God dag. Er det noen som har noen erfaringer med Berlin? - Vi er en gjeng på 8 stk som reiser fredag til tirsdag nyttårshelgen. Vi ønsker tips om:Hotell og aktivitet på nyttårsaften. Vi ønsker å booke bord på en god restaurant og etterpå få bord på et utested eller en lounge med veldig fart i.
The Krug table hos Tim Raue egner seg fint for 8 personer. Bra plass, men det er jo mye annet i Berlin også. Du får sikkert flere gode tips. Her er vår trip report fra turen. Etterpå kan dere jo prøve å komme inn på Berghain.
Sofitel Kudam er topp, med lounge for club-rom! Av rimelegere hoteller liker eg Art'otel Kudamm Elles er Hotel de Rome sentralt plassert lang Unter den Linden. Elsker Dicke Wirtin for skikkeleg kneipe, eller Pauly Saal * for rimeleg michelinmat. Sjekk elles ut lunsjtilbud hos stjernene, landa ein 4 retters lunsj for €45 på Facil.
Låner denne tråden til et lite Berlin spørsmål. Skal på konsert i Columbiahalle, som hvis jeg skjønner det rett ligger rett ovenfor det som var THF, noen som har gode forslag til hvor en bor bra i dette området?
Hei, alle sammen! Denne tråden har ikke sett aktivitet på en god stund nå. Har dere noen gode tips til et førstegangsbesøk til Tysklands hovedstad? Tenker på områder som er praktiske å bo i, ting å se og gjøre, gode spisesteder og andre opplevelser. Planen er å dra over i romjula. Tar gjerne i mot hotelltips også PS: Er det noen restriksjoner nå, for fullvaksinerte nordmenn?
Ingen restriksjoner. berlin er stort geografisk. Bli kjent med of transport og velg bo område ut fra hvilke type nabolag du vil bo i.
Jeg har alltid bodd enten i nærheten av Friedriechstrassen sta. eller i Ku’damm i nærheten Zoo sta. Men i desember forsøker jeg å bo rett ved Berlin Hauptbanhof.
Har bodd på Steigenberger Hotel Berlin alle mine besøk. Altid blitt oppgradert. Nydelig service, god frokost og altid hjelpsomme. I tillegg får du gratis buss og t banebillett ved check-in. som varer under hele oppholdet ditt.
Nei - via Hotels.com Men oppgradert fra "vanlig" rom til business rom, ikke suite. Hotellet ligger forøverig helt ok til. Ikke veldig sentralt, men et par min unna nærmeste U-bhan.
Det ligger vel veldig sentralt hvis man vil shoppe langs Kurfürstendamm, men det er jo ikke akkurat den mest spennende delen av Berlin sånn ellers.
Berghain er ikke for hvem som helst og jeg anbefaler folk å lese seg opp på hvilken musikk som spilles der inne og hva det ryktes om at foregår enkelte steder i bygget før man eventuelt bestemmer seg for å prøve å komme seg inn Ikke unormalt at folk tilbringer mangfoldige timer i kø for så og bli sendt bort når man endelig kommer til inngangspartiet.
Det største julemarkedet er vel Gendarmenmarkt, og da er mitt favoritthotell Hilton det beste valget. Godt, gammelt og ærverdig. Og en ganske bra lounge hvis man har tilgang til slikt (diamant). Ellers er det en kort spasertur bort til checkpoint Charlie, brauhaus rett rundt hjørnet, og det meste av severdigheter i gangavstand inklusive en drøss andre julemarked. Berlin er tross alt sentrum for jägertee og gluhwein i verden!
Noen som har erfaringer med Sheraton Berlin? Vurderer det opp mot Hotel Berlin Central district. Sistnevnte skal visstnok rebrandes til JW Marriott og har realtivt ok priser på club rom, men det har Sheraton og
Allt fint og moderne der,vil si et av de bedre jeg har vært på,til rundt 1100-1500kr naten i Berlin. Ligger fint til ved en kanal som det går turistbåt på. Ellers ligger den litt kronglete til. Ta tog/bane til Zooligiske Garden. Ta bus derifra ca 5 min. Når du går av bussen må du lete litt,men det er ca 2 min å gå fra der bussen stopper. Går du langs kanalen er det ca 30 min å gå til Potsdamersplatz. Ikke noe i nærheten...rett utenfor,hvist du skal ut å shoppe.
Gratis og gratis fru blom. Svindyrt hotell. Billigere å booke Scandic og da kjøpe reisebillett på egenhånd
Bodd der flere ganger selv. Synes ikke det er noe dyrere enn andre hotell av samme klasse. Verdt penga for meg de gangene jeg hat vært der.