Jeg har inne et bud på poeng fra plus til biz.. SK939 til LAX fredag. har hatt utallige bud og Upgrades tidligere, men denne gangen har jeg ikke fått noen mail om verken tilslag eller denied. men denne gangen har det blitt bestilt fra to forskjellige eb kontoer.. nå nærmer det seg jo veldig de 36 timene. er det vanlig at det drøyer så lenge? kan aldri huske at de har strukket det så nærme fristen...
I det siste har mail blitt sendt ut 46-47,5 timer før om upgrade er ok. Så du får nok en mail i morra om denied, de pleier å komme tettere opptil avgang
Nå er det under 12 timer til avgang, har fortsatt ikke mottatt noen e-post fra SAS! Flere som har opplevd dette?
Er det mulig å by på oppgradering dersom billetten er kjøpt hos WIAS med widerøe billettnummer! Eller må billett ha SK billettnummer? Jeg lurer altså ikke på om codeshare funger, men e-ticket nummeret.
Sist gong eg prøvde (hausten 2017), fungerte ikkje Plusgrade med WF-billettnummer (701...). Slik skulle det vera, var infoen eg fekk frå SAS.
Jeg og min mann har bestilt reise til Miami om et par uker. Jeg har bonusbillett og han betalt med cash. Bookingene er knyttet sammen med tanke på avbestilling, men hvordan vil dette fungere på upgrade f.eks? Jeg har ekstrem flyskrekk og har ikke lyst til å sitte alene, men å kunne komme til business hadde vært digg. Kan man låse disse slik at hvis kun den ene går igjennom så blir det ikke noe av? Litt knotete uttrykt, men håper der forstår hva jeg mener
Dessverre. Det er ikke mulig å by på to forskjellige billetter i fellesskap. Det går heller ikke å slå dem sammen. Det eneste som er mulig er å legge inn en kommentar om at dere flyr sammen (som du har gjort). Hvis budet til den ene går gjennom er det heller ikke mulig å "angre" hvis den andres ikke gjør det. Dvs at dere risikerer å ikke få sitte sammen.
Dere kan eventuelt prøve å oppgradere dere to samtidig på flyplassen, det må være betjent skranke som tar seg om det. Da dere kan ha sjanse å se på setekartet før dere bestemmer dere om å oppgradere eller ikke.
Det er verdt et forsøk, vi har mellomlanding på Arlanda - kan det gjøres på Gardermoen eller må vi vente til Arlanda?
Kan vel også forsøkes ved innsjekk på Gardermoen? Og da komme foran eventuelt oppgraderingshungrige svensker samtidig?
Det er lov å prøve, men så vidt jeg husker har de sagt både i innsjekk og lounge at jeg må vente til flyplassen flyet går fra.
Eg prøvde på Gardermoen, men då smilte dei og sa at vennane deira på Arlanda ville bli gruske i barten om OSL blanda seg inn i oppgraderingsrulletten. Eg måtte derfor ordne dette på ARN. Servicesenteret under loungen på ARN kunne heller ikkje hjelpe, og henviste meg til servicedesken etter passkontrollen, men verdas triveligaste drage fiksa biffen frå resepsjonen i loungen slik at eg slapp å gå veldig tidlig til gate.
De på Gardermoen kunne ikke oppgradere oss, men vi hadde lykken med oss på Arlanda - så da blir det biz på vei over✈️