Barn i C - innafor ?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av TJT, 12. juli 2017.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    LH har ikkje Enya på IFE i dag, så eg har ditcha headsettet med dårlig utvalg til fordel for 2-åringen som sit på mammaen sitt fang over midtgangen og syng for alle skymingane i F-kabinen :) Livet er ikkje det verste ein har, senk skuldrane?
     
    stakar, Eddie47, nissen and 9 others like this.
  2. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Hei @EgilSk. Jog tror nok ikke han kødda. Jeg har lest nok fra @Snafaanbel til å se at det er litt for mange gjentagelser av "gode råd" for å oppnå egne fordeler.

    Det gjør meg ingenting at andre har annet synspunkt på hvordan verden skal fungere, men akkurat ovennevnte bruker beveger seg alt for ofte mot juks, fanteri og egoisme.

    Det var egentlig to poster for mye på den brukeren, så flere blir det ikke!
     
  3. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Back to topic: Det vet du best selv! Størrelsen på C og ungene(les foreldre) er avgjørende synes jeg. Med liten C er du mer sårbar enn om du flyr med en haug med seter i C. Jeg har alltid, uten unntak booket C/F med ungene...ikke alltid like gøy, men nå, som fjortiser er de en drøm å ha med på tur. De vet hva som forventes, hva som er godkjent oppførsel...og det beste av alt er at de er 100% selvgående på alle flyplasser. De ordner alt selv på fly, flyplass og hotell. En oppdragelse i C/F gir dem noe å strekke seg etter når de sliter seg gjennom Economy på studielån de neste årene ;-)

    Er nå min mening....(og økonomi)
     
    Travellingalf, DanH, nissen and 3 others like this.
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er rom for både for og mot rundt det å reise med barn i c/f her. Jeg forventer bare at svarene er seriøse (delvis) og ikke basert på løgnaktighet. At mange ikke vil ha barn i c/f-kabin har jeg ingen problemer med å forstå
     
    Petter B-C liker dette
  5. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Gi meg styrke...
     
    milehigh, Shyneno and polscifly like this.
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  7. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    281
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har ikke jeg fløyet i C ennå, så jeg bare spør: Er det mer akseptabelt å lage bråk på flyet når man reiser i Y enn i C ? Det virker jo litt rart om det er tilfelle når man sitter mye tettere i Y og det er lettere å bli forstyrret av støy og knuffing i Y ? Attpåtil fås det ofte utlevert hodetelefoner med støydemping til passasjerer i C har jeg lest meg til.
     
    polscifly liker dette
  8. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Foretrekker vanligvis å møte argumenter med diskusjon men dette er så fjernt at jeg har vanskelig for å ta det seriøst. Å bruke det som måte å rettferdiggjøre dine forslag er enten et dårlig forsøk på humor eller en god forklaring på "why we cant have nice things". Ser du skriver over at du koser deg med dette som underholdning men det viser likevel en umoral fra din side. Ser virkelig ikke poenget med å ha medlemmer som blander inn ren trolling, røverhistorier og "umoralske triks" men et ellers seriøst og morsomt forum.

    Om man skal innføre et forbud har absolutt ingenting å gjøre med ditt forsøk/triks på å utnytte ordninger for personer med til dels alvorlige sykdommer.

    Og ja jeg er klar over videoen som har blitt referert til her, men er likevel idiotisk å spre slike forslag her, hvor de aller fleste tross alt kommer med gode råd til andre reisende.
     
    Last edited: 13. juli 2017
    Mbj, milehigh, TOSflyer and 1 other person like this.
  9. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tror det nok er mer vanlig med bråk i Y siden de aller fleste med små barn reiser der ganske enkelt pga antall/økonomi. En del reisende i C har nok store forventninger til ro under reisen og vil sånn sett se på det som ille med bråk der. Min mening er likevel at nettopp som du er inne på at den kan være langt mer plagsomt for reisende i Y pga nærheten osv og sånn sett burde være minst like lite akseptabelt.
     
  10. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Her er innslaget angående policyen til Malaysia Airlines.

     
    Last edited: 13. juli 2017
  11. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tenker at spørsmålet egentlig er det samme som: "Barn på fly innafor?". Foreldre som kjenner barna sine, og har god kontroll på dem kan ha med ungene i Y, C og F uten problemer, mens noen foreldre åpenbart ikke har kontroll/bryr seg, og disse burde ikke ha med barn på fly i det hele tatt tenker jeg.

    Trådstarter virker som noen som bryr seg, og mest sannsynlig har kontroll på barna sine, og da mener jeg at dere reiser i den klassen dere har lyst til.
     
    Finnks, Chrisbgg, milehigh and 2 others like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Fra mitt ståsted; Hvis selskapet har policy på å ikke ha aldersrestriksjoner i en klasse, og foreldrene er villig til å betale, så er det faktisk en vare som er kjøpt og betalt. Og da kan man vanskelig argumentere.

    Flyselskapene kan velge å differensiere om de anser det som et stort problem. Foreløpig gjør de ikke det. Evt anser den potensielt negative omtalen som for kostbar.

    Vi skal heller ikke glemme at omfanget kanskje er av relativt ny dato. Gå 10 år tilbake i tid så var det nok mye færre barn i C/F kabin. Det har økt som følge av bonussystemer, fallende priser og bedre personlig økonomi.

    Hvis Air Malaysia opplever en fordel som følge av policy'n så kommer nok andre etter. Jeg tør tippe andre selskaper følger godt med.
     
    anders82, milehigh and polscifly like this.
  13. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Videosnutten lenger opp ser ut som fake news/forsøk på humor, men har ikke tatt meg bryet med å google etter troverdige kilder. Er det sånn at dette faktisk er sant?
     
  14. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Nytt case, denne gangen fra familien:
    Broren min og dama skulle fly business for første gang med Qatar til BKK. OSLDOH gikk smertefritt i 788, og de gledet seg enormt til å prøve ut A388 DOHBKK (jeg hjalp dem for at de skulle prøve dobbeltdekkeren!). Tror du ikke de endte opp med ei skrikerunge RETT FORAN SEG? Første de svarte når jeg spurte hvordan turen gikk var selvfølgelig skrikerungen i setet foran. Man FORVENTER at business skal være skrikefritt, spesielt når man har fri adgang til en BAR(!?). Merket at jeg ble irritert på vegne av dem 2, da denne ungen skrek konstant fra Pushback til landing.
    Puh, godt denne tråden finnes - godt med litt utblåsning.
     
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig kjedelig selvsagt. Først og fremst for barnet, og dernest foreldrene.

    Personlig synes jeg det å forvente skrike/barnefri C-kabin er en anakronisme med dagens reisemønster. For meg er det motsatt. Jeg forventer barn i C.
     
    stakar, anders82, DanH and 1 other person like this.
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]
     
    TJT liker dette
  17. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Eller en snabelfaen verdig. :p

    Jeg hadde aldri gjort noe sånn, men jeg har store problemer med unger som skriker. Så hvis jeg hadde sittet i C eller F med konstant skriking, så tror jeg heller jeg hadde ønsket å bli nedgradert om det var roligere. Jeg har dessverre alt for lav toleranse for slike ting. Det er ikke noe jeg ønsker, men jeg takler rett og slett ikke høye lyder fra barn. Det tar helt knekken på meg.
     
    polscifly liker dette
  18. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Kan en ambassadør rydde opp litt i tråden her? :) den begynner å gli ut.
     
    DanH liker dette
  19. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    litt mer semi-offtopic: Rå fyr denne Snabelfaen som gjentar idiotien sin. Å misbruke ordninger for reelle allergikere er og blir lavtstående oppførsel.

    (Håper dette er et nytt eksempel på fri fantasi som noen nevner her.)

    Tilbake til diskusjonen: Har ellers ikke noe problem med å forstå at en del er plaget av skriking osv, det er selvfølgelig veldig slitsomt, men jeg ser ikke den store forskjellen på biz og eco her. En støyet unge vil potensielt plage mange flere, mye mer i eco. Tenker man kan forsøke å be om nytt sete om det blir for ille, på ærlig vis. Og vi har alle vært barn en gang selv, og de fleste av oss fløy som små. Foreldre har ansvar for å holde barn rolig, men ikke enkelte tilfeller er det ikke mulig, det vet alle som har reist med barn som har vært småsyke ol.
     
    milehigh liker dette
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Prøvd å rydde vekk litt nå!
     
    MadsVaHa liker dette

Del denne siden