ANA F og TG F til Bangladesh, Nepal og Bhutan

Tråd i 'Reisebrev' startet av flying_all, 30. juni 2019.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Også var dagen kommet hvor man skulle fly Bhutan Airlines fra Katmandu til Paro i Bhutan.

    1 uke før avgang fikk jeg en e-post. Flyet er kansellert og det er allerede booket og betalt en guidet tur for 16000kr i Bhutan.

    De har ikke akkurat så mange andre flyvninger fra Katmandu i uken, men heldigvis skulle Druk Air (det andre av totalt to selskaper som får lov å fly til Bhutan) også til Paro denne dagen. Kl 15:55.

    Siden vi hadde bestilt business class fikk vi bytte til Druk Air sitt uten problemer. Her fikk vi beholde business class så da var alt som det skulle. Bare at vi landet 1 time senere enn vi skulle med Bhutan Airlines :)
     
    drsyk, magnusant, Insomnia4u and 8 others like this.
  2. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig! Postkort er obligatorisk
    Bra service du fikk! Ha en forsatt fantastisk tur
     
    flying_all liker dette
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Kathmandu er en utrolig fascinerende by. Trolig den mest spesielle byen jeg har vært i...
     
    flying_all liker dette
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig enig! Likte meg godt der. Mye å se og spesielt hvis man setter seg inn i historier og div :)
     
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig reisebrev, keep it up!
     
    flying_all liker dette
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk! Må holde det litt kort ellers ender det opp som mitt Afrika brev som fortsatt ikke er ferdig :p
     
    Insomnia4u, RoadKing, Avixlo and 2 others like this.
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    DRUK AIR eller DRUNK AIR?

    Flyet skulle ta oss fra Kathmandu til Paro Bhutan

    Dagen før sjekket jeg oss inn og valgte 2 A og 2 C i business class. Der har man nemlig mulighet til å få sett Mt Everest.

    Avgang 15:55 og boarding 15:25 sto det online. Da passet vi på å være på flyplassen kl 14:00, ca 2 timer før avgang.

    Klokken 13:55 er vi på flyplassen og jeg knipser dette bildet:

    IMG_6288.JPG

    Og 1 sekund etter står han ene karen og vinker på oss "druk air, druk air??" "yes" sier vi. Også blir plutselig alle 3 der borte veldig stresset. Han ene mer stresset enn de andre. Jeg kaller han Mario.

    Mario: Det er boarding nå!! Dere mister snart flyet.
    Jeg: Det er boarding 15:25, som er om 1.5 time?
    Mario: Nei!! den begynner nå. Kjapp dere. Dere er seint ute.
    Jeg: o_O
    Mario: Visum? har dere visum?
    Jeg: Ja, her.

    Der etter blir vi jaget av Mario til immigrasjon, videre til sikkerhetskontrollen. På skjermen sto det ingenting om boarding av Druk Air til Paro.

    Sikkerhetskontrollen er delt. en for kvinner og en for menn. Når vi var kommet oss igjennom denne sto Mario der og ventet på oss. Vi trodde vi ikke skulle se han igjen. Mario roper, "kjapp dere, kom igjen nå!!!"

    Det er på an igjen. Mario småspringer mot gaten mens han ser bak seg at vi følger etter mens han snakker i walkie talkie:

    IMG_6291.JPG


    Når vi kommer til gaten ber Mario oss om å vente lengst fremme med slusen. En annen mann fra Druk Air som står bak skranken ved gate, sier "boarding har ikke begynt ennå bare sett dere ned og vent".

    Så ser Mario bort på mannen og sier noe til han, før Mario sier til oss "kom igjen, nå kan dere gå ombord". Mario skanner boarding passet vårt og peker mot flyet. Vi begynner og gå mot flyet. Vi var først.

    Der etter strømmer alle andre til bakom oss og boarder. Vi går mot flyet mens vi tenker. Hva i huleste var det der?

    1. Det virker som at boarding ikke begynner før alle passasjerer er innsjekket og ved gate.
    2. De boarder ikke før business class kommer først.
    3. Hvorfor begynte de å boarde 1.5 time før oppsatt tid.
    4. Hvorfor tok flyet av 1 time før det skulle.

    Mange spørsmål men ingen svar.

    VELKOMMEN til DRUNK AIR :D

    (bilder av fly osv kommer i neste post)
     
    NorFlight, CKe, drsyk and 22 others like this.
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    KTM - PBH

    DRUK AIR A320

    IMG_6295.JPG

    Vel ombord setter vi oss på 2A og 2C. Vi blir servert juice og drikke med engang og setene kjennes gode ut.

    Vi skjønner fortsatt ingenting av hva som skjedde ved innsjekk->sikkerhetskontroll->boarding->kom oss ombord.

    IMG_6298.JPG


    IMG_6302.JPG

    IMG_6305.JPG
     
    NorFlight, drsyk, Thomas123 and 17 others like this.
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    OPPE I LUFTEN SER VI MT EVEREST!!

    Vi tok av ca 1 time før vi skulle og på vei mot Bhutan sitter vi. Det kjennes godt å ha kommet seg ombord for det kunne blitt dyrt om de hadde funnet på å bare stenge innsjekk og la oss være igjen i Nepal.

    Dette fikk vi servert på den veldig korte flyvningen som tok ca 45 minutter.

    IMG_6310.JPG

    Etter ca 10 minutter etter take off får vi øye på mange høye fjell. Dessverre er det mye skyer i dag så det er dårlig sikt. Vi flyr forbi et fjell som er litt høyere enn alle andre. Kapteinen sier ingenting, men jeg tar bilder og filmer. Er dette Mt Everest tro??

    LRG_DSC03536.jpg

    Når vi hadde passert fjellet kom vi inni noen skyer og sikten ble ennå dårligere. Da begynner kapteinen å snakke. Han sier vi må beholde setebeltet på pga turbulens, der etter sier han litt om hvilke fjell vi kan se ut vinduet før han sier "i dag ser vi ikke Mt Everest, men vi kan se eastern slopes oppover til Everest".

    Noen som vet om det er Mt Everest på bildet eller ikke?

    IMG_6312.JPG

    Vi hadde en helt sykt fin innflyvning mot Paro. De som er vant med Widerøe her i Norge blir nok ikke SÅ imponert. Men for turister som flyr i land uten fjell var nok dette veldig fascinerende. Man fikk følelsen av at vingen touchet bakken i siste svingen før han skulle lande.

    Finner mange videoer på Youtube av dette :D

    Vi betalte 2500 KR pp for business flex. Eco lå på 2000 KR. no brainer hva man skulle gå for.
     
    NorFlight, drsyk, Kalsnes and 18 others like this.
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det ligner veldig på Everest, med Lhotse i forkant. Vinkelen de to fjellene i mellom ser også riktig ut i forhold til den flighten. Det høres dog litt tidlig ut at det skulle komme bare 10 min inn i flighten.
    Men i og med at disse er så markant høyere enn alt annet vil jeg tro at det er Everest
     
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Var vel litt senere enn 10 min, men selve flighten var på rundt 45 og synes å huske det kom litt tidlig inn. Flere som mener det er Everest. Ikke så viktig. Kul flight uansett :):)
     
    drsyk, Sonictravel and alexanderberg like this.
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Spenstig tur! Skal si du tar unna på bucketlisten, frisk den Afrikaturen også :)
     
    alexanderberg liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var kraft saker, @flying_all gleder meg til turen videre! Å fly i F kler deg ;) Må ha vært en drøm å oppleve ANA F... En dag, vent å se, skal det skje:)
     
  14. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33

Del denne siden