Podgorica blir ofte nevnt som Europas mest kjedelige hovedstad, så vi får se hva vi finner på sightseeing. Startet med torvet Tuslet ned til elven Ribnica Bilde fra broen hvor Ribnica møter elven Morača Nedover elven Oppover elven En ny bro Millennium Bridge Var i hvertfall fint elvelangs. Så gikk turen tilbake til hotellet for en skrubb.
Etter skrubb og omkledning var solen på vei ned Nå var det tid for drink kveld på oss gutta. Tuslet bort hit Stedet åpnet kl 20 og vi var der 20:04. Fin bakgård Vi kjøpte litt forskjellig og smakte på hverandres drinker. Vi rundet denne siden utenom den nederste Fikk med oss disse to også Bilder av drinker som jeg tok, @holmen kan sikkert supplere med noen flere bilder. Mistet tellingen over hvor mange drinker det ble, men vi betalte rundt 900kr. Gode drinker og hyggelig vertskap, så stedet kan anbefales ved et besøk her. Avsluttet kvelden med et natt bilde av broen
Hadde ikke så mange bilder av drinker, men et ekstra bilde av bakgården er på sin plass. Og ett bilde av to drinker. Mange av dem var gode, noen var litt rare. Litt som oss selv.
Fikk doggy bag for halvparten, så da har vi lunsj i bilen på vei til Sarajevo. Matbudsjettet er ikke veldig stort på denne turen.
Podgorica er ikke den mest spennende byen, så er på tide å komme seg videre. Like før vi skulle forlate hotellet ringte sjåføren fra i går. Han ville veldig gjerne gi oss en flaske med lokal vin. Møtte han utenfor og fikk en fin pose med en 2013 årgang Fin fyr han Vasko Så var det på tide å sjekke, fikk med oss rådhuset Vandret bort gågaten for å møte dagens transport. I går kjørte vi comfort klasse, siden det er fredag og helg har vi oppgradert til business klasse
Skulle ta bilde av utsikten i 80 km/t, fikk med linselus på kjøpet Vært litt ymse veidekke, noen partier med grus. Men vi kommer stadig nærmere grensen Fint ut av vinduet Kjapp stopp for bilde av innsjøen Piva Lake Piva er den nest største innsjøen i Montenegro på 12,5 km2 er 45 km lang. Fikk en stopp ved byen Plužine, for flere bilder av denne kunstig anlagt innsjøen Fra broen over Mye små tunneler Mratinje demningen som er 220 meter høy
Etter å ha sett både høye fjell og dype daler, og tenkt at veiene var ganske dårlige, så kom vi frem til grensen mot Bosnia Hercegovina. Først måtte vi ut av Montenegro. Det gikk rimelig kjapt. Så måtte vi krysse denne nymoderne greia her. Han mannen til høyre var ikke nevneverdig interessert i å flytte seg for at vi skulle komme oss over. Han sto og kikket på de her: Så var det ny passkontroll, inn i Bosnia, før vi kom inn i nytt land. Veien her var rimelig ræva, for å si det mildt. Men vi hadde en sjåfør som tok dette på strak hånd, og guidet oss forbi både treige biler, folk som spydde ut av bildøren, og kuer i veikanten. Vi hadde i utgangspunktet tenkt til å leie bil og kjøre hele turen selv. Men vi droppet det pga pris. Vi måtte ut med over 10k kr for enveis leie. For buss og 2x bil med sjåfør har vi betalt totalt 5750 kr. Og vi slapp å kjøre selv.. Om noen trenger sjåfør i Montenegro, kan vi trygt anbefale Aura i Podgorica.
Ble sluppet av like ved hotellet Jeg fikk rom i 1.etg Kort vei til uteservering Vi valgte ikke den for dagens første forfriskning, men fant en stille bakgate
Rommet mitt har omtrent samme utsikt som hos @kjeeli , bare to etasjer opp. Jeg lurte veldig på hva disse greiene i skapet var. Og det viste seg at det var hjelpemiddel, sånn at også Sandra Borch kan få tak i skjortene som henger der oppe..
Velkommen til Sarajevo! Hovedstad i hjemlandet mitt! Så hyggelig! Hvis det er noe dere må få med dere kan jeg trygt anbefale denne: https://funkytours.com/tour/sarajevo-siege-tour/ Dere får virkelig valuta for pengene. Blir henta på hotellet og kan bookes på kort varsel. Alle som har fått den anbefalt av meg har sagt at det var prima. Ellers bistår jeg gjerne med andre tips, feks restauranter og annet interessant
Ble et planleggingsmøte på rommet mitt, samtidig som vi fikk testet gaven fra Vasko er ingen vin ekspert men den var god og lett drikkelig.
Takker! Vi prøver å booke nå, satser på at det er plass i morgen. Turen dekker opp flere av de tingene vi hadde tenkt å se uansett! EDIT; De hadde ikke plass til oss dessverre.
Håper det går seg til. Om ikke dere klarer online. Kontakt dem på WhatsApp. Tipper det er lettere der.
Ble enige om en spasertur til Yellow Fortress Ligger på toppen av bilde Ikke store greiene Men fin utsikt over byen
Jeg trodde @holmen hadde fått med seg at Sarajevo var han sin by å planlegge gjøremål, men den gang ei. Blir litt mer planlegging over et glass, kort vei hjem er det også