Jeg tok en rundtur idag, som endte opp med å bli en liten Amex lounge Nordics test også. Var ikke egentlig planen, men hadde tid på både HEL og ARN. So here goes. Amex lounge på HEL Loungen Pier Zero er Amex plat/centurion stedet i HEL. Ligger i andre etasje som "et bygg inni bygget" sentralt på flyplassen. Bare typ 20-25 bord og mange av dem bare for 2 pers. Men veldig effektivt og happy personale. Super utsikt ut mot fly-bevegelser om man sitter langs utsiden. Maten var bra og ala carte, se menyen her: Gikk for noe lett, reke smørbrød. Men nabo-bordet hadde varmmat som så veldig fresh ut: Etter den litt gjerrige max grensen på 2 øl, gikk jeg over til Finnair premium lounge. Men det er en annen historie... Amex lounge på ARN Neste landing var på ARN, og her har Amex joinet opp med Pontus Frithiof og laget en lounge med en classy inngang: Igjen, kun for Amex plat og centurion. Nordmann rett foran meg ble avvist med "tyverr, kanskje nesta gong" siden han visstnok hadde Amex, men ikke experiences appen. Og antagelig ikke riktig kort, men det er bare min gjetting. Profft og fint, masse sitteplasser og virkelig inntrykk av en bar/club/restaurant combo mer enn en lounge på flyplass. Maten var bra på utvalg, men igjen ganske begrenset på omfang (med litt mer, mot ekstra betaling) Menyen: Fikk en god Chevre salat med friterte kuler av den franske geitosten: Et forsøk på dessert strandet. Det viser jo forsåvidt menyen også - slikt driver de ikke med. Men de hadde et utvalg snacks, så jeg trengte/burde ikke ha mer uansett