Hei! Når man booker en reise hos EB poeng med Star i klasse I, Business, skal det ikke være 2 x 32 kg? En jeg har booket for får beskjed av SAS at det er 2 x 23 kg... Mvh Tommy
Er usikker, men kan være andre regler hos andre i sa. Se om 2 x 23 gjelder for flyselskapet nederst i linken her https://www.staralliance.com/en/your-journey
Så så gutter! Oppfør dere! Snart jul .... Forøvrig har jeg aldri klart å overstige bagasjegrensene på ferietur ....
Det gjelder siste leg på hjemreisen med SAS, ZHR-OSL, på en reise til BKK. De andre segmentene er LH og Swiss...og på dem er det 2 x 32 kg. Jeg ser det står bookingklasse I på det segmentet også, men det står Plus, ikke Business. Aner ikke hva som har skjedd.
Det var det jeg trodde. Får ta en tlf til til SAS. Takker for svar! Regner med om det sjekkes inn 2 x 32 (om det blir så mye ) så kommer det frem til OSL uansett hva som står på mine sider på bookingen da
Det er mogleg eg slår inn vidopne låvedører her, men: Kortversjonen er vel at det er bagasjereglane til det selskapet som du flyg lengst med som gjeld ('most significant carrier') – heilt frå start til slutt av reisa (sjølv om andre selskap flyg første og/eller siste del/strekning). SAS har ikkje business i Europa, pluss er det nærmaste du kjem. På bonusbillettar blir det bookingkategori I. Så den reisande får nok med seg sine 2x 32 kg heile vegen, etter kva eg kan forstå.
Vi er da så skikkelige så Ellers enig i det med bagasjegrensene, jeg har heller ikke greid å sprenge det. Men det er kan hende snakk om et flyttelass?
Begge delar! Ei veitj – veitja (til nød: ei førkj – førkja). Ferdig snakka..! PS Kan vi ha sporet av nu?