Huks på å booke inngang på museum på førehand. Usikker på om du kjem inn til Anne Frank eller Van Gogh om du ikkje har bestilt i god tid. Me fant eit par fantastiske kaffibrenneri, om det er viktig kan eg finne namna!
Indrapura og bestilling av rijsttafel på Rembrandtplein er min soleklare mat-abefaling! Mye mat, variert mat og ikke minst god mat! Egner seg veldig godt for to, og de kan dessuten by på hummer til forrett til en levelig pris
Van Gogh museet er uproblematisk å kjøpe billett til bare en dag eller to før. Kan imidlertid lønne seg å komme litt før de åpner for å komme frem i køen, men det er færre enn man skulle tro som har kjøpt billett på forhånd. Anne Frank bør man vel sette av dagen til køståing for. Kanalcruise KAN være en grei måte å få sett litt dersom været er crap og det ikke frister å gå eller sykle rundt. Det er flere selskap som tilbyr dette, og jeg regner med kvaliteten er noe varierende. Hard Rock Cafè sin var ganske lite givende da de ikke fortalte noe om hvor vi kjørte og den lyden som man kunne plugget inn på var ute av sync - når den virket - med båtturen. Edit: Kan også nevne Vondelpark, hvor det finnes en utescene tilknyttet vannhull og lett bespisning. Aldri godt å si hva de kan finne på å sette opp av forestillinger. Kan være noe smalt.
Det settes pris på det! Tusen takk for alle tips, masse å undersøke Anne frank må man visstnok booke på nettet nå, grunnet noe opppussing... bestilt bord på indonesisk, blir mange steder å oppsøke Flyr sas hjem i GO eneste bokstaven jeg finner i kvitteringa er W. Den skal gi 1000 grunnpoeng? Fikk en mail om å oppgradere til plus, hva slags booking klasse får man da? Hopper man til 2000 eller bare 1500?
Hvis været er fint når du er der så er det kun sykkel som gjelder Ellers så funker uber helt ok, taxi også for den slags skyld.
OCHA for veldig god thaimat. Overhodet ikke fancy og interiøret er så som så, men maten veier defintivt opp. Gs (flere lokasjoner) er særdeles bra for brunch. Samme er Bakers and Roasters og Scandinavian Embassy. Pasta e basta var bra som en gruppe. Ikke mitt favorittkonsept, men solid pasta, mye god vin og de var flinke til å synge. Jeg var veldig positivt overrasket. Skinner solen bør Hannekes Boom besøkes. Blir ekstra bra hvis du kjenner noen med båt som kan ta deg med videre.
Tenkte mest ved ankomst, men ser nå at hotellet er 3 min unna Amsterdam Centraal. Så kanskje det blir tog inn til sentrum.
Spørs hva du er ute etter av pris, beliggenhet, ønske om bestemt hotellkjede, hvor lenge du skal være der mv. Med litt mer info, får du nok mer treffsikre råd
Har bare en dag tilgjengelig der, før vi skal dra videre med ANA til Brisbane Vi er et par med en mini på 5 mnd. Siden vi har avgang fra AMS sent på kvelden, og ankommer AMS dagen før, så er det kanskje like greit å bo i sentrum. Pris... Maks 4k
Liker området rundt Vondelpark veldig godt. Stille, rolig, men godt med restauranter og butikker like i nærheten. Vondelpark er en perle og har masse flotte stier og er nok ideelt for trilleturer, og du slipper de trangeste og mest folketette brosteinsgatene i gamle deler av sentrum. Rusler fort bort til Oude Pijp/De Pijp som er veldig trendy med masse bra spisesteder og vinbarer. Kaasbar ved Marie Heinekenplein kan varmt anbefales for pitstop med god vin og ost.
Veldig mye bedre eller mer sentralt enn Krasnapolsky https://www.nh-hotels.com/hotel/anantara-grand-hotel-krasnapolsky-amsterdam blir vanskelig. Har bodd der selv til under 2k per natt, men normalt sett er de litt dyrere. Håper du flyr business eller på en annen måte har priority for sikkerhetssjekken på AMS, for der kan det fort gå med noen timer hvis du er uheldig. Når det er sagt... Med en mini ville jeg rett og slett unngått å dra til Amsterdam (egentlig uten mini også ) og heller tatt turen til for eksempel Haarlem, Zaandam, Leiden eller Utrecht.
Er det noen som er på AMS i tiden fremover som kan ta med en Macbook fra EVA kontoret? Jeg henter på Østlandet eller OSL. Eventuelt så koster levering fra dør til dør ikke noe med rett hjem. La den igjen hos EVA på veien hjem og den er funnet. DM?
Har en mellomlanding på AMS på vei til KUL i september fra 10:00 til 15:55. Har jeg tid til et besøk i byen? Hvis ja, forslag til noe å se / gjøre? Takk!
Du rekker høydepunktene på Rijksmuseum, kanksje også en matbit eller spassertur langs kanalene. Vi gjorde det på en syv timers layover i fjor, men vi har heller ikke maksimalt effektive.