En trist nyhet som jeg tror kanskje muligens har blitt tatt opp her før, men er såpass trist at jeg tar det på nytt.. ANA tar ut 777-300ER på sin NRT-SIN rute fra 29.10.17 og erstatter med 787-9. Det er trist da det var den enkleste F-ruten å finne med ANA for oss nordboere, spesielt siden det ryktes at Asia via USA ikke lenger tillates... http://www.ana.co.jp/group/en/pr/201708/20170823-3.html Personlig er min ANA F opplevelse den beste F-opplevelsen jeg har hatt.. Og håper jo at det kan skje igjen, men blir vanskelig ser det ut som..
Hadde også en veldig hyggelig opplevelse i F med ANA. Utrolig dumt at vi ikke får denne muligheten lengre. Generelt tynt i First syns jeg. spesielt når man vil få til 4 leg i F, med forskjellige selskap.
Det er jo dessverre denne veien det ser ut til å gå med flere og flere flyselskaper, flyruter og destinasjoner? I alle fall om man ser bort fra sandkasseselskapene? Nye fly og flytyper leveres oftere og oftere uten F og de flyene som allerede har F blir enten utfaset eller får ny kabin uten F eller med færre F-seter. Dette er nok dessverre trenden og jeg er redd for at det fremover bare blir vanskeligere og vanskeligere å få reist i F, spesielt for oss som reiser i den klassen hovedsakelig på poeng.
Du har nok rett @Travellingalf , foruten at ANA får sine nye 380 med F Dette er nok mer flyomrokkering en det nødvendigvis er kanselering av F totalt sett. Dog veldig trist at det skal gå utover oss.. FRA-TYO er jo knusktørt når det gjelder ANA F for 2 pers..