Amex Platinum. Få 500.000 poeng søk før august 2021 verdt det?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 19. juni 2021.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,460
    Bonuspoeng:
    293
    Hva står det i vilkårene? Det er vel det som bør være det du har inngått avtale om.

2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,250
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som Amex satser på Oslo-fiffen og glemmer oss i provinsene. I tiden e.k. (etter korona) har kortet gitt meg en redusert pris på Wolt verdt et par hundre kroner, mens jeg har støttet amerikansk/norsk(?) finanselite med 13.000 kroner. Det meste av spend går på Elite-kortet. Ikke særlig bra kost/nytte.
    Hadde de dratt inn et par gode restauranter i Trondheim hadde det fortsatt vært dårlig deal, men jeg hadde beholdt kortet. Nå blir jeg bare sur og sier opp hele greia.

Frode789, EndreD, obay and 2 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,010
    Bonuspoeng:
    293
    Der står det 45.000 i omsetning som krav, og det skrev jo også. Jeg lurer på om tallet på membership rewards i appen da kan fortelle meg når jeg har nådd det nivået.

Men takk for "svaret".

4. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,215
    Bonuspoeng:
    183
    Min taktikk er å legge sammen fakturaene og trekke fra månedsavgiftene. Da bør man ha kontroll. Siden man ikke får MR for månedsavgiften, så skal det jo funke å telle MR også.

RoadKing and holmen like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Med en periode med doble poeng bør du da finregne på totalt innestående MR, mistet totalt oversikten etter dobbel poeng perioden. Men er vel 1kr=1MR?

6. holmen

Likes mottatt:
    68,010
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng! (Når var den perioden med doble poeng?)

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Den var vel ifra ifjord sommer fram til juni i år? Ser for august spend, ingen dobbel poeng :(

holmen liker dette
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,904
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hoppet på denne kampanjen for noen uker siden, men endte opp med å kansellere igjen etter en samtale hvor kundeservice påpekte at jeg som eksisterende SAS Amex Elite-kunde ikke kvalifiserte for velkomstpoeng. Ifølge dem er kampanjen forbeholdt nye kunder som ikke har hatt noe annet Amex-produkt siste seks måneder.

Nå vet vi at Amex ikke alltid håndhever "ny kunde"-kravet sitt, men i en periode med lite nytte av kortfordeler er det vanskelig å forsvare månedsprisen uten å være garantert poeng i andre enden :)

Frode789 and Shyneno like this.
  9. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,491
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som er bespist i Oslo, hvilken av disse resturantene er best?

upload_2021-8-26_9-40-22.png

10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo kjedelig, at det kun er forbehold "nye" kunder. Var ikke klar over dette :(

Grand, Grilleriet, Sjø og Lofoten, var foretrekker du, fæsk eller bøff? Alle har sitt særpreg og har levert tidligere :)

markus liker dette
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,532
    Bonuspoeng:
    183
    De hadde en litt halvtvilsom beskrivelse på websiden, som nå er mindre tvetydig. Jeg har glemt å ta skjermbilde da jeg søkte og la merke til at det står "kunde siden 2019" ved platkortet selv om jeg først søkte gjennom denne kampanjen. Så regner med at poengene ikke kommer. Men har tenkt å nyttiggjøre alle statusmatcher på hotellfronten, samt hente mat på lounge to go når det passer for å få litt igjen for kontigenten...
    Uansett så blir det 4500 poeng ut av kortbruk etter konvertering, noe som kunne ha vært 9000 med elite. Men det er verdt sjansen dersom det tikker inn 500k (=50kEBP) ekstra likevel.

holmen, markus and trygveat like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,766
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer kortet opp mot loungebesøk i USA neste år. Sett at man reiser eco innenriks. Hvis jeg har EBG og kona har med ekstrakort AmexGold, hvordan får vi 3 kids inn på lounges? Jeg kan ikke utstyre ungene med AmexGold-ekstrakort, siden man må være over 18 år for å ha de. Bite i gresset og betale oss inn?

13. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,491
    Bonuspoeng:
    113
    Platinum gir gratis inngang for deg og èn gjest. Så gir du Platinum ekstrakort til kona slik at hun også kommer inn gratis med èn gjest. Så dere får inn 4stk gratis, siste ungen må dere betale for(ca 240kr)) hvis den ikke er gammel nok til å få ekstrakort.

Spielhaug liker dette
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,766
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat det jeg var ute etter, takk!

markus liker dette
  15. GlennDi

GlennDi Medlem

Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket akkurat med Amex kundeservice.
    De bekreftet at jeg som allerede SAS Amex Elite-kunde ikke var kvalifisert til denne kampanjen.

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,634
    Bonuspoeng:
    113
    Det sier de på alle kampanjer om man spør. Praksis er imidlertid på alle SAS Amex kampanjer at om man søker og får flere kort så får man poeng hver gang. Jeg har vel hatt minst tre kort i tillegg til Elite som "er mitt kort" og fått 30k eb hver gang... Kan vel ta slutt etter hvert, men det ramla inn 30K sist uke igjen...

oddA, Spielhaug, RoadKing and 2 others like this.
  17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,766
    Bonuspoeng:
    183
    Hmf, gikk jammen meg 15 dager før kortet klunket ned i postkassa. Jaja, da er det bare å få gang på bestillingsfingeren!

Shyneno liker dette
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,204
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen her som vil selge meg det minste antallet MR-poeng man kan overføre til British Airways? Jeg trenger noe aktivitet på kontoen min for å holde liv i aviosene.

19. holmen

Likes mottatt:
    68,010
    Bonuspoeng:
    293
    Send meg en melding, det må jo la seg gjøre.

Upsaker liker dette
  20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har enda ikke klart å koble MR med mit BAEC konto, får feilmeldinger hver gang. Ellers, 2000 Radisson Rewards gjør også samme nytt. RR kan overføres mellom medlemmer også.

Upsaker liker dette

Del denne siden