Asiana har åpnet F i A380 FRA-ICN fra 1.mars 2017

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av bighc, 08. sept 2016.

  1. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    OZ542 (FRA-ICN) bytter til B77L f.o.m. 29. oktober 2017 ser det ut til, så ingen OZ F til jul :(

    Noen som vet om det er en midlertidig eller permanent endring, eller om det noen sjans for at de endrer tilbake til A380 også i perioden som når viser B77L?
     
  2. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    LH har også redusert tilbudet til ICN og kjører nå ingen 380 dit, selv om de gjorde det lenge og frem til sommerprogrammet ifjor. Tror oZ besluttet å satse på 380 FRA- ICN i en tid som var bedre enn nå....S-Korea sliter jo for tiden ikke bare med lav ordreinngang i skipsverftsindustrien, men også ustabile politiske forhold. Får håpe vinter-OL i 2018 gir et oppsving :)
     
    CrotchRocket liker dette
  3. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Var Rimowa nå i januar i hvert fall.
     
  4. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Her har det nettopp dukket opp en godbit: Thai har nylig begynt å kjøre 747 (m/full F-service) mellom ICN og BKK nå. Eneste hake er at det kun er én flight med 747 som går 09:35. Med andre ord må man ta en natt i Seoul dersom man kommer inn med Asiana A380`n fra FRA som lander 12:20.
     
    Last edited: 08. juni 2017
    FFlyer, Satyv, milehigh and 1 other person like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det.
    Er alltid hyggelig å koble på flere F-ruter :)

    Og en natt i Seoul er ingen lidelse.
     
    FFlyer and milehigh like this.
  6. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpt og "betalt" i dag ;)
     
    FFlyer, Fridtjof and Are like this.
  7. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om det vil gå å få booket en CT tur som følger: Oslo-Frankfurt-New York-Seoul-Bangkok-Frankfurt/München-Oslo i så fall da?

    Jeg har med stor fornøyelse lest reisebrevet til gutta som dro med Asiana til: Frankfurt-Seoul-New York, så tenkte at hvis man kan "snu" den ruten å få LH ti F til New York, Asiana i F til Seoul, Thai i F til Bangkok (med tanke på posten litt over her der det står at Thai flyr denne ruten) og "et eller annet" i F til Tyskland. Hvis dette går, hvor kan man eventuelt ta et lengre opphold utover de 24 timene som er maks? Kan det teoretisk være hvor som helst? :)
     
    Bolle and FFlyer like this.
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal gå fint. Seoul vil i dette tilfelle være din destinasjon hvor du kan tilbringe ønsket mengde tid. Lufthansa flyr fra høsten av A380 med F fra BKK til FRA. Du har også Thai sine nattflyvninger til CDG og LHR i F som funker fint ;)

    Kan også nevne at min nabo forrige uke fikk booket CT med mellomlandinger på henholdsvis 30t og 28t. Så 24 timers layover grensen kan kanskje stå for fall/ bli utfordret...
     
    Satyv and Xflipper like this.
  9. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Han må vel ha same transitsone begge vegar? Då vert det vel problem med New York eine vegen og Bangkok andre vegen.
     
    Fredrik81 liker dette
  10. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Behøver ikke samme transittsone begge veier ;)
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det går ikke. Du kan f.eks fly videre til TPE/HKG/PEK, eventuelt tilbake til USA, men ikke til BKK da denne er i en annen zone, og ved å fly til USA på vei til ICN så har du valgt den som transferzone. Du kan derfor fly til flyplasser i samme sone som ICN eller tilbake via USA.
     
    Last edited: 08. juni 2017
    Satyv liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ha samme transfersone begge veier, men du kan unngå å bruke den en av veiene. Hvis det ga mening. Det er sånn det har vært mulig å fly "jorda rundt".
     
    Fredrik81 liker dette
  13. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    @Fredrik81 har selvfølgelig rett. Roter til Asiasonene igjen. ICN-PEK/TPE/PVG-FRA for eksempel vil løse runden.
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo se på LH F til JFK, Asiana F til ICN, svinge ned til TYO i C og ANA F hjem til Europa.
    Høres umiddelbart ut som en kurant langhelg:)

    Stopp i Tokyo/Seoul. Kan nok route via TPE som destinasjon også.

    Eneste er at ANA F til Europa er kukent å finne om du ikke flyr alene..
     
    Satyv liker dette
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kankje de da er lurest å fly LH F og ANA F til TYO vi JFK/IAD/ORD. SÅ i C til ICN. Så en enkel retur med Asiana i F til FRA.
     
    Satyv liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng om ikke NYC er et krav. Wine&Dine er jo uansett kun utreise...
    Da kan man unngå den "kjipe" flighten fra-jfk. Alt for kort...
    FRA-ORD-TYO anbefales, to passe lange flights og fin lounge i USA.
     
    Fredrik81 and Satyv like this.
  17. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, det var dumt. Det ville vært en morsom rute. :)
     
  18. fbu76

    fbu76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Driver og søker etter regler for *A award. Det meste som skrives her inne handler om CT. Er det de samme reglene som gjelder for award uten CT? Jeg har snart 200' EB-poeng. Kunne tenke meg en tur (helst i F) som jeg ser andre har prøvd: OSL-FRA-ICN-JFK/EWR-FRA-OSL. Hvordan prises denne? Er det ICN eller JFK/EWR jeg kan ha stopover(reisemål) mens jeg har <24 timer på den andre. Ser vel at andre har flydd RTW vestover. Regler?
    Smutthull?
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Reglene er i hovedsak like.
    Forskjellen er at med CT må man starte og slutte i Skandinavia og man kan (som regel) ikke ha open jaw og ikke enveisbillett.

    Sonereglene er samme for CT og vanlig bonusbillett.

    Skal du gjøre en slik tur må du ha stoppet i Asia, dette pga prisene på sonene. Destinasjonen må alltid være den dyreste sonen.
     
    Fredrik81 liker dette
  20. fbu76

    fbu76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svaret. Betyr det at Usa som transitsone kun kan brukes til den østligste sonen i Asia (Tokyo, Hong Kong, Seoul osv) og ikke fly over denne sonen til f.eks BKK? FRA-JFK-BKK-FRA går ikke?
     

Del denne siden