BA Triple Avios

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TravelManBiz, 02. jan 2017.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vil si at WT(Eco+) prisen er meget bra, så går mang for oppgradering til CW(Biz) med avios. Da må du også være fleksibel tror jeg for å få den beste prisen.
    WT Norge-Las Vegas koster ca 5800kr. En slik tur vil dra inn nesten 10 000 avios uten status. Får man trippel så blir det 30 000. Har man sølvstatus så får man 50% de 10 000 altså totalt 35 000avios. Da er man fattige 1000avios fra å gå opp i opp slik at man f.eks kan oppgradere JFK-LHR lege begge veier på lav sesong (2x18 000) Da flyr man eco fra Norge til LHR og innelands i USA, de to korteste strekkene.
     
    Last edited: 06. jan 2017
    Earl liker dette
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er et meget bra tilbud for å skaffe seg mer Avios, men Tier Points er jo det samme fortsatt. Så hvis man ønsker å gå for sølv eller gullkort på BA så vil det ofte være en bedre uttelling å fly i C klasse. Alternativt å ta 2 turer i W. Oppgradering fra W til C vil fortsatt kun gi Tier Points for W.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    CW vil nok gi mer tier poeng, og spesielt om man flyr via JFK til f.eks LAX. En tur i WT med eksempelet over vil gi 270 tier poeng tar man samme tur i CW passerer man sølvkravet på 600. Men nå er pris forskjellen 10 000kr, så to turer i WT kan fort bli en bra deal.
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Jeg har planer om å bestille en W (Word Traveller Plus) billett på BA til USA ved å betale for billetten på vanlig måte. Etter dette vil jeg oppgradere til C med å bruke Avios poeng. Vet dere om jeg da fortsatt får Triple Avios for den opprinnelige W billetten? Den nye billetten min vil jo få U klasse på seg. Takk for raskt svar.

    Står jo i betingelsene fra BA at vi ikke får triple Avios poeng på award tickets. Er da usikker om min billett går under definisjonen award ticket og da at jeg kun får base Avios for W
     
    Last edited: 09. jan 2017
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Penger + poeng oppgradering er etter mitt skjønn ikke award ticket.
     
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte BA nå og oppgraderte til C begge veier fra LHR. 48000 Avios og 174,- NOK i ekstra taxes. Jeg fikk Triple Avios basert på opprinnelig booking klasse.
     
    Petter B-C, Bolle and RoadKing like this.

Del denne siden