American Express International Currency Card

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 09. jan 2018.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,064
    Bonuspoeng:
    183
    Ahh, okei. Så minste kravet var 6 mnd for å søke på det kortet, får bare vente da..

2. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, var gjennom en full rulle på dette for ett års tid siden. Da måtte man ha et Amex Gull, ikke sas branded kort, i minst 6 måneder.

Mulig dette blir endret når Amex gjør dette selv. Så har planer om å avvente og se hva som skjer med centurion line i Norge.

C

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,064
    Bonuspoeng:
    183
    Aiai, vi får se. Hadde amex gull for 1 år siden, men det sa jeg jo selvfølgelig opp...

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    De nye kortene har jo nå member since riktig..
    Så kanskje det går utenom 6mnd?

Eneste kjedelige nå er at de har ingen historikk og det er håpløst å få gjort noen justeringer av kjøpsgrense...

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,073
    Bonuspoeng:
    293
    Synes ikke det er så galt jeg. Et par screenshots på mail så får man kreditten man trenger. De ringte meg også proaktivt på fredag for å spørre hvor mye penger jeg hadde tenkt til å bruke før forfall, for å passe på at ingen av oss gikk på en smell.

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen har ringt meg i alle fall..
    Jeg fikk på nød og neppe økt til 100k når jeg spurte om 120-130k..
    Og skulle jeg ha en fast grense på 100k måtte jeg ha "noen millioner" i årsinntekt. Men 75k går uten noen som helst historikk ? At det i det hele tatt går an å si noe slikt ...

Maggie liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,073
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Jeg har snakket mye med kundeservice de siste månedene, og de er helt håpløse. Fortalte meg til og med at det ikke finnes en kredittavdeling. Nå ringer jeg rett til kredittavdelingen, der er det flinke nordmenn og svensker.

8. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har erfaringer med å få dette kortet nå i nyere tid, etter at Amex selv har tatt over operasjonen her i landet? Jeg har mer utbytte av hotellstatusene på dette kortet enn jeg har på det norske platinum.

9. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper det er helt uproblematisk, det var en annen forumist som flyttet sitt kort til USA. I søknaden for ICC fyller du inn nåværende kortnummer og da bør også ICC-avdelingen få opp all data.

Ikke utenkelig at de krever 6mnd historikk eller så.

10. Roger_No

Roger_No Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    De krever 6mnd historikk på et aktivt «ekte» AmEx kort.
    De gamle DNB kortene holder ikke

11. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp, men nå er det vel over 6 måneder siden vi ble migrert over til SAS-kortene i regi av Amex selv? Det må vel holde? Eller er det kun centurion line som teller i dette opplegget her?

12. Roger_No

Roger_No Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    De nye SAS kortene teller da de er søkbare i AmEx sine systemer.
    Ihvertfall fikk jeg bekreftet at «Elite»-kortet telte da jeg sendte ICC en e-post i høst...
    Må innrømme jeg angrer på at jeg droppet AmEx Platinum ICC til fordel for AmEx Platinum gjennom DNB den gang kortet ble lansert i Norge... :mad:

13. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, altså ICC Platinum i USD er jo både billigere enn det norske Platinum og har bedre perks sånn som jeg kan se, det må da være en mye bedre deal?

14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,064
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle man ha byttet til dette kortet istedet for norske amex platinium?

15. Roger_No

Roger_No Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Husker da jeg mottok ICC Platinum for noen år tilbake så kom de i en fin eske inneholdende 2 kort, priority pass og alt.
    Det norske kortet fikk jeg bare i en anonym konvolutt limt til et velkonstbrev... ikke akkurat samme stilen...

Men fordelene er vel de samme?
    Mulig forsikringen er bedre? Spesielt på leiebil-dekningen?

Gjenstår bare at de lanserer ICC i metall da...

16. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    det må da være betydelig bedre fordeler hvis man skal bytte til det kortet. hvis reiseforsikringen er mye bedre, og ikke krever betaling av reisen med selve kortet er det en fordel. Men hvis man bestiller mye FHR eller har andre transaksjoner gjennom kortet så veier vel valutapåslaget og transaksjonsgebyr når man betaler regninger?

17. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    ICC EUR kan være smart hvis man har mye utgifter i EUR. Ved å betale regningen ved bankoverføring fra Revolut slipper man noe påslag.

18. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    642
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden