American Express ekstrakort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Roger_No, 30. jan 2020.

  1. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Lenge siden jeg sist bestilte AmEx ekstrakort. Bestilte Gold Card ekstrakort (på Platinum-konto) i dag (lørdag). Signering gikk uten problemer.

    Hva er deres erfaring med hvor lang tid det tar å få det nye kortet i postkassen? Tar det 10 virkedager som det står på nettsiden deres? Bor på Østlandet (i forhold til postgang).
     
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,279
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det tok 15 dager sist jeg bestilte. Pga. noen røde dager og helg tok det ganske nøyaktig 10 virkedager.
     
  3. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar.

    Og dette er andres erfaring også?
     
  4. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Gir AmEx Gold Card ekstrakort (til Platinum Card-konto) ubegrenset adgang for to til Priority Pass-lounger (som Platinum Card og Platinum Card ekstrakort?).

    Etter at Gold Card ekstrakort var bestilt, tikket det raskt inn mail fra Priority Pass med medlemsnummer og pinkode for å opprette profil på Gold Card-medlemmet.

    Kunne ikke finne noe om det på nettsiden til AmEx, men brukte ikke veldig mye tid på å lete heller.
     
  5. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93

    For meg virker det som om de har slettet det lille av informasjon som stod tidligere. Tidligere stod det friskt fra minnet at man fikk et priority pass medlemskap på et gullkort, men at dette hadde begrensning på to kostnadsfrie besøk per år.

    Bestilte gullkort til meg selv som ekstrakort i høst og etter litt tid så fikk jeg tilsendt priority pass kort siden jeg allerede hadde "gitt bort" et gullkort med tilhørende priority pass.

    Jeg har fått priority pass på begge mine ekstrakort av gull-valør. Hvor mange kostandsfrie besøk disse har aner jeg ikke, selv bruker jeg nok utelukkende det som følger med platinum- kortet med ubegrensede besøk og mulighet for gjesting. Når det gjelder innehaver av det andre gullkortet bruker vedkommende sjeldent, det vil i akkurat dette tifelle aldri, priorty pass.
     
  6. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar.

    Ringte kundeservice i går og fikk beskjed om det samme som du skrev.

    Med Gold Card ekstrakort til Platinum Card-konto får man to gratis besøk i Priority Pass-lounger i året. Utover dette belastes det Gold Card med normal avgift pr. besøk.
     
    KVTL liker dette
  7. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Er det slik at Gold Card ekstrakort til Platinum Card-konto fortsatt blir levert som plastkort og ikke metallkort?

    Noe som har fått Gold Card som ekstrakort i metall?
     
    Last edited: 08. mars 2021
  8. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    De jeg har fått tilsendt er i plast, men det kan selvsagt ha skjedd noe på et 1/2-1 år.
     
  9. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Gold-cardet som ble bestilt som ekstrakort til Platinum Card-konto for drøye to uker siden var plastkort, så kan virke som at tilleggskortene er i plast.
     
  10. Nkbob

    Nkbob Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Er det noen som har hatt hell med å bruke kortnr på ekstra kortet som kid.
    Slik at man få en spesifisering på "hvem" som har betalt.
    Hun dama på kundeservice mente vist at dette var mulighet i Norge men ikke i Sverige.
     
    OleMarius liker dette
  11. Tassa

    Tassa Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som vet om gold ekstrakort knyttet til platinumkort gir "lounge om the go" som et vanlig amex gold gir? Leste lenger opp i tråden at det gir to gratis priority pass besøk. Bestilles gold selv, så er det vel fire gratis besøk.
     
  12. UpandComing

    UpandComing Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    3
    Lounge on the go (for tog) har noen vilkår rundt nøyaktig hvilke kort som kan brukes, men når jeg benyttet det på Oslo S her forrige helg tillot de at jeg tok bilde av fullstending meny og vilkår hos Espresso house. Klarer ikke svare uten videre på om det kan brukes, men de var veldig klare for å gi ut. Benyttet Amex Plat hovedkort selv.

    Edit: står at det ikke gjelder hvis Gold cardet starter med 3757, men at det skal gjelde for tilleggskort. (Men står også at det bare gjelder for metallkort, litt confusing).
     

    Attached Files:

    jgroneng and Tassa like this.
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med hva som skjer med ekstrakort hvis hovedkort oppgraderes fra f.eks. Premium til Elite? Må man ha nytt?
     
  14. Tassa

    Tassa Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk nytt hovedkort og ekstrakort da jeg oppgraderte til elite.
     
    Jan Fredrik liker dette
  15. Tassa

    Tassa Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar og bilde av vilkår. Ikke helt lett å bli klok på hva som gjelder for ekstrakortene. Fra tidligere kommentarer ser det ut som gold ekstrakort kommer i plastikk, så jeg må bare prøve å bestille ett å se. Lite vits å gi et goldkort til broderen om han ikke får noe fordeler med kortet.
     
    UpandComing liker dette
  16. UpandComing

    UpandComing Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis det ikke koster noe så er det jo bare å bestille, Platinum gir et ekstra Platinum og fire gull. Verdt å prøve - så lenge du stoler på at de ikke bruker opp limiten din ;)
     
  17. UpandComing

    UpandComing Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    3
    Svaret for tilleggskort Platinum kom i posten idag og kommer tydeligvis i metall ihvertfall :D

    Altså for Platinum er det inkludert 1 Platinum tilleggskort og 4 Gull. Platinum tilleggskortet kom i metal. Så får vi se på Gull kortene, ikke bestillt enda.
     
    Tassa liker dette

Del denne siden