Berettelser fra vår F jomfrutur til New Zealand og Australia. LH F, SQ suite, TG F

Tråd i 'Reisebrev' startet av artanis, 03. nov 2018.

Tags:
  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, anbefaler virkelig en tur til både Australia og New Zealand. For en gourmet som deg, så er det jo enormt med valgmuligheter også. Prisene på de bedre restaurantene er jo også mye rimeligere enn hjemme. Vi lå på ca 3000 med mat og vin for to personer på de "fine" restaurantene vi på. Henholdsvis Automata og Circa 1876. Ikke så ille det for å si det sånn.
     
    jgroneng liker dette
  2. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Det er skikkelig motiverende å lese dette. Har omtrent det samme å se frem til om ca 10-11 mnd til. ( Returen fra Syd) Har Thai F til Bkk og videre til Cdg, også i F. Synes plutselig at 31.10.19 ble veldig langt unna. Takk for et fint, opplysende og leseverdig reisebrev
     
  3. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Oppsummering:

    Ja, så hvordan skal jeg oppsummere våre tre fantastiske flyvninger på første klasse? Alt i alt må jeg bare si at samtlige var helt fantastiske. For en som bare har fløyet Sas business før var dette himmelen. Min bedre halvdel har aldri fløyet noe annet enn sas pluss og ble slått i bakken. Selv om hun ikke likte min melkerute via Tokyo på veien nedover, ble hun godt vandt på sin første F tur med Lufthansa. Vi fløy jo økonomi mellom New Zealand og Australia å da kom det kommentarer som "oi, dette var trangt" eller "ingen lounge..?" Så merker at dette var noe for seg selv..:rolleyes:

    Vil gi en liten oppsummering som går på produktet på bakken hos de forskjellige først. Skal deretter prøve meg på en liten oppsummering fra produktet i luften.

    Lufthansa first class terminal
    En klar vinner på "lounge" er Lufthansa sin first class terminal. Fra man skjelvende går inn i heisen til man blir kjørt til flyet, føler man seg som en konge. Jeg stod nesten å ristet opp den lille heisturen, min kjære måtte be meg huske å puste..:rolleyes:

    I sikkerhetskontrollen ble jeg bedt om å slappe mer av, man har det ikke travel her..Ingen kø, ikke noe stress.

    Takket være gode tips herfra, ble det jo såklart både champagne smaking og en flaske levert inn til badekaret...Sa jeg badekar? Hvem i alle dager har badekar? :eek::eek: (Nå har vel snart samtlige "badet" sammen her...? :rolleyes: )

    Siden det er en egen dedikert terminal for F og HON circle, er det jo ikke noe fullt her. Man unngår også den støyen som kommer når man har lounge inne på terminalen til "alle"

    Vi likte også hvordan det var delt inn i egne "soner" Man spiser en plass, kan gå i baren, eller slappe av i en sovestol eller ved en sofagruppe. På denne måten sprer man folk ut og unngår hvordan man sitter "oppå" hverandre.

    De fire timene vi hadde her inne, føltes ut som en halvtime, tror aldri tiden har gått så fort noen gang..

    Servicen var også fantastisk. Her går vel mye av skryten til Emre, han føltes nesten ut som vår dedikerte bartender. Bare vi så mot han, kom han omtrent løpende å lurte på om vi trengte noe.

    Den maten vi smakte var også utrolig. Ble litt snacks fra buffeten og en Schnitzelen. Denne smakte helt nydelig. Smakte dessverre ikke på så mye annet, da jeg ikke ville fylle meg opp til flighten.. :rolleyes:

    Har også en taxfree butikk om man vil handle litt.

    Minus..? Ble kjørt til flyet i en vito...:eek::eek::eek: Og må betale for spa/massasje tjenester..

    Terningkast: 6

    Thai Royal First lounge, Bangkok
    På andre plass, kommer Thai sin F lounge i Bangkok. Mye takket være gratis massasje?! Siden vi ikke fløy F videre, måtte vi ta til takke med 2x30 minutter med fot og nakke/skulder. Ellers kan man jo få 60 minutter på hele kroppen.

    Her ble vi også hentet i golfbil. Følte meg nesten som en kjendis når vi dundret gjennom flyplassen med lysende lampe og "alarm" i front for å rydde unna glanende folk.. :D

    Forøvrig er det også her fin størrelse på loungen, men den ligger midt i terminalen, så er mye støy her. Verken baren eller mattilbudet kan måle seg med Lufthansa..

    Terningkast 5- Massasje og golfbil redder 5..

    SQ - The Private room
    På siste plass, kommer SQ sitt Private room. Det er lite og trangt. De har heller ingen skikkelige stoler man kan slappe av i. Vi måtte lage oss fotstøtte av noen andre stoler..At det halvparten av tiden også var en ape som omtrent skrek inn i telefonen sin, gjorde det ikke så mye bedre..

    SQ veier mye opp med strålende service. Det sirklet 2-3 personer rundt til en hver tid. Måtte ikke titte lenge opp før de stod foran deg å lurte på om de kunne hjelpe deg med noe..

    Den ligger også som de fleste vet, inne på terminalen. Tok omtrent 1 sekund fra vi viste frem vår gullfargede suite billett, til det var "Welcome mr artanis, let me show you to the private room" Her ble vi geleidet gjennom F loungen og inn i TPR.

    Forøvrig er maten her på høyde med LH syntes vi, drikken er også bra her. Vi tilbragte vel kanskje litt for mange timer her, men var slitne etter å ha flydd økonomi fra Tokyo, så ble litt mindre sightseeing i Singapore enn vi hadde planlagt på forhånd.. :rolleyes:

    Terningkast 4.
     
    drsyk, SAJblue, Eddie47 and 7 others like this.
  4. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, misunner deg for den. Da får du det beste fra to verdener, både 747 og A380?

    Syntes også det var langt unna da jeg bestilte turen snaue 9 måneder før vi dro, men plutselig var dagen der :D
     
  5. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det. Sist jeg var i en 747 var på rad 70 eller noe sånt i en BA maskin i 1998. Så det ser jeg frem til. A380 har jeg prøvd med SQ, da i business.
     
    artanis liker dette
  6. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Siste del..Etter å ha testet tre forskjellige første klasse produkter på vår første CT tur, er vi litt over snittet fornøyde..

    Både Lufthansa, Singapore og Thai hadde fantastisk service i luften.

    Men må si at SQ skiller seg ut. Bare den lille detaljen at de viste hvem vi var før vi hadde gitt de boardingpassene, viste at det skulle bli en fantastisk tur. De virket også mye mindre "formelle" og både inflight supervisor og leading stewardess var flere ganger innom setene våre for å slå av en liten prat.

    For oss virket det også som om de hadde mer "kontroll" på hva de serverte og hvordan dette ble presentert. Her fikk vi litt info om maten, samtidig som de også var meget kunnskapsrike når vi spurte om anbefalinger på f.eks. vin til maten.

    Vi syntes også at setene til SQ var best. Både til å sitte i, og ikke minst idet vi fikk laget en "dobbelseng" som vi sov nydelig i. At produktet deres er over 10 år gammelt, kunne man nesten ikke se. Hele suiten var ryddig og meget pent vedlikeholdt.

    Noe av det som skilte seg negativt ut hos Lufthansa, var at det virket som om vi ble "glemt" en gang i blandt. Det virket som om vi alltid fikk maten sist, og at de gikk innom de andre passasjerene før de kom til oss.Om dette var for vi var de desidert yngste, eller andre tilfeldigheter vet jeg ikke.

    Hun som betjente meg, virket også ikke særlig kunnskapsrik når det kom til maten eller drikken. Det ble satt på bordet uten noe fra eller til. Spurte også om anbefalinger til vin, hvor hun ikke hadde noe annet enn "this one is good.."

    Skal vi også pirke på Thai, blir det kanskje litt i meste laget for min del? Ble enormt med bukking og var ekstremt formelt. Forøvrig kunne man også se at setet var meget preget av slitasje. I motsetning til SQ som også har et eldre produkt, var det mye mer synlig hos TG.

    Hos Thai var det også dårlig med "smalltalk" og de var aldri innom setet i mer en 10 sekunder omtrent. Dette kan jo også skyldes språkbarrieren, men skal ikke klage, da servicen var helt nydelig.

    Siden hverdagen har kommet hardt, får jeg vel takke for turen. Har allerede begynt å sikle på årets neste CT tur som forhåpentligvis går til Machu Picchu. Så får vi se om det blir C eller F nedover dit..
     
    drsyk, animals, SAJblue and 8 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    For en herlig tur, fikk se det de beste sidene ifra både i lufta og bakken, LH, TG, og SQ. Forventningene til egen reise stiger og stiger, dog har ren TG-F reise i både 747 og 380... Kunne ikke juli ankommet snart:rolleyes:.

    Uansett takk for at du deler og at vi får lov til å følge deg ut på tur;)
     
    artanis liker dette
  8. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Bare hyggelig å kunne dele med andre! Morro at folk gidder lese det jeg skriver også ;)

    Bare å glede seg, var noe helt spesielt å fly i nesen på 747 :D
     
    drsyk and Sonictravel like this.

Del denne siden