Amex Premium 30.000 poeng (tilbud til 30.nov 2020)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Elo, 07. okt 2020.

  1. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Det stilles strengere krav til Sas MC og Shell mc enn amex. Har du sjekket kredittscoren din for å se om du har en betalingsannmerkning liggende på deg?
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man sier opp kortet 1. Januar 2021 og har nådd 30 000kr så vil man fortsatt få poengene ikke sant?
     
  3. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Man skal som regel få poengene med en gang man har nådd 30k i spend. Forutsatt at man er ny kunde.
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    SAS MC premium gir bedre opptjening men er ikke gratis som Shell. Men med en del kroner i oppussing hadde jeg uten tvil valgt SAS MC. Dessuten utnytter jeg Fly premium fordelen på kortet, som jeg verdsetter høyt.
     
  5. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Vet vi med sikkerhet at de som fra før av har Elite ikke vil få disse 30k poengene ved å skaffe Premium-kortet? Er det noen som har forsøkt dette, nådd spend og kan fortelle litt om hvordan det går?
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Nådd spend men ikke fått poeng enda, har elite ifra før av. Men det sto i kampanjen at poengene blir overført i Januar
     
    Calling and puckno like this.
  7. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått poeng på samme type kampannje tidligere. Altså, jeg hadde Elite, skaffet meg Premium. Denne ligger inne hos meg som ikke aktiv (deaktivert), så jeg regner med at jeg ikke ville fått hvis jeg søkte denne runden. Da fikk min kone (endelig) "sitt eget" Amex kort :p
     
    puckno liker dette
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Men jeg er usikker på om poengene kommer denne gang. Tidligere kampanjer kom poengene med en gang en passerte kravet. Frykter de har lært av tidligere kampanjer.....
     
    Maggie liker dette
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel noen som har trikset sist hvor de bestilte en vare og refunderte den så fort poengene kom inn... Syntes jeg leste noe om det i på Frequent flyer på facebook....
     
    Maggie liker dette
  10. madsop

    madsop Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Ikkje testa, men ringte nettopp og spurte Amex kundeservice, dei svarte at tilbodet berre gjeld nye medlemmar (eller dei som ikkje har vore medlem dei siste seks månadane). Så eg som nettopp nedgraderte frå Elite til Premium er ifølgje dei ikkje omfatta.
     
  11. mnymny

    mnymny Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Prøvde å utføre et kjøp på 25 000,- i dag med amex kortet jeg fikk i forrige uke, men det ble avvist på grunn av høyere bruk en vanlig. Kontaktet Amex, de sa jeg måtte bruke kortet noen mnd med mindre summer først. Hva er dette for noe tull??
     
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke ett kredittkort men faktureringskort
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det er Amex dessverre. Gjorde akkurat det samme for samboeren min. Men jeg har vært utenfor Amex før:cool:, så vi ringte inn dagen før og spurte. Fikk da nja, og 2 minutter på vent før de åpnet for et kjøp på nøyaktig 25000, prøvde på 26000 men ble avslag med samme mld. Deretter gikk 25 igjennom.
     
  14. mnymny

    mnymny Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, nettopp. Betaler alltid ned fortløpende før faktura kommer. Dette var skuffende.
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Er nok mer det at Amex ikke vet om du gjør det eller ikke og derfor begrenser de seg noe i starten i forhold til bruk. Men du kan jo ringe inn for å se om du får det hevet.
     
  16. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Bør man betale ned hele beløpet før fakturaen kommer når man har brukt opp de 30 000kr ? Eller vente til Januar 2021 når fakturaen faktisk kommer?
     
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ja :) Du kan velge selv, begge valg er like gode.
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    D
    «Kredittgrensen» er ikke fast, men basert på forbruksmønster. Jeg har feks ikke noe problem med utføre en transaksjon på 150k, men har nå vist over tid at jeg for det første bruker Amex aktivt, og for det andre alltid betaler det som er utestående. Synes denne løsningen er helt ok.
     
  19. mnymny

    mnymny Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Men 25 k? Hadde forstått om 100k hadde blitt avvist første gang. Kjipt at jeg måtte utføre dette kjøpet med et annet kort.

    Blir vanskelig å bruke 30k på 1 mnd om man må "varme" opp kortet med lommerusk først.
     
    Travellingalf liker dette
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med du har tatt en telefon til Amex, hva sier de?
     

Del denne siden