Asia i NOV.

Tråd i 'Reisemål' startet av ina, 25. sept 2019.

1. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,511
    Bonuspoeng:
    93
    Hva liker du med Singapore?

Xflipper liker dette
  2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,014
    Bonuspoeng:
    183
    I Singapore så hadde eg ikkje gidda og leigd bil.
    Det går heilt fint og køyre bil i Singapore, null stress, men.
    Metro systemet er grisebillig, kan betale med SAS MC premium (tæpping) kombinert med taxi er super kombinasjon syns no eg.

Eg vil forøvrig anbefale Braci (Italiensk) på Boat Quay. Om det ikkje er ledig inne(Open Kitchen) så overlev du nok på takterassen med utsikt mot Marina Bay.

Føler du for amerikansk og litt kjøt så vil eg anbefale Red Eye Smokehouse, ganske nærme Lavender metro stop.

Likar du øl så vil eg anbefale Good Luck Beer House, heller ikkje altfor langt frå Lavender. Heile gata er super triveleg.

ina liker dette
  3. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikkje for lenge etter mi meining. Eg budde på Holiday Inn Express Clarke Quay forrige mnd, og det var så billig at det nesten var gratis samanlikna med mange andre. Små rom, men god seng, greitt bad, reint, fin takterrasse med basseng og god frokost inkludert i alle romprisar. 271 SGD med skatt og meir skatt i midtveke.

ina liker dette
  4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål. Det er vel nå ca 20 år siden første gang jeg besøkte Singapore, og det var da i jobbsammenheng. Etter det har det blitt mange nye besøk, både på jobb, alene, sammen med venner og nå i senere tid også med familie.

Jeg liker at Singapore er så kompakt og at byen har "alt" (storby, strand, parker, ett yrende handel og industriliv). Jeg liker at det er folk fra hele verden der, folkelivet og at det er lett å komme i kontakt med både lokale og turister. Jeg elsker maten og utelivet der og alle valgmulighetene fra de billigste kneipene til de flotteste restaurantene. Jeg liker at det er så mye å finne på, se og oppleve.
    Jeg elsker å sitte på hotellrommet mitt, i en club lounge, på en takterasse e.l. og se utover byen og alle skipene som ligger utenfor.
    Det er lett og sikkert og forflytte seg, det er veldig trygt i Singapore og ja, jeg setter pris på at det er rent & pent og på "stell".
    Til og med shopping er moro i Singapore! Og flyplassen, Changi, er jo nesten verdt en reise i seg selv.

En ulempe med Singapore i mine øyne og fra ett rent egoistisk synspunkt er at det ofte kan være dyrt, men det finnes alternativer også der, både når det gjelder overnatting, mat osv.

Jeg har besøkt mange andre store byer i Asia og andre steder også og liker de fleste, men Singapore har liksom blitt "min" by.

Ombo, shadow, Sonictravel and 8 others like this.
  5. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,511
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for at du deler, gruet meg litt fordi har hørt at det er lite sted og dyrt, tenkte kanskje det ikke er så mye å gjøre, men nå gleder jeg med veldig.
    Kan du dele navn på hotel, restauranter og steder som du liker spesielt?

Det blir sikkert en del mat på Conrad hotell loungen i 3 av dagene.
    Første bestilling med American Express First Hotels and Resorts, lettere å velge dette alternativet pga fordelen fra Amex FHS, bo 3 betal for 2 netter, kupong 100 USD til bruk på hotellet og Diamant status med lounge, selv om vanligvis over min budsjett.
    Dessuten fantastisk bra service fra American Express FHS.
    De 2 andre dagene i Singapore må finne et billigere hotell for å veie opp for de 3 nettene på Conrad.

Last edited: 28. sept 2019
    Insomnia4u and Xflipper like this.
  6. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,511
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å bestille så mye som mulig i forbindelse med SEB MasterCard dobbelt poeng kampanjen. Ble sittende for sent utover natten i går, nå har jeg brukt opp Airbnb kvoten for i år på kanselleringer, men nå har jeg booket en del og tror ikke jeg har gjort noen feil bookinger som jeg ikke har klart å rette opp. Neste gang jeg booker Airbnb må jeg trippelsjekke før jeg booker, eller så ryker servicegebyret ved kansellering.

7. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,511
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har erfaring med Hotwire? fant et tilbud der hvor jeg lett kunne gjette meg til at mysterihotellet de kommer til å tildele er Holiday Inn Orchard.

8. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,511
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann, planlegger ny Asia tur og leser tilbake på egne poster for å refresh rådene jeg fikk da. Stemmer det at vi fikk både pose og sekk da vi bodde Conrad Hilton Singapore, 3 for 2 netter, oppgradering, lounge, 100 USD per rom kupong som kunne brukes på hotellet, poeng, velkomstgave. Dukker det opp 3 for 2 netter tilbud snart tro :)

Del denne siden