Heisann
Starter en tråd etter ett ferskt Dubaibesøk. Er noen år siden jeg var der sist, det ser ut som det blir en 3-4 turer dit de neste 6 månedene.
Egne tips
De hotellene jeg besøkte hadde Lexus ES350 eller BMW 5 serie ekstern limoservice som hadde fast pris og prisen var bare litt dyrere enn taxi, men dersom du sitter i trafikk er ofte disse minilimoene mye bedre. Fastpris var fra 30 til 120 AED innenfor Dubai noe som er rimelig. Feks fra super duperhotellene til Jumeriah kostet det 80 til flyplassen.
Til Abu Dhabi kostet det 350. Merk at samme tjenestene fra Abu Dhabi kostet 450, jeg klarte å prate meg ned til 400. Skal de vente på deg eller at du bruker tjenesten lokalt, koster det 100 AED i timen ekstra. Mine sjåfører til og fra Abu Dhabi var veldig forsiktig og under fartsgrensa siden det finnes en haug med fotobokser og sjåførene tjener veldig lite. Ene sjåføren kunne fortelle at boten var på 600 AED. De jeg brukte, tok kun cash. Tjenesten anbefales over taxi som ofte er utrøkte minivans.
På hotellfronten er jo selvsagt utvalget helt fantastisk, det samme med restaurantene. Jeg bodde på Park Hyatt som var panser og rolig, betalte 900 AED per natt. Sud Caravelle tok meg med til Jumeriah heaven, Madinat som består av 3 hoteller. Det var Vegas med stil med rundt 40 restauranter i verdensklasse. Mange var utrolig rimelig med god mat. Der vi spiste kostet det 600 AED for ett par forretter, hovedretter og 6 halvlitere med Stella. Helt levelig på stranda i romantisk setting. . Priser fra 1400 AED funnet på nett. Må definitivt teste ut på en av mine neste besøk.
Ellers kom det som en stor overraskelse at Verizon ikke hadde roamingdeal med Etisalat og det kostet 20 daler per meg eller 3 daler per minutt voice, så jeg trenger en smart måte å komme meg på data ihvertfall der nede. Tips mottas med takk.
Last edited by a moderator: 14. okt 2013
Fnate and Darkcho like this.