nyheter' startet av obay, 20. nov 2019.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
  2. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får trøyste oss med at artikkelen ligg bak betalingsmur. Og hjå Aftenposten. Det er ikkje alle som er EDB-ekspertar som @Eddie47 og klarar å lese den via Google.
     
    DanH, Eddie47 and RoadKing like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    I dagens papirutgave av Aftenposten har han skrevet en artikkel om hvordan alle andre betaler for bonusjegernes billige flybilletter på første klasse. Fant ikke artikkelen på nett.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Naturlig nok. Noen betaler prisen
     
    DanH and furlong like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Det er selvfølgelig sant. Men det er ikke nødvendigvis heldig for oss at alle andre får vite det.. ;)
     
  7. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Nå kommer vel regjeringen på banen med tiltak når de innser at man kan reise "jorden rundt for noen hundrelapper".
     
    Points4Fun and RoadKing like this.
  8. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Er vel bensin på det godt brennende bålet til MDG:confused::eek:
     
    NoLimit liker dette
  9. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, når noen har en «fordel» av slik luksuriøs karakter er det best å innføre et forbud:D
     
    NoLimit liker dette
  10. Frink

    Frink Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Yoink! ;)

     
    Eddie47, NoLimit and holmen like this.
  11. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er faktisk oppriktig bekymret for dette. Nå virker det som om Aftenposten har en agenda her. Jeg kan godt se for meg et liknende lovverk som i Danmark hvor brukersteder belaster brukerne for kredittkortbruk. Ikke minst nå som det diskuteres nytt lovverk i dagligvarebransjen. At det blir «slengt på» en regel om at kredittkortgebyr skal belastes kundene direkte ser jeg på som meget sannsynlig.

    I tillegg var jo bonuspoeng forbudt i for innenlandsflyvinger i Norge i mange år, med forbuds- og reguleringskåte politikere ser jeg ikke bort ifra at et nytt populistisk forslag om forbud kan komme fra et MDG (miljøargument) og SP (misunnelsesargument, «råflott» med C/F) samarbeid. De trenger jo forenende politikk fremover..
     
    RoadKing and NoLimit like this.
  12. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje mer SV som står for den missunnelsesgreiene..
    De har vel historisk hatt noen litt ..rare.. forslag på den fronten.o_Oo_O
    SP er vel glad for hvert fly som lander på en flyplass ute i distriktene, og liker nok bonuspoeng selv ;)
     
  13. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Du har nok rett i det. Rødt over sperregrensen er vel heller ingen stor fordel for bonuspoengsankere. Men janteloven står utrolig sterkt i Sp også, tror cashpoints med Norwegian ikke er noe problem, men ser for meg at Vedum er skeptisk til interkontinental førsteklasse ;)

    (Som cafe latte-drikkende oslogutt med Tesla og en forkjærlighet for sentralisering og EU, føler jeg vel på en generell paranoia for at Vedum er ute etter alt jeg liker :eek:)
     
    jonss, EgilSk, Eddie47 and 1 other person like this.
  14. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Frykter Rødt mer en SP, både med latte og sort kaffe, dieselbil og elbil..:rolleyes:
    Tror Vedum er sånn noenlunde edruelig med det meste, men han kan vel få noen fakter han også, med feil påvirkning.o_O
    Humret litt av beskrivelsen av deg selv, du passer jo rett inn i MDG;):p
     
    anders8 liker dette
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får tru dette snart bles over. Sjølv om det sikkert er ein del som vert misunnelege verkar det nok fjernt for dei fleste og vil dermed fort verte gløymt.
     
    Eddie47, Frink, Points4Fun and 2 others like this.
  16. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Du tror ikke de er litt skeptiske til min entusiasme for waguye-biff, iberico-skinke, foie gras og lange flyturer på de øvre klasser? :D
     
  17. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm...:rolleyes: jo, det er de nok...
    Men, kanskje de kan se for seg et businesskonsept bestående av veggismat, økologisk Cola, økologisk vann, og pysj laget av sprøytefri, lokalprodusert frittgående bomull:rolleyes:o_O
    Forøvrig deler jeg din entusiasme for det gode i livet da:cool::D Ja, utenom leverposteien då, det er kattemat;)
     
    anders8 liker dette
  18. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Kan gjerne bekymre seg for de rødgrønne, men dagens regjering har ikke gjort noe for å hjelpe noen av oss som reiser mye i jobben i alle fall... (Les: skatt på bonuspoeng, skatt på diettpenger, høyere bunnfradrag for reise til jobbing, innstramming på pendlerregler). Tror ikke de rødgrønne kan koste meg noe mer enn de flere titusner som denne regjeringen har kostet meg i skatteøkning.
     
    Xflipper and Ombo like this.
  19. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Og en ting er misunnelsen ovenfor bonusnisser, den kan ikke måle seg med det gnålet som kommer om hvor jævlig fantastisk vi med gullkort og 100 hotellnetter i året har det, som om det er hyggelig å spise egg og bacon hver eneste dag eller å være borte fra de man er glad i...
     
    morradi, Arvid1410 and Xflipper like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Doktoren har vært med meg på flere turer, de to siste i Plus og Business ... jeg har de siste årene sørget for at han har fått både EBS og over 50 000 poeng ... for han var det ikke kjent hva han kunne bruke poengene til. Han sender penger til sin datter i Oslo slik at hun kan kjøpe flybilletter hjem ...
    Da jeg sa han kunne kjøpe flere t/r reiser til datteren for poengene var det helt ukjent for han.

    Jeg er helt sikker på at de fleste (>90%) Eurobonusmedlemer er slik og har null ide om hvordan poeng skal brukes og at de derfor i stor grad går ut på dato.

    Sånn sett betaler de fleste for vår sære interesse ...
     

Del denne siden