BA First - dårlige erfaringer (Splittet fra AA eller BA over dammen)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fly med oss, 20. mai 2014.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-LHR i businessklasse til 15 000 en vei evt. økonomi t/r til 15 000.
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Er skikkelig morragretten i dag, så det er jo en flott anledning til å skrive ett brev til BA etter forrige ukes fiasko.
     
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Du kommer f.eks. tur/retur til Berlin med Air Berlin for 9 000 Avios. Her pleier det å være rikelig med ledige bonusseter. Bedre enn 50 GBP :)
     
  4. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    Bra tips! Har ingenting imot en slik løsning :cool:
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Skrev en klage til BA den 28. mai vedr. flighten over, mest for å få det skrevet svart på hvitt at bonusbilletter ikke er verdt noe, samt etterlyse de 1200 Euro vi ble lovet på LGW.

    I dag skriver vi 17 juni og jeg har ikke hørt en tøddel enda. Men den 7 juni mottok jeg en survey for å svare på hvordan min opplevelse med Customer Relations var.. lol. Den 15. fikk jeg purring på survey. Akkurat. Så jeg oppdaterte casen min med kopi av eposten jeg hadde mottatt vedr survey.

    Prøvde i dag å ringe BA CR her i USA som endte opp med en telefonsvarer som ba meg legge igjen en beskjed.

    Dette er en tragedie i bekkmørtna.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Etter jeg tvitret til BA i går, fikk jeg følgende svar i dag:

    I would at this point just like to take a moment to explain that other carriers, even our partners, will not accept award tickets for travel because the are not full revenue tickets. They cannot prorate an amount for their sector an it is an impossible task for their accounting to assimilate. That is why they are non-endorsable or transferable.

    As a genuine gesture of goodwill towards the problems you had, I have added 75,000 Avios to each of your Executive Club accounts. Please accept them with my compliments.

    Jeg tar heller de 75K Aviosene x 2 istedetfor EU kompensasjon som de vet var due. Men den første setningen er jo det jeg var ute etter. So buyer beware.. Jeg vet at enkelte selskaper har man problemer med, men jeg var booket BRU-ORD på en bonusbillett i fjor høst, flyet ble 5 timer sen og jeg skulle i bryllup i Mexico,hadde ikke rukket det uten andre selskaper. Jeg tenkte ikke be engang, det ble gjort uten ett spørsmål. De booket meg lett om med Lufthansa via Frankfurt, til og med i biz.

    Så det er slettes ikke gjengs det som hevdes over
     
    Fly med oss and Henning like this.
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og jeg er ganske sikker på at kompensasjonen ble såpass høy siden EU kompensasjon var inne i bildet.

    Jeg er sjokkert over at vi fikk 150K Avios
     
  8. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    Litt rart utfall, tommy777, da BA har samme ansvaret for bonusreisende som for fullt betalende passasjerer. Men dere får jo mye moro for 150k Avios, og det kan jo hende de 1200 EUR allikevel hadde gått til reiserelaterte aktiviteter? ;)
     
    tommy777 liker dette

Del denne siden