Barn i C - innafor ?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av TJT, 12. juli 2017.

1. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig med deg i det @Eddie47 !
    Skulle skrive det, men ser jeg glemte det.

Eddie47 liker dette
  2. MoonLander

MoonLander Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Og ikke bare barn...

holmen liker dette
  3. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er blant dem som mener at en reise i F nytes best når man bare kan fokusere på å slappe av og kose seg, og ville dermed aldri vurdert å ta med små barn i F. Da ville jeg heller reist i Business og spart de ekstra poengene til jeg kunne tatt en tur uten barn.

(I parantes bemerket så vil jeg anføre at jeg ville jeg blitt rimelig deppa/grinete om jeg fikk ødelagt F turen min av andres hyperaktive barn også)

Sunnfjordingen and jgroneng like this.
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt med mine (veloppdragne) sønner i biz, men jeg har aldri noen gang vurdert å ha dem med i F. Ikke i forhold til oppførselen, men fordi det å reise F for meg er en greie som er spesielt, sjeldent og dermed ekslusivt.
    Om andre vil bruke penger/poeng på å ha med barn som ikke skjønner hvilken overflod de utsettes for må selvsagt være deres valg. Men min mening er at det er sløsing med verdier.
    Usikker på andre selskaper, men jeg vil tro at Lufthansa sitt personale hadde tatt grep om der var foreldre med barn i en F kabin som ikke var sitt ansvar bevisst.

Arvid1410 liker dette
  5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,975
    Bonuspoeng:
    293
    Så du unner de ikke eksklusivitet? :)

Har hatt med poden i F CPH-SIN og BKK-CDG, han synes det var helt ok han ;) (nå var alderen på dette tidspunktet 15)

Han har logget 21,5 timer i C-130J (før han fylte 10), men han foretrakk TG F A380 :)

Last edited: 26. nov 2019
    RoadKing and Arvid1410 like this.
  6. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer F m kid til Melbourne..Virker mer fristende med større plass til pod'n på flyet... Roligere + mulighet til og ta den med på et større bad hvis den blir umulig. ( mine tanker noen måneder før kiden popper ut)

anders82 liker dette
  7. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Gjør ikke alle barn under 3 det?
    Jeg minnes fra min småbarnsperiode med 2 under 2 at det var en lang kamp å holde kontroll på de små på flyet til Thailand.
    Jeg håper det ikke skyldes manglende oppdragelse, men heller et de små faktisk trenger å bevege seg litt.

Men det ville jo ikke falt meg inn å ta de med i C i den alderen der.

Edit
    Selvfølgelig lot jeg de ikke ha trampoline i setet. Men i midtgangen var de.

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Det handlet vel mer enn å plage andre ...

Woodswing liker dette
  9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er veldig einig med det @Eddie47 skriv. Er det nokon som har tips til kva ein bør ta med eller vere førebudd på når ein skal fly langt med ein på 1,5 år? Han grin lite og er ikkje særlig kresen på maten.

10. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Full ladet nettbrett ;)

Torris and Sunnfjordingen like this.
  11. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Meg.

Eg jobbar gratis som barnevakt når eg reiser C/F (på billett betalt av oppdragsgjevar (på einvegsoppdrag er retur påkrevd), og kan legge fram referansar på forespørsel. Meir enn 40 år erfaring som barnevakt.

Tek med eigne teiknesaker, leverar dei minste tilbake til foreldra sine seter ved antydning til stink frå bleia, og søkjer om EU261/04-kompensasjon sjølv.

stekus, Kristian, Woodswing and 11 others like this.
  12. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,376
    Bonuspoeng:
    113
    Godt valg. Plass i kombinasjon med god oppfølging og lite andre folk gjør det mye enklere å reise med små barn.
    Vi fløy F og C til Sydney i vår med sønn på 1,5 år. Han storkoste seg hele veien og sov minst 60% av flytiden.

oddA, anders82 and animals like this.
  13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Det er notert. Legg gjerne fram referansar opent i forumet. Eg manglar heldigvis berre ca 115 000 poeng på å ha råd til ein ekstra C-billett, so om det dukkar opp sopass med poeng innan den neste veka er du hyra inn :)

Travellingalf, Woodswing and Eddie47 like this.
  14. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Har kjørt noen longhaul turer med kidsa og har stort sett gått greit. Han største (6) skal få bryne seg på SAS C neste år :)
    En må jo gå/løpe noen runder rundt om i kabinene innimellom selvfølgelig men det har jo alle bare godt av.

Noen tips;

1) Skaff deg Viaplay på nettbrettet (viatrumf) og last ned så mye offline som nettbrettet har plass til
    2) Spill/underholdning -> https://chillout.no/collections/underholdning (viatrumf)
    3) Ha med egen mat/snacks uansett klasse. Mine er veldig kresne så fylte opp sekken med horn, osteloff, snacks, drikke, etc. Snacks/godis => velg noe som er innpakket og tar lang tid å pakke ut/spise opp - så får de brukt mest mulig tid på det.
    4) Kjøpe seg et blad eller lignende før avreise
    5) Småpakker med lego, tegnesaker, spill etc
    6) Ekstra sett skiftetøy til alle .....

PVflyer, anders82 and Sunnfjordingen like this.
  15. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Stort sett enig i det meste du skriver, men Snacks/godis er vel den berømte tisse i buksa for å holde seg varm. Et økende blodsukker virker sjelden spesielt beroligende på barn...

16. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,013
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde våre på seks og åtte i SK C til EWR på mandag, og det var ikke noe problem (fikk positiv kommentar fra både crew og andre passasjerer). Var litt skeptisk da ingen av de har særlig erfaring med å fly.

Barna selv var ikke helt fornøyd med maten, men det kom ikke som noen overraskelse. :)
    Vurderer derfor å bestille barnemåltid til hjemreisen.

Toåringen ble hjemme på denne turen, er litt mer skeptisk til hvordan det hadde gått med han. :)

Eddie47 liker dette
  17. PVflyer

PVflyer Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Markal liker dette
  18. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Hehehe, det skal langt mere til enn en uhøytidelig undersøkelse til før jeg er overbevist :). Det finnes mer enn nok (vitenskapelige og troverdige) studier som viser sammenhengen mellom blodsukker, insulinproduksjon, osv osv osv.

Travellingalf liker dette
  19. PVflyer

PVflyer Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    TV-programmet illustrerer det man vet fra forskningen gjennom et eksempel. Barn blir ikke viltre av sukker, men de får ofte søtsaker i situasjoner hvor de blir viltre av andre årsaker. For eksempel at det skjer mye rundt dem som i selskaper.

Edit: Her er en annen kilde https://psykologisk.no/2014/03/psykologlunsj26/

Last edited: 27. nov 2019
    Markal liker dette
  20. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Da hadde det nok vært mer troverdig om du da lenket til denne forskningen og ikke et populærvitenskapelig TV-program. Men det hele handler vel om mer enn viltre barn eller...? Hva skjer når blodsukkeret går rett opp? Jo, det faller som en stein igjen på grunn av øket insulinproduksjon. Hva skjer (med de fleste av oss) når blodsukkeret går til bunns, jo vi blir sure....

Vel uansett, om det er slik at sukker ikke har noen effekt på dine barn så hurra for det. Nå melder jeg meg ut av den diskusjonen ;)

Del denne siden