Amex Premium 30.000 poeng (tilbud til 30.nov 2020)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Elo, 07. okt 2020.

1. mnymny

mnymny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, ringte de kjapt da kortet ble avvist, men han kunne ikke hjelpe.. Han sa jeg måtte bruke kortet "normalt" et par måneder først.

2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,559
    Bonuspoeng:
    183
    Fruen hadde samme problem med et kjøp på 18k. Hun ringte og fikk sende en e-post med skjermbilde av disponibelt beløp på bankkonto (som var mer enn 18k) og fikk da manuelt godkjent ett kjøp på nøyaktig 18k med streng beskjed om at det er kun det hun fikk, så ikke bruk kortet til noe annet før regningen er betalt.

3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,677
    Bonuspoeng:
    113
    Dette begynner vel å bli litt tøysete?
    Var det det slik da DNB var utsteder?
    Tror jeg dropper Amex Premium under black friday og julehandel.
    Å handle med Amex krever mye planlegging og da trenger jeg ikke ytterligere "variabler" som at kortet plutselig slutter å fungere. Nå under tilbudsdagene betaler du mest sannsynlig mer enn du må, om du insisterer å bruke Amex. Det er ikke akkurat fritt valg innenfor elektronikkbransjen...
    Morsomt å tenke på at brukerstedene fristes med pengesterke forbrukere om de velger å akseptere Amex...

4. merzbow

merzbow Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ser jeg har en betalingsanmerkning fra februar 2019 hos Oslo universitetssykehus. Ingen anelse hva dette er da jeg var i Trondheim nesten hele 2018 og 2019. Har ikke vært hos noen lege på årevis. Irriterende. Snodig at jeg ikke fikk amex classic eller premium, men fikk elite godkjent nå...

MarkSS and Storbaba like this.
  5. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk også transaksjoner avvist på kortet til Fruen. Grensen var satt til 10 - 15 k per måned (intill de har samlet opp mer info) basert på informasjon gitt i søknaden. Da jeg poengterte at det betyr at hun maks oppnår 28 000 i fobruk (fikk kortet i november) og det dermed er umulig å oppnå "lokkepremien" fikk jeg beskjed om at det er bare å betale ned ekstra på kortet.

Full fortsåelse for at de må ha en gradvis økning, det jeg ikke forstår er at de ikke opplyser om dette. De lokker med 30 000 poeng for 30 000 i forbruk, men for mange er dette praktisk talt umulig fordi de ikke får kjøpt dyre ting eller stoppes av total spend per måned. Dette bør amex opplyse (tydelig) om.

Amex burde i det minste ha en ca. personlug spend-grense i appen, da er det i det minste mulig å planlegge.

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,559
    Bonuspoeng:
    183
    Elkjøp har prismatch og tar amex. Det begynner å bli en stund siden, men den gangen var det helt uproblematisk å vise til en annonse fra en konkurrent og få betale samme prisen hos Elkjøp. Det hjelper litt med planleggingen i grunn.

freddyen liker dette
  7. TragedyStruck

TragedyStruck Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er ny bruker her, men har sett dette tilbudet (30000EB) og er interessert, men kan ikke si at jeg normalt bare omsetter 30000NOK ut av det blå på 2 mnd, spesielt på et kort som ikke kan brukes til alt mulig.

Noen som har noen gode tips til omsetning på AmEx? Kan være innen gambling (hvis man kan ta ut), kryptovaluta eller gavekort (hvis betingelsene og stedene man kan bruke er gode nok). Har en viss anelse om at spesielt gavekort kan bli avvist av AmEx...? Takk for alle tips!

8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,119
    Bonuspoeng:
    183
    Gambling nei.
    Krypto nei.

Gavekort - Ja, feks kiwi gavekort / coop gavekort :)

9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,704
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man finne ut grensen sin på nett/i appen?
    Eller MÅ man ringe amex og spørre hvor mye man har lov å bruke?:oops::oops::rolleyes:

har historie med platinum fra før, mulig det har Moe å si?
    Ønsker å unngå å få «ikke godkjent»

10. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøp av gavekort i butikker funker bra, da kortselskaper ikke får informasjon om hva du kjøper, kun hvilken kjede handelen er gjort med. Går fint an å sette noen tusen på ulike gavekort som du kan bruke fremover til ting du trenger uansett.

11. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Man må ringe dessverre. Tidligere historikk fra alle amex kort teller. Ryktes at øvre grense blir satt på rundt 150% av høyeste innbetalte beløp.

leeds1979 liker dette
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,446
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke historikken fra dnb tiden... Kan tro jeg var forbanna da jeg fant ut...
    De løftet villig på grensa da jeg ringte.

13. Lyot

Lyot Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Det er mer enn 150%. Jeg har hørt 300% av høyeste faktura siste 12 mnd., men personlig er det høyeste jeg har brukt litt under 200% av høyeste faktura siste 12 mnd. Har aldri vært i en situasjon hvor jeg har hatt behov for å belaste mer enn det siden jeg fikk mitt første Amex-kort i 2011.

14. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,453
    Bonuspoeng:
    93
    6 uker nå med dette Amex kortet(første Amex kort), og jeg må virkelig si at jeg er overrasket over alle stedene som faktisk tar Amex :)

Nesten som man vurderer å skaffe seg Eliteo_O

Storbaba and Calling like this.
  15. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,071
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk ikke brukt Amex Premium på mitt lokale Vinmonopol i Oslo i dag. Jeg vet med sikkerhet at jeg har brukt det samme kortet på samme betalingsterminal tidligere. Holdt på å få et illebefinnende, men fikk til slutt betalt med MC Premium. Veldig merkelig/kjipt siden omsetning i november er ~50 % av omsetning i oktober, og mangler bare noen hundringser på å nå 30k.

NoLimit and jgroneng like this.
  16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,607
    Bonuspoeng:
    293
    Føler med deg, hadde kjent på sjokket selv.

veeegard and Calling like this.
  17. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,677
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper du forsøkte chip and pin? Vinmonopolets terminaler støtter ikke kontaktløs betaling med Amex. Feilmeldingen i displayet er "ukjent kort" eller tilsvarende. Det er ikke helt intuitivt at du må stikke inn kortet.

18. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,071
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forsøkte vel alt utenom kontaktløs - mange ganger. Men fikk brukt kortet på en annen butikk i dag, så da er det ikke noe galt med kort eller grense. Var kanskje noe krøll med den ene terminalen i går.

freddyen liker dette
  19. mnymny

mnymny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Overaskende over alle stedene som tar kortet. Snart er 30 000 ,- brukt.

Må dog bruke chip ofte.

Last edited: 30. nov 2020
    Xflipper liker dette
  20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,824
    Bonuspoeng:
    183
    Tapping går greit hos Kiwi også, man må førts tappe en gang slik at terminalen registrerer deg, og så en gang til for å betale. Hvorfor? Dunno...

Del denne siden