Trenger noen gode råd her... Bestille leiebil hos Europcar gjennom SAS for en del måneder siden. Må avbestille pga. endrede planer og har aldri hatt problemer med dette før. Får ikke opp bestillingen gjennom SAS sine sider (bare feilmelding) og når jeg prøver på Europcar får jeg beskjed om at jeg ikke kan avbestille siden den er bestilt gjennom 3.part. Sendte inn spørsmål om det til Gull support i begynnelsen av januar, men de bare sendte videre til IT. Purret for en uke siden og fikk bare til svar at de skulle sende en påminnelse til IT... Snakket med support igjen idag, men de kunne ikke gjøre noe utenom å sende ny beskjed til IT. Har også ringt Europcar, men de fikk ikke til å avbestille pga. at bestillingen var gjort fra SAS sine sider. Det er nå mindre enn 1 uke til jeg skulle ha hentet bilen... Noen som har noen gode tips om hva jeg skal gjøre?
Har du allereie betalt for bilen, eller valgt betaling ved henting? Har hatt suksess med no-show ved eit par tilfeller når eg har valgt «betal ved henting»…
Ringe SAS? Om de ikke får det til, så har du gitt beskjed, og det blir SAS sitt problem, og ikke ditt.
Jeg har avbestilt biler booket på SAS sidene, både AVIS og Hertz. I begge tilfellene kunne ikke SAS hjelpe, de ba meg kontakte AVIS og Hertz. Og der gikk det fint å avbestille.
Hadde samme problemet med en AVIS-bestilling, bestilt gjennom SAS. Kunne ikke avbestille via Avis web eller app, finner ikke bestillingen hos SAS. Endte opp med å måtte ringe Avis for å kansellere.
Jeg har selvfølgelig ringt Europcar flere ganger. Prøvde igjen på lørdag og det gikk fortsatt ikke å avbestille, men Europcar la inn en beskjed i systemet om at bilen ikke ville bli hentet. De mente da at det ikke ville bli noe "no-show" gebyr. Har uansett sendt ett svar i "mail tråden" jeg har med Gold Support fra begynnelsen av januar med henvisning til saken og gitt beskjed om at eventuelle kostnader må dekkes av SAS. Får se hvordan det går til slutt.